Vraag

bose 321 volume bedienen met ab van Arris vip5202

  • 6 December 2019
  • 13 reacties
  • 1045 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

Vandaag heb ik de nieuwe Arris VIP5202 gekregen en geïnstalleerd. Bijna alles is gelukt. Ik kan de tv uit en aan zetten via de ab.

Nu heb ik alleen een probleem met mijn bose 321.

Met mijn vorige K4 decoder van KPN kon ik de ab instellen dat ik het volume van de bose harder en zachter kon zetten. Maar ik krijg het nu niet voor elkaar. Waarschijnlijk doe ik iets fout.

Het geluid van de arris (tv en radio) gaan nu keurig  ia de Bose 321. Dus dat is ook ok

-Tv aangesloten met HDMI aan Arris

-Bose aangesloten met optical cable

Als ik nu de knop harder en zachter gebruik op de ab gaat het geluid van de tv harder of zachter en dat wil ik juist uit laten

hoe kan  ik mijn bose 321 volume bedienen via de ab van Arris

alvast bedankt voor je hulp!

alex 

 

 


13 reacties

Via de PDF vindt ik een code voor Bose. Dat is vast niet voor een Bose televisie.

Reputatie 1

Ooh misschien ben ik iets onduidelijk. 
Bose 321 is een radio.  De tv is van Panasonic. Die werkt goed.

ik kam alleen het gekuid niet bedienen via de ab van kpn arris decoder en dat kon via de “4k decoder”van kon wel

 

weet je toevallig ook wat ik precies moet doen qua handelingen? 

Staat in de pdf.

1. Zoek uw tv-code op in onderstaande lijst. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven. De (enige) code voor Bose: 496
2. Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

Reputatie 1

Ooh misschien ben ik iets onduidelijk. 
Bose 321 is een radio.  De tv is van Panasonic. Die werkt goed.

 

 

En als je nou op de panasonic aan via link aanzet, en die dus uit de afstandsbediening haalt. en de ab op de bose insteld. ik vermoed dat dat een beetje raar is om 2 ‘vreemde’ apparaten tegelijk te bedienen maar toch afzonderlijk met die ab.

Reputatie 1

PeterG : dank voor je reactie. De tv Panasonic doet het op de ab van kpn.

Joren112: op zich een goede oplossing maar zo heeft het ook gewerkt op de oudere 4k decoder van kpn.

het enige verschil wat er nu is dat de bose 321 radio op optical aangesloten is en niet meer met tulip analoog. Omdat dat niet meer op de nieuwe k4 decoder van kpn zit. 
alex 

Reputatie 7
Badge +17

@Alex1973 Welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Als ik het goed begrijp is je thuis situatie (tv) veranderd waardoor je nu twee afstandsbedieningen nodig hebt om beeld en geluid te besturen.
Voor mijn beeldvorming:

Voorheen

  • Panasonic tv  <HDMI Kabel>  4K ontvanger 
  • Bose 321 radio <Optical kabel> Panasonic tv

Nu

  • Panasonic tv <HDMI Kabel> Arris ontvanger
  • Bose 321 radio <optical-kabel> Panasonic tv

Als dit zo is, zou je denken dat het op dezelfde manier gekoppeld moet worden als voorheen. :thinking:

correct me if i'm wrong, maar naar mijn idee zou je bij de geluidinstellingen op je ‘panasonic tv’ het ‘bose 321’ apparaat moeten toevoegen/selecteren als standaard via optical cable. Met het idee dat de tv automatisch de geluidsbron van de optical cable pakt.
s dit een idee en eventuele oplossing, want als de bose radio door de tv automatische geselecteerd wordt, neem ik aan dat het tv-geluid wat je met de KPN AB harder/zachter zet door de tv wordt doorgegeven aan de Bose 321? 

Laat je het weten als dit werkt of niet? Ik ben benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +17

@Alex1973 Ik heb niets meer van je gehoord, helaas. Is het ondertussen opgelost of kan ik nog ergens bij helpen? Ik hoor graag van je!

Reputatie 1

Sorry Lisa,

ik ga er mee aan de gang, waren paar dagen niet thuis 😉
 

ja je beeldvorming is helemaal goed.

ik heb alles aangesloten zoals met de “oudere “ kon 4k ontvanger. Alleen de analoge tullip stekker vervangen door een optical kabel omdat er op de nieuwe Arris geen analoog ingang zit.

En toen werkte het goed.

nu met de Arris 4k ontvanger werkt het niet. Het enige wat ik niet meer weet hoe he5 moet is hoe koppel in de ab van Arris aan mijn Bose 321?
ik dacht dat het de vorige x automatisch ging maar dat is niet zo. 
dus de ab doet het prima maar als ik de volume knop gebruik gaat het geluid harder of zachter op de Panasonic tv en niet op ons Bose 321 systeem.

 

thnx voor het meedenken 

Reputatie 7
Badge +17

@Alex1973 Klinkt goed! Laat maar weten als het is gelukt of niet. Fijne avond!

Reputatie 1

Dank je wel. 
heb mijn bericht aangepast.

 

jij ook fijne avond 

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie het, top! Wat ik mij afvraag is het volgende. Als je in de instellingen van de tv onder het kopje 'geluid’ het BOSE apparaat selecteert of geluid via ‘optical’, pakt de tv dan niet automatisch het geluid van de Bose set? 

 

Reputatie 1

Ik kan in de tv instellingen nergens vinden dat ik via bose moet afspelen. 
Denk ook dat de tv de bose niet ziet want het bose systeem is aangesloten via optical via Arris. Dus de tv “ziet” hem niet als zodanig.

Feitelijk het enige wat anders is is de kabel die aangesloten is op de Arris. Was tullip nu optical.

op de Arris heb ik al wel de optical geselecteerd.

 

Ik moet mijn geluidssysteem, naast optical, ook met een hdmi kabel verbinden met de tv. Dan kan ik (via de tv) het volume v.h. geluidssysteem instellen met de kpn ab. Die staat daarvoor ingesteld op het merk van m'n tv.
TV en geluidssysteem (bij jou Bose) moeten wel HDMI CEC bediening ondersteunen. De tv is nieuw, die ondersteunt dat vast wel.

Reageer