Beantwoord

In gesprek en dan naar de voicemail

  • 22 July 2019
  • 9 reacties
  • 6517 keer bekeken

WWanneer ik op mijn mobiel telefonisch in gesprek ben, krijgt de 2e beller geen in gesprekstoon of door geschakeld naar de voicemail. Hoe kan ik dit instellen?
icon

Beste antwoord door PeterG 23 July 2019, 11:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 4
Badge +6
@Miranda Schreurs,

wat voor merk en type smartphone gebruik je?
Ze krijgen dus de bezettoon?

Als je AAN naar 1233 sms't dan zou voicemail actief moeten zijn bij in gesprek en niet beantwoorden. En ook bij onbereikbaar (je telefoon staat bv uit).

Uitleg voicemail.
Ik ben dus in gesprek. Bij de 2e beller hoort diegene de telefoon overgaan en dan bij niet opnemen wordt de voicemail ingeschakeld. Ik zou graag willen dat men een gesprekstoon krijgt. En dan de voicemail.
Ik heb een nieuwe samsung.
Oh, andersom. Je wilt de voicemail dus UIT. 😉
Overigens krijgt de 2de beller meteen je voicemail als je in gesprek bent.
Dat wil je niet, dus...

Beste is:

12339 [beltoets]

Voicemail én de doorschakeling daarnaar gaat uit. Een 2de beller krijgt nu de bezettoon.
Overigens zal men nu ook geen voicemail meer krijgen als je 'vrij' bent. Je telefoon gaat nu 75 sec. over om op te nemen.

Als je UIT sms't gaat voicemail alleen naar een melding. Men krijgt dat dan alsnog. Helemaal uit dus via 12339.
Ik ben denk ik niet helemaal duidelijk..sorry...ik bedoel dat de mensen geen in gesprekstoon krijgen als ik in gesprek ben.

Na een aantal keer overgaan krijgen ze de voicemail. Dit is in principe prima, maar sommige blijven maar bellen terwijl je in gesprek bent....

Dit is voor een tweede beller niet duidelijk.
Ehja, daar is niets aan te doen. Het is of ze krijgen direct de voicemail of je zet die uit en men krijgt de bezettoon.

Als je de voicemail niet uit wilt zetten kun je bij terugbellen zeggen dat als ze direct de voicemail krijgen jij in gesprek bent en dan dus niet kunt beantwoorden.
Jammer dat men anno 2019 nog steeds niet weet hoe het werkt.

# Gaat de telefoon 5 x over en krijg je dan de voicemail: ontvanger is niet in gesprek maar kan niet openemen
# Ben jij in gesprek en krijgt de 2de beller eerst 5 X overgaan dan heb je wisselgesprek aan staan. Als je dat uitzet:
# Krijgt men direct de voicemail: beller is in gesprek of het toestel staat uit.

Dit is al zo sinds het begin van de mobiele telefonie. Ik had dit al op mijn ATF telefoon 20 jaar geleden....
Hoi @Miranda Schreurs . Welkom op het forum.
Ik zie dat je al heel goed geholpen bent door @PeterG . Helaas is er geen tussenweg zoals Peter al aangeeft. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!
Bedankt voor de informatie. Ik moet er mee leren leven dat de beller niet kan horen of je in gesprek bent of afwezig bent....
Bedankt voor de hulp.
Dat verschil zou ie juist wel moeten kunnen horen. Tenzij wisselgesprek aan staat.

Zonder wisselgesprek:

Beller krijgt direct de voicemail als je in gesprek bent.

Met wisselgesprek:

Beller hoort de telefoon 'gewoon' overgaan en krijgt na 20 sec. de voicemail als je in gesprek bent.

Ergo: wisselgesprek uitzetten. Je kunt wisselgesprek later altijd weer uitzetten via je telefoon instellingen. (bron: https://www.kpn.com/service/mobiel/extra-diensten/mobiel-groepsgesprek-en-wisselgesprek.htm )