Beantwoord

glasvezel door riool

  • 28 July 2020
  • 9 reacties
  • 1267 keer bekeken

Wij hadden sinds enige tijd last van het riool nu hebben we een expert alles uit laten zoeken en nu blijkt er kabel van glasvezel doorheen te zitten bij ons bij de voordeur wie is daarvoor aansprakelijk ? Mvg John 

 

icon

Beste antwoord door Henk2304 28 July 2020, 14:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Betreft het je eigen glasvezelaansluiting? En is die dan van KPN? In dat geval kun je je wenden tot KPNNetwerk NL.

Reputatie 7
Badge +22

Getverderr!!! Dat hebben ze bij KPN Netwerk ook niet handig gedaan. Bah! Hoe hebben ze dat zo kunnen doen? Zo krijg je wel verstoppingen.

Reputatie 7

Woon jij toevallig in de buurt van Holten.

Ik weet dat daar KPN glasvezel door het drukriool is aangelegd.

Reputatie 7
Badge +22

Woon jij toevallig in de buurt van Holten.

Ik weet dat daar KPN glasvezel door het drukriool is aangelegd.

Maar dat kan toch niet? Zo krijg je verstoppingen. Het moet er zeker boven aan de buis hangen?

Reputatie 7

Woon jij toevallig in de buurt van Holten.

Ik weet dat daar KPN glasvezel door het drukriool is aangelegd.

Maar dat kan toch niet? Zo krijg je verstoppingen. Het moet er zeker boven aan de buis hangen?

Nee hoor, vraag maar aan @peter-keetfm.

Reputatie 7
Badge +24

Je hoort het vaker. Maar het lijkt me ook dat da problemen op gaat leveren.

@Dennis Schreve 

het heeft inderdaad verstopping veroorzaakt

maar er zijn punten waar het wel goed gaat

ik weet niet of deze techniek nog gebruikt word volgens mij is de aanleg te duur

en te veel onderhoud

de glasvezel slingert los in de buis en maakt de buis schoon “zegt men”

door de pompen komt er hoge druk op de buizen te staan vandaar de naam drukriool

“persleiding”

zie hier de website http://jelcer.nl/#techniek hoe het werkt

maar wat TS heeft is waarschijnlijk dat ze met een mol door de bestaande buis heen zijn gegaan bij de woning

dat heeft niet veel met glasvezel door drukriool te maken

maar een fout van de aanleg van de glaskabel van de weg naar woning

ook bij drukriool heb je van woning naar de weg gewoon riool flow

het is dan ook neem ik aan door een normale pvc riool buis gegaan

 

Reputatie 7
Badge +15

@Dilletje Welkom op het forum. Het lijkt er inderdaad niet op dat deze manier van glasvezel aanleggen in dit geval het handigste is. Als het inderdaad een aansluiting van KPN is dan zou je zoals @Henk2304 aangeeft even contact op kunnen nemen met KPN NetwerkNL. Zij zijn te bereiken op 088-0063744. Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik dit natuurlijk graag!