Beantwoord

Chromecast kan geen verbinding maken met wifi

  • 18 June 2019
  • 13 reacties
  • 1520 keer bekeken

Mijn chromecast wordt er regelmatig uitgegooid en dan krijg ik de melding: kan geen verbinding maken met wifi.
Hij probeert soms uit zichzelf nog verbinding te maken maar dat lukt niet. Het enige wat dan wil helpen is stekker eruit en opnieuw opstarten. Lijkt me niet de bedoeling. Hij is verder goed aangesloten.
Ik heb de Experia Box v10A. Heb begrepen dat dit een veel voorkomend probleem was maar dat het ondertussen zou zijn opgelost...
Is hier iets tegen te doen?
icon

Beste antwoord door Marina_ 21 June 2019, 11:16

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Van wie had je dan begrepen dat dat probleem opgelost zou zijn?
https://www.google.com/amp/s/www.androidplanet.nl/nieuws/google-chromecast-wifi-problemen-oplossing/amp/
Van wie had je dan begrepen dat dat probleem opgelost zou zijn?
https://www.google.com/amp/s/www.androidplanet.nl/nieuws/google-chromecast-wifi-problemen-oplossing/amp/
Reputatie 7
Van wie had je dan begrepen dat dat probleem opgelost zou zijn?https://www.google.com/amp/s/www.androidplanet.nl/nieuws/google-chromecast-wifi-problemen-oplossing/amp/
Oei, dat is een oud bericht en dat bericht heeft ook niets te maken met de (wifi) problemen die met de V10A ervaren worden.


Van wie had je dan begrepen dat dat probleem opgelost zou zijn?https://www.google.com/amp/s/www.androidplanet.nl/nieuws/google-chromecast-wifi-problemen-oplossing/amp/
Oei, dat is een oud bericht en dat bericht heeft ook niets te maken met de (wifi) problemen die met de V10A ervaren worden.

Ok... maar heb je enig idee waar de problemen dan wel vandaan komen en wat ik eraan kan doen?



Van wie had je dan begrepen dat dat probleem opgelost zou zijn?https://www.google.com/amp/s/www.androidplanet.nl/nieuws/google-chromecast-wifi-problemen-oplossing/amp/
Oei, dat is een oud bericht en dat bericht heeft ook niets te maken met de (wifi) problemen die met de V10A ervaren worden.
Jaar oud inderdaad, daarom begreep ik ook niet waarom ik die problemen nog wel heb. Maar heb je enig idee waar de problemen dan wel vandaan komen en wat ik eraan kan doen?
Reputatie 7
Van wie had je dan begrepen dat dat probleem opgelost zou zijn?https://www.google.com/amp/s/www.androidplanet.nl/nieuws/google-chromecast-wifi-problemen-oplossing/amp/Oei, dat is een oud bericht en dat bericht heeft ook niets te maken met de (wifi) problemen die met de V10A ervaren worden.Jaar oud inderdaad, daarom begreep ik ook niet waarom ik die problemen nog wel heb. Maar heb je enig idee waar de problemen dan wel vandaan komen en wat ik eraan kan doen?
Er zijn nogal wat problemen met de V10A en die zullen door KPN verholpen moeten worden.
Het is dus helaas wachten op een update van de firmware van de V10A.





Van wie had je dan begrepen dat dat probleem opgelost zou zijn?https://www.google.com/amp/s/www.androidplanet.nl/nieuws/google-chromecast-wifi-problemen-oplossing/amp/
Oei, dat is een oud bericht en dat bericht heeft ook niets te maken met de (wifi) problemen die met de V10A ervaren worden.
Jaar oud inderdaad, daarom begreep ik ook niet waarom ik die problemen nog wel heb. Maar heb je enig idee waar de problemen dan wel vandaan komen en wat ik eraan kan doen?
Er zijn nogal wat problemen met de V10A en die zullen door KPN verholpen moeten worden.
Het is dus helaas wachten op een update van de firmware van de V10A.

Dat is vervelend zeg... dank je wel voor de info.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Sans, Welkom hier. Het is inderdaad vervelend wanneer een modem de oorzaak is van je probleem met de Chromecast. Die kans is aanwezig, maar die conclusie kunnen we pas trekken wanneer we het één en ander hebben uitgesloten. Op deze pagina staan stappen beschreven hoe je het probleem kunt oplossen. Heb je hier al iets van doorgenomen? Zo niet, zou je deze oplossingen willen proberen?
Goedemorgen @Sans, Welkom hier. Het is inderdaad vervelend wanneer een modem de oorzaak is van je probleem met de Chromecast. Die kans is aanwezig, maar die conclusie kunnen we pas trekken wanneer we het één en ander hebben uitgesloten. Op deze pagina staan stappen beschreven hoe je het probleem kunt oplossen. Heb je hier al iets van doorgenomen? Zo niet, zou je deze oplossingen willen proberen?
Hallo Marina,
Dank voor je reactie. Deze stappen inderdaad al gezien en gedaan. Het enige dat werkt is de stekker uit chromecast, wachten en opnieuw beginnen. Vervelend als dat 4x in een aflevering serie moet of m'n muziek er telkens uit ligt. 😞
Reputatie 7
Badge +19
Dat is jammer @Sans. Het is goed om je WiFi verbinding nog eens onder de loep te nemen. Daarvoor kun je onze WiFi tuner gebruiken via deze link. Ben benieuwd of daar nog iets uitkomt, wat hopelijk bijdraagt aan een stabielere verbinding.
Dat is jammer @Sans. Het is goed om je WiFi verbinding nog eens onder de loep te nemen. Daarvoor kun je onze WiFi tuner gebruiken via deze link. Ben benieuwd of daar nog iets uitkomt, wat hopelijk bijdraagt aan een stabielere verbinding.
Marina, veel dank voor je tip!
Gedaan en so far so good! Heel blij 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Graag gedaan @Sans, ben nu erg benieuwd wat er uit is gekomen. De WiFi tuner kan aan de hand van ''bevindingen'' verschillende oplossingen aanbieden. Ik trek de conclusie dat je tot nu toe weer gebruik kunt maken van de Chromecast zonder verbrekingen?

Reageer