Beantwoord

Emigratie - KPN weigert abonnement stop te zetten.

  • 21 January 2020
  • 2 reacties
  • 99 keer bekeken

Hallo iedereen,

Ik ben geƫmigreerd en KPN weigert mijn abonnement stop te zetten. Graag hoor ik hoe ik hier het best mee om kan gaan.

De achtergrond:

Ik ben enkele jaren tevreden klant geweest van KPN. Net voor december ben ik naar Engeland verhuisd, en ik heb van tevoren netjes aangegeven bij KPN dat ik daarom mijn abonnement stopzet. Ik heb dit online gedaan, waarna ik een bevestiging van mijn aanvraag op 17 november gekregen heb ā€“ een week voor mijn emigratie. Hierbij heb ik bewijs geleverd in de vorm van, als ik het mij goed herinner, een contract en bewijs van uitschrijving bij de gemeente.

Eind november heb ik nog eens gebeld, omdat ik mijn toenmalige woning opgeruimd heb en de KPN spullen terug wilde sturen. Mij is toen verteld dat de aanvraag makkelijk 2 weken zou kunnen lopen (desondanks dat de bevestigingsmail eerder 5 dagen zei). De spullen heb ik overigens netjes teruggestuurd.

Gisteren merkte ik dat KPN nog 2 maanden geld afgeschreven heeft, en besefte ik mij dat ik nooit een bevestiging van opzegging gekregen heb. Ik heb zojuist gebeld, en mij is verteld dat er contact met mij is geweest dat de aanvraag afgekeurd is. Reden? Niet genoeg bewijs. Er zou met mij gebeld zijn in begin december, wat niet klopt. Ik hoorde net aan de telefoon voor het eerst dat de aanvraag afgekeurd was. Ook zou er een ā€˜belafspraakā€™ gemaakt zijn en geprobeerd zijn om mij 6 keer te bellen, wat ik ook een raar verhaal vind.

Na wat navragen blijkt dat ze alles naar mijn kpnmail gestuurd hebben. Raar! De bevestiging van mijn aanvraag om de diensten stop te zetten kwam via mijn gmail binnen. 1) Ik heb nooit gebruik gemaakt van de kpnmail, en eerdere communicatie liep altijd via mijn gmail. Dit is dus ineens veranderd. 2) Als je er vanuit gaat dat KPN stopgezet wordt, dan ga je er ook vanuit dat de kpnmail stopgezet wordt. Niet heel logisch dus. En ik ben helemaal nooit gebeld door KPN. Nooit.

De mevrouw aan de telefoon heeft mij helaas niet goed kunnen helpen in het oplossen van het probleem, anders dan aan te geven dat het abonnement stopgezet wordt op februari ā€“ het eerstvolgende ā€˜normaleā€™ moment om dit te doen. Ik gaf aan hier niet akkoord mee te gaan, waarna ze doodleuk bleef vasthouden dat er contact met mij geweest is. Niet waar. En toen ik zei dat ik de eerdere afschrijvingen teruggeboekt had was haar antwoord: ā€œOh, dan is er toch geen probleem?ā€

Ik ga niet betalen voor een dienst waar ik geen gebruik van maak. KPN heeft mij niet behoorlijk behandeld hier, en nadat ik dit aangaf aan de telefoon hing de dame op. Dit terwijl ik met klem benadrukte dat ik wist dat het niet haar schuld was, en dat het een vervelende situatie is.

Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee en enige tips.

Daniƫl

icon

Beste antwoord door Stopmetafschrijven 21 January 2020, 20:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Het is zojuist afgehandeld, na nog een gesprek. Iets was niet helemaal goed gelopen met de bewijzen, en hoewel ik vanwege het betalingssysteem van KPN nogmaals moet betalen over de maanden die ik eerder teruggeboekt had, zou ik dit ook weer moeten ontvangen binnen afzienbare tijd.

Het blijft dat het niet lekker gelopen is, en het eerste gesprek alles behalve constructief was (i.e. blijven hangen op dat ik gebeld zou zijn / er wel gecommuniceerd zou zijn), is het nu dus waarschijnlijk opgelost. Het tweede gesprek liep wel soepel.

Reputatie 7
Badge +30

Ha DaniĆ«l, welkom! Wat balen om te lezen dat je je zo ongehoord voelde! Dat is absoluut niet de bedoeling. Heel fijn om te lezen dat e.e.a. in het tweede gesprek wel goed geregeld is. Mocht je willen dat ik nog iets voor je doe, laat je het dan weten? Ik help je er graag mee!Ā