Beantwoord

CI kaart voor KPN

  • 16 September 2019
  • 3 reacties
  • 6265 keer bekeken

Wanneer gaat KPN CI kaarten leveren in plaats van de aparte decoder?
icon

Beste antwoord door wjb 16 September 2019, 21:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Er zal waarschijnlijk nooit een CI+ module komen voor IPTV van KPN.
Dat is eigenlijk ook een beetje achterhaald, want tegenwoordig ga je dan natuurlijk gewoon voor een app op de televisie.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @CI kaart voor Samsung qled, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Op het moment zijn hier nog geen plannen voor, dus moet ik je hierin teleurstellen. Mocht het in de toekomst wel komen, dan zal je dit zeker te horen en te zien krijgen op dit Forum! 😉

Jammer, 5 jaar geleden was er sprake dat KPN en SMiT er mee bezig waren (https://tweakers.net/nieuws/99577/kpn-werkt-aan-iptv-zonder-settopbox.html). En dat ze in de 2e helft van 2015 zelfs klaar zouden zijn.

Ik ben ooit voor internet geswitcht van Ziggo naar KPN, ik heb alleen m’n TV-abonnement bij Ziggo gelaten. Omdat ik TV via de CI+ module veel prettiger vind dan via een setop-box met extra afstandsbediening. Via b.v. een moderne LG TV met WebOS integreert de CI+ ook mooi met de user interface en apps van de TV. Je kunt b.v. Live TV pauzeren, opnemen en picture-in-picture etc. Naar alle TV’s in huis ook ooit al eens coax getrokken, maar helaas geen UTP.

De 4K-zenders van Ziggo gaan straks ook allemaal via IPTV, want er is geen ruimte genoeg op de kabel. De 4K-zenders (1 stuks vooralsnog) werken dus alleen via Next MediaBox.

Ben benieuwd of Ziggo dan nog wel ergens mee komt, maar dat verwacht ik niet. 

Reageer