Beantwoord

Storing vaste telefonie

  • 15 October 2020
  • 8 reacties
  • 115 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties

Beste KPN,

sinds vanochtend brand het ‘voice’ lampje niet meer op mijn ExperiaBox.
Als test de Experia even ontkoppeld en de telefoon direct op de buitenlijn aangesloten - geen effect.
Vraag is wat nu te doen ?
MvG,

Dennis

icon

Beste antwoord door TFA 16 October 2020, 07:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @TFA , je zou de modem eens een fabrieksreset kunnen geven.

Welk merk en type modem heb je ?

Beste JanD,

dank voor je reactie.
De telefoon zit niet in de Experiabox maar in een splitter
Dus analoge lijn - splitter - ene kant modem, andere kant telefoon
Telefoon direct op de buitenlijn geeft ook geen ‘lijn’ - andere telefoon aangesloten ook geen signaal
Internetten gaat prima - geen probleem.
MvG,

Dennis

Zo, dat is een antieke constructie. Maar dan zou het Voice lampje sowieso niet branden bij een analoge PSTN lijn.

De telefoon zit niet in de Experiabox maar in een splitter

Kennelijk een storing in de PSTN centrale. Je toestel inmiddels uitgesloten? Bv geen werkende basis…

Dit kan je niet zelf oplossen. Aangezien ze bij de tel. helpdesk waarschijnlijk hier niets van begrijpen kan je beter wachten op een moderator.

Ik neem aan dat je nu belt met je mobiel? (met abo zelfs goedkoper dan vast bellen)

Heb je beide, telefonie en internet, van KPN? Dan is het goedkoper om het abonnement te wijzigen naar bellen via het modem. Dat kan gewoon met de huidige telefoon.

Beste PeterG,

dank voor je reactie - inmiddels voor de tweede keer aan de lijn gezeten met KPN
Toestel inderdaad uitgesloten.
KPN vermoed splitter defect - 100% signaal gaat naar modem
Bellen via modem is ingezet gisteren - als het goed is werkt het straks - als ik de kabels omzet
MvG,

Dennis

Gelukkig zijn splitters ook nog gewoon te koop.

 

splitters voor DSL en PSTN zijn écht nauwelijks nog te krijgen. Bij bv Allekabels.nl uitverkocht. En ook bij netwerkkabelshop opperdepop.

Een gewone RJ11 / RJ12 splitter moet je niet hebben. Daar zit geen scheidingsfilter voor pstn en dsl in. Dat is dan ook eigenlijk geen splitter maar een verdubbelaar danwel dubbelstekker.

Google: DSL splitter

Hallo @PeterG , ik bedoelde dus ook een dsl splitter, zag ik toevallig van de week nog liggen bij mijn lokale onderdelenhuis Plentyparts.:relaxed:

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @TFA, het is erg druk op het forum, vandaar dat je nu pas reactie krijgt. Doet het vaste telefoonnummer het inmiddels weer?