Beantwoord

Geen ISRA in woning (nieuwbouw)

  • 16 September 2019
  • 6 reacties
  • 290 keer bekeken

Binnenkort ga ik verhuizen en in mijn nieuwe woning is geen ISRA. Het betreft een woning die gebouwd is in 2012/2013 en ik heb al begrepen dat KPN in die periode niet standaard een ISRA aanlegde, maar de kabel wel op korte afstand van de woning liet lopen.

Ik kan via de site wel gewoon een bestelling plaatsen. Kan ik dit gewoon doen waarna KPN een aannemer stuurt om de kabel en ISRA alsnog in orde te maken, zonder kosten? Verschillende topics op dit forum spreken elkaar tegen.

Mochten mijn adresgegevens nodig zijn, dan geef ik die graag via een privébericht.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 17 September 2019, 14:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Svensk , het feit dat je een bestelling kunt plaatsen geeft al aan dat er een glasvezelpunt of IS/RA-punt aanwezig is, kies bij je bestelling voor installatie door een monteur en hij/zij levert je bestelling werkend op als het goed is.
Via onderstaande link kun je ook zien wat er (binnenkort) op jouw adres mogelijk is, even je postcode/huisnummer ingeven:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Succes
P.S. als je geen bestelling kon plaatsen is er fysiek geen aansluiting in je huis en had je dat eerst in orde moeten laten maken via andere wegen.
Het kan ook zijn dat er een aansluiting in je huiskamer zit die als IS/RA dient, een soort telefoonstopcontact.
Hallo Jan-D,
Dank voor je antwoord, maar een ISRA of glasvezelpunt is er écht niet. Een kleine zoektocht op dit forum leert dat dit redelijk normaal is/was voor woningen van die leeftijd.

Wat mij niet helemaal duidelijk wordt uit dit forum is of er kosten berekend worden voor het leggen van de kabel en ISRA. Volgens deze reactie bijvoorbeeld niet: Klik

Maar ik kom er net zoveel tegen die het tegendeel beweren.
Hallo @Svensk , wat ik al eerder schreef, het feit dat jouw huis bekend is bij KPN betekent dat de aansluiting kosteloos zal geschieden door een KPN-monteur.
Als jouw adres niet bekend zou zijn bij KPN zou je via
https://www.mijnaansluiting.nl/
een technische aansluiting moeten aanvragen en daarna een abo afsluiten bij een willekeurige provider.
Succes.
Hoi @Svensk . Welkom op het forum.
@Jan-D heeft het goed uitgelegd. Als je door de postcode check komt is dat een teken dat er in ieder geval een kabel naar je woning loopt. In veel gevallen kan een monteur dan zelf een is/ra aanmaken en is dit kosteloos. ( eventuele extra werkzaamheden, zoals een stroomvoorziening voor het modem creëren in bijvoorbeeld de meterkast kan wel doorberekend worden, altijd in samenspraak met jou )
Mochten er wel kosten gerekend worden zal dit ALTIJD van te voren kenbaar gemaakt worden en heb je uiteraard de mogelijkheid om er van af te zien.
Dank voor de antwoorden!
Dank voor de antwoorden!
Graag gedaan!