Vraag

Glasvezel modem, hoe aansluiten?

  • 23 January 2019
  • 23 reacties
  • 26846 keer bekeken

Hi, bij mijn installatie pakket zit geen rode kabel of y kabel. Wat nu? En volgens mij zit er geen NTU in de meterkast, wat nu? en er zit een standaard aan mijn modem, maar ik wil hem graag ophangen, wat nu?

Kan ik misschien ook de hele boel weer terug sturen en mijn abonnement cancelen?

23 reacties

Reputatie 7
Is er een afspraak voor een monteur gepland?
De NTU moet namelijk door een monteur geplaatst worden.
Welke Experia Box zit in dat installatie pakket?
Geen afspraak met een monteur, En het type box is de 10A
Reputatie 7
Als je een glasvezelaansluiting hebt dan zou er een NTU beschikbaar moeten zijn.
Als dat niet het geval is dan zal deze eerst door een monteur geplaatst moeten worden.

Je kunt op deze site zien of op jouw adres een glasvezelaansluiting aanwezig zou moeten zijn.


Dit is mijn situatie, De DrayTek moet vervangen worden door de Expiria Box.

Kan ik dit niet rechtstreeks overpluggen?
Reputatie 7
Zo te zien is er nog geen NTU geplaatst, die linker oranje box is een dummy en moet nog vervangen worden door de NTU.
Er zal dus eerst nog een monteur langs moeten komen.
Ja maar hoe kan het dan dat mijn huidige glasvezel netwerk/internet dan wel werkt via de DrayTek modem van t-mobile?
Reputatie 7
Bij T-Mobile gaat de glasvezel zo te zien rechtstreeks die Draytek in en vervult te Draytek dus de rol van de NTU. Dat is bij KPN anders, daar is de NTU een losse component.
Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om jou hier verder bij te helpen.
wjb, bedankt voor je info.

@KPN medewerkers, kunnen jullie even een monteur sturen alvorens ik over ga van T-Mobile? Ik kan dit nergens aanvragen op de site.

Please help!
Tot wanneer zou je T-mobile doorlopen?
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Dreampy, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Om een glasvezelverbinding op te zetten, is inderdaad een monteur verplicht. Dit zou al wel gecommuniceerd moeten zijn, afhankelijk van wanneer jouw abonnement bij KPN ingaat. Om het een en ander te controleren, een monteursafspraak en ingangsdatum, heb ik wel wat gegevens van je nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met in ieder geval je naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Geef even een seintje, dan help ik je zo snel mogelijk verder!
Reputatie 7
Badge +9
Zo zie het bij ons er uit zeer betrouwbaar.en werkt geweldig .tevreden kpn klant


Reputatie 7
Badge +9
Ikzelf begrijp hier niets van waar om drie plaatjes.
Omdat het zo'n mooi plaatje is, heeft de moderator het 3x geplaatst. ☺️
Ikzelf begrijp hier niets van waar om drie plaatjes.
Ik zie dat best wel vaak. Foutje in forumsoftware, @KPN moderators ?
Reputatie 7
Badge +21
@Dreampy, helaas zie ik nog geen ingevuld Forum profiel. Is inmiddels duidelijk of en wanneer de monteur glasvezel bij je komt installeren? Anders zoek ik het alsnog graag voor je op!

Het plaatje stond er inderdaad 3 keer in.. Ik heb hem even aangepast, aangezien ze toch hetzelfde waren 😉 Mocht dit inderdaad vaker voorkomen, geef het dan even aan dan gaan we dit even doorzetten!
Ik heb inmiddels een afspraak met de monteur.
Reputatie 7
Badge +21
Top, fijn om te horen! De monteur kan alles dan direct voor je in orde maken, en dan kan jij zonder problemen overstappen naar KPN 😄
Dat moet ik nog zien. Tot nu toe alleen nog maar problemen gehad, ik had beter verwacht van kpn.
Reputatie 7
Badge +21
Dat begrijp ik inderdaad, hopelijk gaat het vanaf nu bergopwaarts 🙂 Mocht je nog vragen hebben sta ik voor je klaar!
meestal krijg je een installatie pakket via postnl en daar zit een NT in
deze doos staat voor monteur op
ik heb hem toen gewoon zelf geplaatst en omdat het een pilot Rijssen / holten wat glas door drukriool
kwam ik er zelf achter dat mijn glas aansluiting verkeerd zat in het pop station (aansluiting van overburen)
deze heb ik samen met een monteur van reggefiber door gemeten en dat was met succes
ik heb trouwens een witte NT (glasvezel kastje)
cornelis48 er zijn mooie kabel goten in de handel dan kun je de bedrading beter weg werken een tip
Reputatie 7
Badge +10
meestal krijg je een installatie pakket via postnl en daar zit een NT in
deze doos staat voor monteur op
ik heb hem toen gewoon zelf geplaatst en omdat het een pilot Rijssen / holten wat glas door drukriool
kwam ik er zelf achter dat mijn glas aansluiting verkeerd zat in het pop station (aansluiting van overburen)
deze heb ik samen met een monteur van reggefiber door gemeten en dat was met succes
ik heb trouwens een witte NT (glasvezel kastje)
cornelis48 er zijn mooie kabel goten in de handel dan kun je de bedrading beter weg werken een tip


Sinds een jaartje of zo zit de NT niet meer in het pakket van de klant. Die neemt de monteur mee. In dit geval had er direct een monteur mee gepland moeten worden bij de aanvraag van het abonnement. Dat is fout gegaan en daarom loopt het nu uit.
Reputatie 6
Badge +10
Zo zie het bij ons er uit zeer betrouwbaar.en werkt geweldig .tevreden kpn klant



Dit plaatje/uitzicht in de meterkast zal voor mij vrees ik een droom blijven.
je bedoeld zeker dat je geen glasvezel hebt
zo netjes is het ook al niet maar dat is persoonlijk
ik hou niet van die losse draden
en werk met kabel goten

Reageer