Beantwoord

Contract opzegging (verhuizing) zou niet kunnen?

  • 26 March 2019
  • 4 reacties
  • 2122 keer bekeken

Beste medewerker KPN,

Wij hebben zojuist een collega van u aan de telefoon gehad over het opzeggen van ons abonnement.
Tot onze verbazing werd ons gemeld dat dat niet kan, de reden hiervoor zou zijn dat wij onlangs een nieuw contract met jullie zijn aangegaan.
Wij hebben een aantal maanden geleden met een andere collega gesproken over het abonnement waar hij van zei dat dit een omzetting was van ons huidige abonnement naar een ander pakket. Waarna wij hem nog expliciet hebben gevraagd of wij na deze omzetting het abonnement nog op elk gewenst moment konden opzeggen. Uw collega heeft ons toen overtuigd dat dit kon. Waarom wij zo zeker van onze zaak zijn is precies de reden die zich nu voordoet. Wij hadden op het moment van het telefoon gesprek met uw collega namelijk al onzekerheid over ons wooncontract van ons huidige huis. Waardoor wij op dat moment niet zeker wisten wanneer wij zouden gaan verhuizen.
Wij moeten nu over een maand ons huis verlaten er gaan echter al een aantal van onze huisgenoten eerder uit het huis en een aantal blijft nog de komende maand.
Dit zorgt er voor dat het abonnement nog een maand actief moet zijn op dit adres.
Daarna gaan de twee laatste huisgenoten verhuizen naar een huis waar al een internetverbinding is.
Zij kunnen het abonnement dus niet mee nemen naar hun volgende woning.
En de twee die eerder vertrekken kunnen natuurlijk niet een maand zonder internet zitten en daarna pas het abonnement mee nemen.

Zoals u ziet zitten wij in een erg lastig pakket, en dit terwijl wij nadrukkelijk de vraag hebben gesteld of wij maandelijks ons contract zouden kunnen opzeggen.
Ons werd gezegd dat als het contract op de zelfde naam zou blijven staan dat dit het geval zou zijn. Dus de meneer die wij aan de telefoon spraken vertelde ons dat als wij het contract op de naam van de oud bewoner E.S. Rienks (die overigens al een tijd uit het huis was ten tijde van dit telefoon gesprek) zouden laten staan, er geen enkel probleem zou zijn.
Alleen het type signaal zou anders worden, voor de rest zouden wij nergens iets van merken.

Uw collega heeft ons net dus een heel ander verhaal verteld, en meld ons dat wij wel een ander contract hebben en dat dit dus niet meer maandelijks opzegbaar is.
Het lijkt ons duidelijk dat wij door uw collega totaal verkeerd zijn ingelicht. Ons lijkt het niet meer dan redelijk dat wij ons contract als nog kunnen opzeggen zoals wij met uw collega aan de telefoon hebben afgesproken.

Wij horen graag zo spoedig mogelijk hoe wij dit probleem gaan oplossen. Ik hoop echter dat u ziet dat het mee nemen van het abonnement naar een nieuwe woning geen optie is.

Met vriendelijke groet,

Naomi
Klantnummer: ***

Admin: klantnummer verborgen i.v.m. privacy, titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 March 2019, 10:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @NaomiToure
Als je snel geholpen wilt worden zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Hi huistijger,

Bedankt voor de tip, heb de gegevens ingevuld.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Naomi, welkom op het forum! Fijn dat je, n.a.v. Huistijger's bericht, je gegevens al hebt ingevuld. Ik heb dan ook gelijk voor je kunnen kijken hoe het zit.

Eerst in het algemeen: Een reguliere wijziging (binnen je pakket) heeft geen gevolgen voor het contract. Een wijziging naar een ander pakket kan wél gevolgen hebben. Als er bij zo'n wijziging namelijk een korting beschikbaar komt, dan zit daar ook een contractsverlenging bij. Dit moet dan alleen op zo'n moment wél met je besproken worden zodat je daar ook inderdaad akkoord mee bent. De bevestiging van de wijziging vermeldt dan ook dat de contractstermijn verlengt wordt met twaalf maanden.

Voor opzeggingen rondom verhuizingen geldt als je gaat verhuizen naar een adres waar al een KPN-aansluiting is, opzeggen binnen contract over het algemeen geen probleem is. Als het anders is, dan wordt er door de afdeling opzeggingen naar de individuele situatie gekeken of er mogelijkheden zijn.

Ik zie in jouw geval dat je inmiddels contact hebt gehad met de afdeling opzeggingen en hebben zij gezorgd dat het abonnement per 30 april beëindigd wordt. Voor zover ik kan zien is alles daarmee dan ook opgelost.Klopt dat, of heb je nog aanvullende vragen?
Bedankt voor je bericht! Inmiddels heb ik inderdaad contact gehad met de klantenservice en is het contract opgezegd per 30 april.