Vraag

Kosten na bellen 0906-nummer

  • 15 January 2021
  • 3 reacties
  • 336 keer bekeken

Hieronder een screenshot van een 8mnd geleden geposte vraag. 

Ik ben bijna 18 jaar bij een andere provider geweest. Nog nooit heb ik dit meegemaakt, 

Ook ik moet een fiks bedrag betalen ah 0906 nummer waar mevrouw Diepenhorst slachtoffer van zou zijn geworden. 

Ik ben heel sceptisch en vind dit ècht vreemd. Dit komt omdat ik al een slechte start ook heb gemaakt bij kpn. Ik moest meerdere malen bellen met de klantenservice omdat de facturatie niet in orde was. Heel naar heel vervelend.. tuurlijk vinden de medewerkers dat.. wel kosten gemaakt om te bellen en lang in de wacht te staan.

Nu dit, bijna 22 euro aan het 0906 nummer moeten betalen. Dus heel toevallig ben ik nu ook slachtoffer van 'pinshing'.

Heel naar heel vervelend, blokkeer het 0906 nummer, kan ik u verder nog ergens mee helpen? 

Excuses voor mijn pessimisme, het is niet sarcastisch bedoeld. Het is soms echt niet te waarderen hoe je bedonderd wordt mbt geld.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Je hebt zelf dat nummer gebeld, bent door een stem gewaarschuwd en nu is het de schuld van een ander?

 

Raar heel raar hoe mensen kunnen redeneren maar gelukkig was het een relatief kort gesprekje.

 

 

Het enige echte (en gratis) nummer van KPN helpdesk is 0800-0402 via vaste lijn en 1200 via mobiel.

 

Via Google de bovenste maar selecteren is vrijwel altijd een slecht idee pals je nu zelf hebt kunnen constateren (zoals slotenmakers, rioolonstoppingsbedrijven en wat niet meer en waar ook op tv erg veel aandacht voor is geweest)

 

Beschouw het als een goedkoop leergeld deze keer.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @A. Vellinger Natuurlijk is dit jammer en vooral zonde van het geld en ik kan er helaas niets aan veranderen. 

Ik kan wel een paar dingen duidelijk maken: onder ‘phishing’ verstaan we in de regel frauduleuze pogingen om achter wachtwoorden en andere persoonlijke gegevens te komen. Bij jou gaat het volgens mij om kosten voor het bellen naar een servicenummer. Als ik het goed lees heb je gebeld naar een zogeheten doorschakeldienst: je belt naar een dienst die je doorverbindt met het nummer dat je zoekt. Je blijft wel verbonden met het betreffende servicenummer en dat is vaak tegen een hoog tarief.  Rechtstreeks bellen naar onze klantenservice is echter gratis: het nummer is 0800-0402. 

Bedankt voor de reactie Bart. Ik heb naar mijn weten niet gebeld met kpn in december. 

Ik wil niet muggensiften en discussies uitlokken. Het bevreemd me nog steeds. Maar ik laat het rusten. Het nummer is geblokkeerd. 

Het is gebeurd en niet meer terug te draaien. 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Anneke