Beantwoord

Wifi-verbinding mobiel valt weg en/of verbindt niet

  • 28 January 2020
  • 18 reacties
  • 1400 keer bekeken

Ik heb even een vraagje.

Mijn vrouw haar telefoon, een Samsung A7 is al 3x weggeweest voor reparatie van de wifi, helaas zonder resultaat.

Als de wifi aan gaat en ik wil contact maken met de thuis wifi staat de telefoon eerst een tijdje te draaien op verbinden en weg verbinden en weg.

Dit gaat zo enkele minuten door waarna hij aangeeft verificatie fout.

Allle andere apparaten waaronder mijn eigen telefoon ook een A7 hebben wel verbinding met de thuis wifi.

Uiteraard klopt mijn ingegeven wachtwoord wel maar de telefoon verbind gewoon niet.

De service is helaas niet zo goed dat er een nieuwe wordt aangeboden door KPN ondanks dat we binnen de garantietermijn hier a  problemen mee hadden.

Iemand een oplossing voor dit probleem asls KPN dit niet voor me kan en wil oplossen wat er voor zorgt dat ik niet ga verlengen bij KPN.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Bart_ 19 March 2020, 09:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Johan4691 Natuurlijk is het jammer dat je vrouw problemen heeft om haar telefoon met je wifi-netwerk te verbinden. Gebeurt dit alleen bij jullie eigen netwerk of lukt het haar niet om met welk wifi-netwerk dan ook te verbinden? Het is uiteraard belangrijk om zeker te weten waar het probleem in zit. 

Dag @Johan4691 Natuurlijk is het jammer dat je vrouw problemen heeft om haar telefoon met je wifi-netwerk te verbinden. Gebeurt dit alleen bij jullie eigen netwerk of lukt het haar niet om met welk wifi-netwerk dan ook te verbinden? Het is uiteraard belangrijk om zeker te weten waar het probleem in zit. 

Bart.hij doet het alleen niet op ons thuis netwerk. Hij verbind dan niet en geeft verificatie fout. Alle andere toestellen tv,s en telefoons van de kids werken allemaal gewoon.

In de KPN winkel werkte hij overigens ook gewoon

 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hier staan nog tips, misschien helpt het https://smartandroid.nl/de-wifi-van-mijn-samsung-galaxy-a7-valt-weg/

Reputatie 7
Badge +16

Hoi!

De A7 (laatste generatie) hhad wat software problemen, jje kan het beste allereerst kijken of er updates zijn en dat proces herhalen tot alle updates er op staan 😁👍

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Johan4691 Wat enorm vervelend dat het nog steeds niet werkt. :( En elders krijg je de wifi wel werkend op je A7? Ik heb niet direct een oplossing paraat, ben ik bang. Kun je met de tips van Tycha en Sjors uit de voeten? 

beste 

De telefoon van mijn vrpuw is inmiddels 3 keer weg geweest voor een reparatie helaas zonder resultaat. de wifi werkt nog steeds niet of niet goed. ik ben er klaar mee. de service vindt ik zwaar tegen vallen. ik verwacht dat er een nieuwe telefoon wordt opgestuurd mede omdat mijn vrouw niet naar buiten mag vanwege de gezondheids risicos.

Graag hoor ik hoe we dit gaan oplossen.

Telefoon is 14 maanden oud en ze heeft er maar 11 maanden plezier van gehad.

In de winkel willen ze hem niet vervangen en kijken ze me net aan alsof ze water zien branden.

Graag snel actie omdat ze nu met een hele oude telefoon van mij zit opgescheept

*Admin: samengevoegd met bestaand topic.

Reputatie 7
Badge +8

Beste @Johan4691 Vermoedelijk zal het toestel toch voor reparatie weg moeten voordat ze je een vervanger kunnen aanbieden.

Zomaar een nieuwe/vervanging toesturen zullen ze niet doen omdat je ook het toestel zelf nog in bezit heb.

En waarom moeten ze het toestel hebben omdat ze ook moeten zien of het weer hetzelfde probleem is.

 

Snap ik maar het toestel is al 3 X weggeweest voor reparatie

Reputatie 7
Badge +8

Helaas zal het toch nogmaals eerst ter reparatie aangeboden moeten worden omdat het toch aangetoond moet worden dat het weer hetzelfde probleem is.

