Vraag

Glasvel verbinding, recent klant

  • 15 January 2021
  • 7 reacties
  • 192 keer bekeken

Recent ben ik klant geworden bij jullie. Hierbij kwam er een monteur langs om de modem te installeren. Ik woon net bij deze woning en nu blijkt dat er beneden in de meterkast het glasvezelkastje staat maar geen kastje in mijn eigen woning. Ik woon in een appartementencomplex waarbij de meterkasten apart per woning beneden zitten. KPN netwerk zegt dat KPN zelf het moet regelen en KPN zegt vice versa dat KPN netwerk te zou moeten regelen. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Zelf kan ik geen UTP kabel gaan trekken van 30 meter van beneden naar boven. Ook wordt mij verteld dat ik niet zomaar gebruik kan maken van de koperverbinding. 

 

Wat moet ik nu doen? Opzeggen en bij een andere provider mij aanmelden?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Jordyjordy1995 , als je naar een gelijkwaardige provider gaat die over glasvezel levert, houd je je problemen. Het alternatief is dan de kabel (Ziggo?)

De monteur wilde het modem in je appartement plaatsen, maar hij kan geen LAN-kabel monteren tussen de meterkast en jouw huis, dat zou je een installateur kunnen laten doen, technisch is alle mogelijk.

Zet in het privédeel van je profiel je postcode/huisnummer en klantnummer en een moderator komt er op terug voor nader overleg en advies.

Misschien dat @Ward_ , een praktijkman, een oplossing weet.

Ik heb hem even ingeseind.

Succes.

 

 

 

Hi @JanD 

 

Thanks alvast. Het probleem is dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd, en de ene zegt dat de ander het moet regelen en er wordt aangegeven dat er niks mogelijk is. er zal dus iemand moeten zijn die de kabel van het glasvezelkastje naar mijn woning zal moeten trekken maar niemand kan mij vertellen wie het kan regelen...

 

Badge +19

Da's een lastige.  In principe is kpnnetwerk tot en met het glasvezelpunt verantwoordelijk.  Daarna is het toch echt voor de provider.  Maarja is het allemaal makkelijk bereikbaar voor de monteur?

Reputatie 7
Badge +24

Je zult toch zelf die utp kabel aan moeten laten leggen denk ik. Daarvoor kun je gewoon een lokale elektricien inschakelen. 

Hi @JanD 

 

Thanks alvast. Het probleem is dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd, en de ene zegt dat de ander het moet regelen en er wordt aangegeven dat er niks mogelijk is. er zal dus iemand moeten zijn die de kabel van het glasvezelkastje naar mijn woning zal moeten trekken maar niemand kan mij vertellen wie het kan regelen...

 

Hallo @Jordyjordy1995 , wat ik al eerder schreef, zelf even een installateur inschakelen.

@JanD en weet je of ik dan bij KPN netwerk moet zijn of de klantenservice van KPN zelf?

@JanD en weet je of ik dan bij KPN netwerk moet zijn of de klantenservice van KPN zelf?

Hallo @Jordyjordy1995 , voor een lan kabel trekken een lokaal bedrijf inschakelen.

Â