Beantwoord

Aansluiting glasvezel

  • 3 August 2020
  • 10 reacties
  • 876 keer bekeken

Binnenkort wordt er een glasvezelaansluiting in huis geplaatst door de KPN.

Sluit dan de monteur ook de experiabox in de meterkast op de glasvezelkast aan of moet ik dit zelf doen?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 12 August 2020, 14:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Bedoel je dat er een glasvezelkabel naar binnen wordt gelegd of is die er al en wordt je overgezet?

Nee, kastje van glasvezel wordt aangebracht in meterkast en dan?
zelf kabel aanbrengen tussen glasvezelkastje en experiabox of komt KLN dit doen? 

Ik neem aan dat je ook een glasvezelabonnement nodig hebt.

Reputatie 7
Badge +24

Er bestaan geen speciale glasvezel abonnementen. Alle abonnementen zijn voor glas of koper gewoon gelijk.

Bent u bestaande klant? Nu op koper?

Als een monteur het glasvezelmodem komt plaatsen, dan zal deze denk ik niet meteen werken. Daar kan nog wel een paar weken overheen gaan voor dat deze daadwerkelijk opgeleverd word.

Badge +19

Je kunt wellicht de status volgen op www.kpnnetwerk.nl

Nu uiteraard koper.

E.e.a. is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Slechte communicatie vanuit KPN. 

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om dit duidelijk te maken.

Monteur komt langs, maakt glasvezelkastje in meterkast, sluit kabel aan (dit ligt al in de voortuin) en steekt stekker vanuit glasvezelkast in experiabox. Of toch niet?
Misschien kan de KPN eens reageren?

 

Ja , de monteur sluit het glasvezel modem (NTU) aan op de glasvezel (dat mag je ook niet zelf doen) en vervolgens de KPN router (ExperiaBox of Box 12) aan op de NTU. Beiden hebben een 230V wandcontactdoos nodig.

Hij controleert ook of Wi-Fi werkt en sluit één tv-ontvanger aan.

Badge +19

Het betreft dus de aanleg van glasvezel. Dus de straat ligt open de kabel wordt naar binnen gebracht. Dan duurt het nog weken zo niet maanden voor je er gebruik van kunt maken. En geloof me zodra het netwerk klaar is ga je dat zeker horen. Overigens ben je hier bij KPN de provider en dat is heel wat anders dan kpn de netwerkbeheerder. 

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @RJan. Zo te zien zijn er al wat antwoorden gegeven. KPN als provider en KPN de netwerkbeheerder zijn inderdaad verschillende partijen, ondanks dat het dezelfde naam heeft. Bij jou wordt eerst glasvezel aangelegd, dat is puur de aanleg van het netwerk en daar gebeurt op dat moment verder nog helemaal niets mee. Jouw abonnement is nu via koper en zal na het aanleggen nog steeds via koper gaan. Als het netwerk aangelegd is kan je daarna het abonnement wijzigen, bijvoorbeeld als je de snelheid verhoogt in MijnKPN, wordt het proces gestart om jouw signaal van de koperaansluiting naar de glasvezelaansluiting te verplaatsen.

Het aanleggen wat nu gebeurt geeft je de mogelijkheid om voor de glasvezelverbinding te kiezen, hij wordt daarmee nog niet gebruikt.

het kastje van glasvezel is in de meterkast geplaatst wat gebeurt er verder ?

Heb je al een abonnement?Â