Beantwoord

Glasvezel aanleg, kpn geen provider

  • 20 September 2019
  • 12 reacties
  • 749 keer bekeken

In mijn plaats wordt glasvezel aangelegd. Kpn is op dit moment geen provider. Nu overstappen naar een andere provider betekent geen aansluitkosten, geen aanlegkosten en geen vast recht kosten. Als kpn ooit via deze glasvezelverbinding als provider deel neemt, zouden we volgens Glasvezel Buitenaf naast aansluitkosten ook aanlegkosten van minimaal 1000 euro moeten betalen. Is dit juist kpn? Zo ja wat is dan ons alternatief als we kpn klant willen blijven?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door wjb 21 September 2019, 22:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Tingo, welkom op het forum.

Wij leveren inderdaad niet in dat gebied en ook de kans dat we daar in de toekomst gaan leveren acht ik extreem klein. In alle eerlijkheid: ik kan niets bedenken om jou te overtuigen om voor nu bij ons te blijven, zelf zou ik deze kans ook pakken aangezien je op een later moment € 1000+ zult moeten betalen.

Mooier dan dit kan ik het helaas niet maken, met pijn in mijn hart. 😞
En als het er al zou liggen, tot in de meterkast, is dan de kans nog steeds klein dat kpn als provider gaat instappen na bv 1 jaar???
Reputatie 7
Badge +24
En als het er al zou liggen, tot in de meterkast, is dan de kans nog steeds klein dat kpn als provider gaat instappen na bv 1 jaar???

Wij geven wel de voorkeur aan ons eigen glasvezelnetwerk. Er is altijd een kleine kans dat we een overeenkomst bereiken met dit netwerk, maar die acht ik dus heel klein. Ook na 1 jaar. Hoewel 1 jaar in de telecomwereld een wereld van verschil kan maken.
Hoe zit het dan met de huidige dsl aansluiting en de mogelijkheid dat dit evt een hybride oplossing wordt? Als kpn geen zaken doet met Glasvezel Buitenaf raken ze dus veel klanten kwijt en zal er toch naar alternatieven worden gekeken?
Reputatie 7
Badge +24
Je kunt gewoon je dsl verbinding met KPN erbij houden hoor 😉
Reputatie 7
Als kpn geen zaken doet met Glasvezel Buitenaf raken ze dus veel klanten kwijt en zal er toch naar alternatieven worden gekeken?
Ik denk ook dat het goed is om naar alternatieven te kijken.
Wellicht dat Solcon, een 100% dochter van KPN, wel diensten aanbiedt via dat netwerk en anders is een aanbieder als T-Mobile Thuis wel beschikbaar.
Ook ik zou er niet lang over na hoeven denken en al helemaal niet als het een koopwoning betreft. Die €1000,- kan je dan toch gratis en voor niets bij de prijs van jouw woning optellen want reken maar dat de beschikbaarheid van snel internet voor steeds meer mensen een serieus criterium wordt bij de woningkeuze.

En mocht het niet bevallen, dan stap je na een jaartje weer terug op die DSL aansluiting.
Reputatie 7
Badge +10
Om je vraag over die duizend euro te beantwoorden: dat heeft niks met KPN te maken. Daarmee wordt bedoeld dat als je nu geen aansluiting neemt, dat je in een latere fase alsnog al die aansluitkosten en aanlegkosten moet betalen. Met elke provider. Ook als je over twee jaar een abonnement bij Delta of Caiway zou nemen. Simpelweg omdat je het nu in de aanlegfase niet meteen laat doen.

Het is een rekensom... Als je nu het goedkoopste abonnement bij een aangesloten provider neemt voor 1 jaar, dan betaal je nog maar weinig voor de aanleg tot in je woning. Hou je KPN abonnement er bij voor dat jaar. Wat zijn dan je totale kosten voor dat jaar? Waarschijnlijk minder dan wanneer je nu niks doet en over 1 of 2 jaar alsnog glasvezel wil.
As de aansluiting in je woning zit en je over een jaar opzegt betaal je niks meer. Als KPN over twee of drie jaar wel gaat leveren via dat netwerk, dan kost het je niks extra meer.
De hamvraag is ben je verplicht een glasvezel abonnement af te nemen, om nu kosteloos die aansluiting binnen te krijgen?

Als die plicht er niet is gewoon laten monteren en bij KPN blijven als de snelheid acceptabel is.
Het is en blijft een kwestie van afwegen.
Klopt voor 1 jaar, nadeel is dat we fors duurder uit zijn. Dit komt vooral door de mobiele abonnementen, ivm kpn compleet.
Alternatief zou idd goedkoopste abonnement bij 1 vd providers ernaast nemen voor 1 jaar. Maar dan idd nog steeds extra kosten....
Reputatie 7
Badge +24
Lastig, die beslissing zul je toch zelf moeten maken. 🤔

Kpn is bezig met het aanleggen van glasvezel. Veel overlast en slechte communicatie. Nu loopt er al een uur een man in mijn tuin zonder Kpn aanduiding op zijn kleding en kan zich niet legitimeren. Hij gaf aan dat hij het signaal aan het checken is. Ik heb een poging gedaan om telefonisch contact te krijgen maar de wachttijd is 15 minuten. Ik wil wel graag weten of deze meneer daadwerkelijk van de kpn is. 

Badge +19

Hij zal waarschijnlijk voor een aannemer werken. Als ze echt daar bezig zijn zullen er ook wel collega's in de buurt zijn. Dan kan je het ook aan hen vragen misschien. Dan heb je meteen antwoord. overigens ben je hier bij Kpn de provider. je kan bij de netwerkbeheerder kijken. Op www.kpnnetwerk.nl vind je de gegevens.