Dan pas zal men kunnen  overgaan naar een volgende stap zoals vervangen van toestel.

Laat maar.

Ga wel over op een andere provider.

Reputatie 7
Badge +8

@Johan4691 Ook bij andere providers is dit een normale gang van zaken helaas.

Bij KPN lees ik dat ze vrij snel tot vervangen overgaan terwijl je bij de concurrent soms wel 6 keer kan opstu

Reputatie 7
Badge +20

beste 

De telefoon van mijn vrpuw is inmiddels 3 keer weg geweest voor een reparatie helaas zonder resultaat. de wifi werkt nog steeds niet of niet goed. ik ben er klaar mee. de service vindt ik zwaar tegen vallen. ik verwacht dat er een nieuwe telefoon wordt opgestuurd mede omdat mijn vrouw niet naar buiten mag vanwege de gezondheids risicos.

Graag hoor ik hoe we dit gaan oplossen.

Telefoon is 14 maanden oud en ze heeft er maar 11 maanden plezier van gehad.

In de winkel willen ze hem niet vervangen en kijken ze me net aan alsof ze water zien branden.

Graag snel actie omdat ze nu met een hele oude telefoon van mij zit opgescheept

*Admin: samengevoegd met bestaand topic.

Hallo @Johan4691 Wat jammer om te lezen dat de problemen met het toestel van je vrouw nog steeds spelen. Laten we eens paar dingen op een rijtje zetten. Het toestel van je vrouw maakt niet goed verbinding met wifi en dat speelt alleen bij jullie thuis. Dat klopt toch? 

Je geeft aan dat je het toestel enkele malen ter reparatie hebt laten aanbieden. Wat is daar dan uitgekomen? Wat staat er op het reparatierapport en heb je ook aangegeven dat het probleem niet verholpen is? Ik heb het sterke vermoeden dat het probleem niet zozeer in het toestel zelf zit, maar dat er iets met een instelling aan de hand is. Als er echt een defect is zou je niet alleen thuis de verbindingsproblemen moeten ervaren, in mijn optiek. 

Verder: zoals Roos79 aangeeft gaan we niet ‘zomaar’ over tot vervanging van een toestel: er moet dan echt een defect zijn vastgesteld dat onder de garantie-voorwaarden valt en dat onherstelbaar is gebleken. 

beste 

De telefoon van mijn vrpuw is inmiddels 3 keer weg geweest voor een reparatie helaas zonder resultaat. de wifi werkt nog steeds niet of niet goed. ik ben er klaar mee. de service vindt ik zwaar tegen vallen. ik verwacht dat er een nieuwe telefoon wordt opgestuurd mede omdat mijn vrouw niet naar buiten mag vanwege de gezondheids risicos.

Graag hoor ik hoe we dit gaan oplossen.

Telefoon is 14 maanden oud en ze heeft er maar 11 maanden plezier van gehad.

In de winkel willen ze hem niet vervangen en kijken ze me net aan alsof ze water zien branden.

Graag snel actie omdat ze nu met een hele oude telefoon van mij zit opgescheept

*Admin: samengevoegd met bestaand topic.

Hallo @Johan4691 Wat jammer om te lezen dat de problemen met het toestel van je vrouw nog steeds spelen. Laten we eens paar dingen op een rijtje zetten. Het toestel van je vrouw maakt niet goed verbinding met wifi en dat speelt alleen bij jullie thuis. Dat klopt toch? 

Je geeft aan dat je het toestel enkele malen ter reparatie hebt laten aanbieden. Wat is daar dan uitgekomen? Wat staat er op het reparatierapport en heb je ook aangegeven dat het probleem niet verholpen is? Ik heb het sterke vermoeden dat het probleem niet zozeer in het toestel zelf zit, maar dat er iets met een instelling aan de hand is. Als er echt een defect is zou je niet alleen thuis de verbindingsproblemen moeten ervaren, in mijn optiek. 

Verder: zoals Roos79 aangeeft gaan we niet ‘zomaar’ over tot vervanging van een toestel: er moet dan echt een defect zijn vastgesteld dat onder de garantie-voorwaarden valt en dat onherstelbaar is gebleken. 

Ja klopt helemaal.

Het probleem ontstaat alleen op het netwerk, dus de wifi thuis.

Alke andere toestellen werken gewoon.

3 andere telefoons laptop tv alkes probleemloos.

