Beantwoord

grote hoeveelheid mail versturen mislukt

  • 18 October 2019
  • 6 reacties
  • 281 keer bekeken

Ik gebruik het programma Max Bulk Mailer om elke anderhalve maand ongeveer 600 emails te versturen met uitnodigingen voor een tentoonstelling. Nooit een probleem geweest, maar de laatste 2 keer loopt het vast en  krijg ik de mededeling ‘tijdens het communiceren met de server is een authentificatiefout opgetreden’ . Enig idee waar dat door komt en wat eraan te doen?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 October 2019, 13:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet niet hoe dat programma werkt, maar normaal gesproken kan zoiets helemaal niet vanaf een normale consumenten aansluiting. KPN blokkeerd je al snel als je ietwat meer mails stuurt dan wat normaal is.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Henk, welkom op het forum! Je mag via een consumentenaansluiting inderdaad niet te veel mails per minuut versturen. Dit is een maatregel om spam tegen te gaan. De precieze hoeveelheid varieert af en toe een beetje dus vaste aantallen kan ik je niet geven. Echter, als jij deze 600 opsplitst zodat je niet meer dan een stuk of 10 tot 25 per minuut verstuurt verwacht ik dat het goed gaat.

Raar dat je via een consumentenaansluiting niet veel mails in één keer mag/kan versturen i.v.m. Spam. Je zou juist zeggen dat spam via een zakelijke aansluiting wordt verstuurd.

Reputatie 6
Badge +8

Spammers proberen heel vaak juist de consumentenaansluiting voor spam te misbruiken, door middel van malware en botnets.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij mag je niet meer dan 3 mailtjes per minuut sturen. Ik heb wel eens een bosje facturen naar de boekhouder gestuurd. Elke factuur als bijlage in een apart mailtje, dat ging nogal rap achter elkaar, hup klap geblokkeerd. Tegenwoordig doe ik dat wat rustiger aan. En dan gaat het goed.

Reputatie 7
Badge +30

Het hangt ook nog af van waar en hoe je verzendt. De blokkeerfunctionaliteit is tegenwoordig meer dynamisch en kan inschatten wat meer risico geeft qua waar je bent en wat je doet. Hoe dat verder precies in z'n werk gaat benoemen we niet in detail om te zorgen dat het ook zo goed mogelijk blijft werken.