Beantwoord

Wanneer glasvezel in Tiel?

  • 23 January 2020
  • 11 reacties
  • 689 keer bekeken

Op dit moment zijn er in Tiel gebieden waar glasvezel ligt en ook het buitengebied is aan de beurt. Helaas heb ik nog niks gehoord over de rest van Tiel en lijkt het erop dat dit ook niet in de nabije toekomst gaat komen. Is er iets dat moet gebeuren om dit proces te versnellen?

Op dit moment vind ik de snelheid van het KPN DSL netwerk echt veel te traag en zit te twijfelen om over te stappen op Ziggo. KPN levert ons 50mbit terwijl Ziggo 500mbi kan leveren. Daarbij is de download snelheid nog niet eens het probleem maar vooral de upload welke niet boven de 6mbit uit komt.

Daarom, wat moet er veranderen zodat KPN of andere partijen actie gaan ondernemen voor glasvezel?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Ward_ 24 January 2020, 15:08

Bekijk origineel

11 reacties

Ik vind in Tiel Glasnet Tiel. Volgens de website alleen aangelegd op bedrijventerreinen. KPN wordt niet genoemd.

Verder vind ik dit artikel uit oktober vorig jaar. Daar wordt aanleg vermeld zo te zien voor woningen. Er wordt gesproken van een ‘open net’. Dat geeft mij al de indruk dat dat niet KPN NetwerkNL is.
Het is niet vanzelfsprekend dat KPN op een open net komt. Hangt van de prijsonderhandelingen af met de eigenaar. Alleen KPN NetwerkNL valt onder de wettelijke prijsregulatie.

Nog een artikel november '19. Hier wordt gesproken over aanleg door Digitale Stad in Rivierenland. (op Digitale Stad is KPN wel beschikbaar)

Ik heb dit artikel nog gevonden van de Gelderlander Tiel wordt wel genoemd of dat ook om de kern gaat is mij niet duidelijk. En deze link van de aanleggende partij Digitale Stad check daar je postcode.

Ah @PeterG noemt deze ook 😉

In het artikel van de Woudenberger staat inderdaad wel dat in tiel wordt aangelegd, echter het artikel van de Gelderlander staat dat het hier om het buitengebied gaat. Het buitengebied ben ik bekend mee maar het gaat mij juist om de stad Tiel.

Houd naast je brievenbus de media de site van Digitale Stad ook deze site in de gaten.

https://www.kpnnetwerk.nl/ als er verbeteringen komen zal je het daar kunnen vinden.

Wat er moet veranderen genoeg vraag vanuit de bewoners. Uit het artikel van de Gelderlander gaat het om een initiatief vanuit Rivierenland het ligt heel sterk aan de initiatiefnemer. In mijn woonplaats heeft de gemeente het initiatief genomen. 

Er is één artikel te vinden op de website van gem. Tiel. Wordt alleen gesproken over buitengebied.
Gemeente Tiel: Toekomstvast glasvezelnetwerk Rivierenland.

Overigens…

Heb je nu alleen internet van KPN of óók televisie? Als je nu tv via Ziggo hebt zie ik het bezwaar niet om naar Ziggo over te stappen voor het internet. Afgezien van het feit dat e-mail providergebonden kan zijn. Bv (at)kpnmail.nl (at)hetnet.nl. Verder planet, wxs, freeler, on, onsbrabantnet, onsmail.
Dat kun je omzeilen door een onafhankelijk emailadres te nemen. Bv Gmail, Yahoo, e.a.

 

Heb je nu alleen internet van KPN of óók televisie? Als je nu tv via Ziggo hebt zie ik het bezwaar niet om naar Ziggo over te stappen voor het internet. 

Ik zie juist een practisch bezwaar als alles bij 1 partij zit, het komt gelukkig niet of nauwelijks voor toch een goede storing en je hebt geen internet en geen tv.

Uit het gemeentelijke artikel blijkt goed wat ik al schreef dit is een overkoepelend initiatief specifiek voor de buitengebieden. Als er in de kern van de gemeente Tiel glasvezel wenselijk is zal dat bij het gemeentebestuur kenbaar gemaakt moeten worden, mogelijk dat de gemeente dan stappen gaat ondernemen, anders is het wachten tot een marktpartij  er brood in ziet.

Reputatie 7
Badge +10

Tiel is een plaats die groot genoeg is om in aanmerking te komen voor de grootschalige roll-out van KPN Glasvezel (1 miljoen extra aansluitingen in drie jaar tijd)  

Dus hou de website van KPN Netwerk NL in de gaten om te weten of en wanneer KPN Netwerk NL hier glasvezel gaat aanleggen...

Tiel is een plaats die groot genoeg is om in aanmerking te komen voor de grootschalige roll-out van KPN Glasvezel (1 miljoen extra aansluitingen in drie jaar tijd)  

Dus hou de website van KPN Netwerk NL in de gaten om te weten of en wanneer KPN Netwerk NL hier glasvezel gaat aanleggen...

Met glasvezel bedoel je neem ik aan de FttH versie?

Reputatie 7
Badge +10

Tiel is een plaats die groot genoeg is om in aanmerking te komen voor de grootschalige roll-out van KPN Glasvezel (1 miljoen extra aansluitingen in drie jaar tijd)  

Dus hou de website van KPN Netwerk NL in de gaten om te weten of en wanneer KPN Netwerk NL hier glasvezel gaat aanleggen...

Met glasvezel bedoel je neem ik aan de FttH versie?

Uiteraard. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Hugo. Welkom hier en dank voor het stellen van je vraag. Goed om te zien dat je al veel goede antwoorden hebt gekregen. Ik sluit me aan bij het antwoord dat Ward al gaf: hou de nsite van KPN Netwerk goed in de gaten. Daar lees je wat en wanneer er gaat gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +10

@Hugo. 

https://www.regiotvtiel.nl/192-tiel-krijgt-ook-glasvezel-in-bebouwde-kom

 

NEM is de juridische naam van KPN Netwerk NL

Reageer