Beantwoord

Draadloos wifi werkt niet

  • 27 January 2021
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Onze draadloze wifi viel de afgelopen week regelmatig uit en dinsdag werkte deze helemaal niet meer (ook niet na reset e.d.) Vandaag is een monteur van KPN geweest, deze heeft de Experiabox vervangen, maar ook nu na een paar uur valt de draadloze wifi weer uit. Ik ga niet nog een keer €60 betalen voor een monteur.


Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Jose_ 3 February 2021, 09:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Nou ja zeg dat wil je toch niet. Zin om samen op zoek te gaan naar de boosdoener?

Dit is echt een waardeloos antwoord, kan ik echt niets mee.

Badge +19

O haha nou ja dan niet hoor even goeie vrienden. Ik loop hier al een hele tijd mee en ben al vrij zeker van de oorzaak. Maar succes verder.

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @Ymp!

Hier op het forum helpen alle forumgebruikers (KPN klanten) elkaar. De reactie van @Joep1965 zie ik dan ook als een aanbod om je te helpen bij het verbeteren van je wifi-verbinding, wat goed bedoeld is. :blush:

Vervelend dat je problemen ervaart met de wifi-verbinding en goed dat je het hier meldt. Helaas kunnen wij als provider geen goed werkende wifi-verbinding garanderen. De reden hiervan is dat wifi ontzettend gevoelig is voor storingsbronnen omdat het een draadloos signaal betreft. Deze storingsbronnen zitten overal, denk bijvoorbeeld aan de wifi-verbindingen van je buren of de isolatie van je woning. Dit is bij elke woning weer anders, waardoor we geen garanties kunnen geven. We willen natuurlijk wel altijd meedenken met het verbeteren van je wifi-verbinding.

We hebben daar onder andere de Wifi Manager voor! Deze online tool gaat samen met jou de draadloze verbinding bij jou thuis testen en zal met deze informatie proberen om de verbinding te verbeteren aan de hand van de instellingen. Lukt dit niet en blijft de verbinding wat betreft snelheid onder de 20 Mbit/s, dan wordt er een gratis oplossing geboden. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van twee gratis Experia Wifi's t.w.v. € 98,-. Het is belangrijk om de Wifi Manager twee keer achter elkaar aan te doorlopen. Ook vindt je op hier op het Forum meerdere topics met tips voor het verbeteren van je wifi-verbinding, bijvoorbeeld: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi.

Ik hoop dat je hier mee wat verder komt!