Vraag

De modem is niet bereikbaar (experia 10A)

  • 6 June 2020
  • 8 reacties
  • 2774 keer bekeken

Ik wil mijn modem beveiligen en de wachtwoorden aanpassen. De modem is echter niet bereikbaar via http://192.168.2.254 of mijnmodem.kpn en de servicetool werkt ook niet. De klantenservice kan ook niet verder helpen. Kan iemand mij verder helpen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hey,

Ik heb ook het probleem dat ik niet meer in de modem site (https://mijnmodem.kpn/) kan komen.

Na een reset kan ik inloggen en alles weer instellen, maar zodra ik weer uitlog en later erin wil ben ik weer geblokkeerd. Is er een nieuwe update geweest? alles ziet er anders uit en wat extra opties.

Ik hoop dat dit snel weer opgelost kan worden.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Waki, en ook @Jogan81! Ik lees dat jullie problemen hebben met het inloggen op je Experia Box V10A. Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Kan je de Experia Box anders handmatig even resetten?

Ik hoor graag of ik hier nog bij kan helpen!

Ik heb alle acties uit de melding "mijnmodem.kpn geeft aan dat ik geen toestemming heb" uitgeprobeerd. Dus cookies en browsergeschiedenis gewist modem herstart en modem gereset. Niks werkt, op geen enkel apparaat kom ik erin. En de servicetool loopt constant vast. Lekker is dit... Kan google jullie site als onveilig hebben gemarkerd o.i.d. ik kan het anders echt niet verklaren. Bij Ziggo heb ik dit probleem nooit gehad. Ik kon de wifi-wachtwoorden en de namen van de 2,4 en 5 ghz netwerk afzonderlijk aanpassen en ook de tijden dat wifi aanstond. Bij KPN kan ik niets. Niet eens de wachtwoorden aanpassen om superwifi aan te sluiten. De monteur heeft superwifi bij mij ook niet kunnen aansluiten omdat ik mijn wachtwoorden wilde wijzigen en dat op dat moment niet lukte... hij heeft aangegeven dat er waarschijnlijk een kpn storing was en dat ik het later moest proberen. Nu 2 weken later nog steeds hetzelfde probleem en heb ik na talloze handelingen nog niets kunnen instellen.

 

 

Ik heb erin kunnen komen. Ik heb weer de modem gereset en mijn wachtwoord weer aangepast. Als ik andere settings verander wordt ik weer geblokkeerd. Ik heb een vermoeden dat het gebeurt op het moment dat ik de ip6 aan zet. Er is daar ergens een bug. Ik probeer een setting dan log ik uit, sluit de browser en probeer nog een keer in te loggen. 

Reputatie 7
Badge +21

@Waki en @Jogan81, er is enkele maanden terug wel een update geweest zouden jullie het volgende eens willen proberen?

  • Inloggen via een browser met een incognito tabblad

  • De hosts file aanpassen (wel voor de wat meer ervaren computer gebruiker). In de hosts file (C:\Windows\System32\drivers\etc) kan je dan de regel 192.168.2.254 mijnmodem.kpn toevoegen

Het is eindelijk gelukt om via de telforthandleiding bekabeld via laptop en met incognito-tabblad op de modem in te loggen en de wachtwoorden / netwerknaam aan te passen. Helaas is het niet mogelijk om een andere naam / wachtwoord aan het 5G netwerk te geven. Verder lukt het helaas ook niet om  "onbekabeld" via een ander apparaat in te loggen op de modem. Krijg constant een melding via google dat de verbinding niet privé is.

@Waki en @Jogan81, er is enkele maanden terug wel een update geweest zouden jullie het volgende eens willen proberen?

  • Inloggen via een browser met een incognito tabblad

  • De hosts file aanpassen (wel voor de wat meer ervaren computer gebruiker). In de hosts file (C:\Windows\System32\drivers\etc) kan je dan de regel 192.168.2.254 mijnmodem.kpn toevoegen

Alles gedaan zoals boven beschreven is en ik kom er nog steeds niet in. 

De update heeft een bug en er moet snel een update komen. Ik merk dat vele poorten op slot gaan waardoor ik bijv niet meer online kan gamen, teamviewer werkt ook niet meer. Ik wil ook niet elke keer resetten, dit had eerst getest moeten worden voordat jullie deze update hadden geinstalleert 

Helemaal eens met @Jogan81 !

Niet verwachten dat klanten continu maar gaan resetten en dus het probleem bij de klant leggen. Eerst testen, testen en nog een testen voor het in productie gaat!