Het is echt alleen maar de telefoon van mijn vrouw.

Zoals gezegd is deze al 3 keer retour geweest.

De eerste keer hebben ze ergens een printje vervangen.

De a ndere 2 keer hebben we hem zo retour gekregen omdat men niks kon vinden.

De telefoon is ook al meerdere malen terug gezet naar fabrieksinstellingen.

Ik ben ook geen leek in dit soort dingen maar ook ik weet het niet meer.

Daarom baal ik dat er in de winkel ook niet gezegd wordt dat ze hem zullen vervangen.

Ik snap dat er daar geen fout in zit maar ik zuig het ook allemaal niet uit mijn duim.

Het is wat het is.

Maar mocht je nog suggesties hebben en de telefoon ook thuis weer zou werken is er ook geen probleem meer.

Reputatie 7
Badge +20

Ja klopt helemaal.

Het probleem ontstaat alleen op het netwerk, dus de wifi thuis.

Alke andere toestellen werken gewoon.

3 andere telefoons laptop tv alkes probleemloos.

Het is echt alleen maar de telefoon van mijn vrouw.

Duidelijk, @Johan4691 Dat betekent dat jullie internet en wifi thuis prima zijn. Je vrouw kan elders wel verbinding via wifi maken, toch? Het gaat echt alleen om thuis. Dat is een beetje de reden dat ik zelf vermoed dat er niets iets met de hardware in het toestel mis is: als dat het geval is zou het overal zo moeten zijn, denk ik. 

 

Zoals gezegd is deze al 3 keer retour geweest.

De eerste keer hebben ze ergens een printje vervangen.

De a ndere 2 keer hebben we hem zo retour gekregen omdat men niks kon vinden.

De telefoon is ook al meerdere malen terug gezet naar fabrieksinstellingen.

Ik kan me ook best voorstellen dat men niet veel kunnen vinden, gezien wat ik hierboven schreef. Ik heb de oplossing ook niet paraat, maar ik denk eerder dat er een instelling niet goed staat dan dat er iets defect is aan het toestel. 

 

Ik ben ook geen leek in dit soort dingen maar ook ik weet het niet meer.

Daarom baal ik dat er in de winkel ook niet gezegd wordt dat ze hem zullen vervangen.

Ik snap dat er daar geen fout in zit maar ik zuig het ook allemaal niet uit mijn duim.

Het is wat het is.

Maar mocht je nog suggesties hebben en de telefoon ook thuis weer zou werken is er ook geen probleem meer.

Ik geloof je volledig en ik besef me echt goed dat het een vervelend probleem is. Je zult ook vast begrijpen dat bovenstaande niet de aanleiding zal zijn om een toestel om te ruilen. Wat voor een melding verschijnt er precies in beeld? Kun je er een screenshot hier van plaatsen? 

Dag @Johan4691 Natuurlijk is het jammer dat je vrouw problemen heeft om haar telefoon met je wifi-netwerk te verbinden. Gebeurt dit alleen bij jullie eigen netwerk of lukt het haar niet om met welk wifi-netwerk dan ook te verbinden? Het is uiteraard belangrijk om zeker te weten waar het probleem in zit. 

Hoi hij staat eers heeeeeel lang te draaien, dus te zoeken.

Daarna geeft hij altijd aan verificatiefout.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Johan4691 Zou je eens een screenshot van de melding kunnen plaatsen, hier? Ik wil het graag eens zien. 

Dag @Johan4691 Zou je eens een screenshot van de melding kunnen plaatsen, hier? Ik wil het graag eens zien. 

Valt verder niets over te zeggen.

Geeft gewoon naar lang zoeken verificatiefout.

In dit soort gevallen is het misschien wel een storing op de wifi. Wifi werkt met radiogolven en apparatuur die in de buurt is, en soms zelfs het apparaat zelf, kan ongewenste signalen opwekken waardoor systemen niet werken.

Als je vaker last hebt van storing is er een mogelijkheid om je stem te laten horen bij de Europese commissie die onderzoeken hoe de nieuwe richtlijn tav voorkomen van storing er uit moet gaan zien. Mee doen kan tot eind januari 2021 https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/11868-Electromagnetic-compatibility-evaluation-of-the-EU-rules/public-consultation . Als je mee doet word duidelijk hoe de toekomstige regelgeving verbeterd kan worden zodat je minder last hebt van storing in de toekomst.