Beantwoord

In mijn instellingen menu komt wifibellen niet voor

  • 27 July 2020
  • 22 reacties
  • 181 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Samsung A7 2018. Mijn vriend heeft exact dezelfde telefoon. In zijn instellingen menu staat wifibellen aanzetten. In die van mij niet. Alle updates zijn geïnstalleerd. Waarom heb ik die mogelijkheid niet en wat doe ik eraan.

icon

Beste antwoord door WilmaBr 6 August 2020, 10:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Hallo @WilmaBr , alleen dit type A7 is geschikt: SM-A750FN

Is jouw vriend ook bij KPN?

Ben je toevallig Telfortklant die automatisch is omgezet naar KPN? Zo ja, dan kun je in de KPN winkel een KPN sim gratis krijgen en werkt 4G bellen en VoWifi.

 

Reputatie 1
Badge

Dat klopt helemaal....dank je wel...morgen naar de kpnwinkel.

Fijne avond!

Hallo @WilmaBr ,laat s.v.p. de goede afloop weten.

En, graag gedaan.

 

Reputatie 1
Badge

Ik vertel zeker hoe het afloopt. 

Reputatie 1
Badge

Vandaag bij de kpnwinkel geweest. Medewerker had nog nooit gehoord van wat jij vertelde, maar heeft er toch een nieuwe simkaart ingezet. En jawel...dit was dus de oplossing....nog een keer hartelijk dank.

Hallo @WilmaBr , bedankt voor de terugkoppeling.

Fijn om te lezen dat het nu goed voor je werkt.:relaxed:

Bij mij en mijn vrouw werkte het ook direct nadat ik op 27-01-2020, de dag na de omzetting, de simkaarten wisselde bij de lokale KPN-winkel.

Reputatie 1
Badge

Nou...zo gemakkelijk blijkt het toch niet te zijn......want ik kan wifibellen nu in mn instellingen vinden, maar het werkt niet...niet bij mij thuis en niet bij mijn partner thuis. Word er een beetje moe van...ben nu twee jaar bezig om vanuit huis te kunnen bellen. Ik woon in een buitengebied, thuis heb ik geen dekking. Ik dacht gisteren nog even dat het een "caiwayprobleem" was, mijn internet/wifiprovider. Maar mijn partner heeft ook internet en wifi van kpn en daar kan ik ook niet wifi bellen. Zucht…

Heb je nog ideeën?😏

 

Hallo @WilmaBr , jammer dat het nog niet wil.

Als je op de groene belknop klikt, gaat naar instellingen en daar bij voorkeur 4g bellen over wifi of 4g bellen over wifi kies dan eens voor het laatste.

Zet wifi eens aan op je mobiel dan heb je internet via je wifi thuis op je mobiel.

Herstart je mobiel eens zie jan dan bovenin je toestel geen 4g meer staan maar het wifi logo inclusief een telefoonhoorntje? Zo ja dan is wifi bellen actief.

Reputatie 1
Badge

Hey Jan, dank voor je reactie.

Al je tips heb ik al geprobeerd. Zonder resultaat.

De enige verbetering sinds de nieuwe simkaart is dat als ik bel via Whatsapp de verbinding beter is.

Ik las in een topic hier dat kpn en caiway niet alle benodigde data uitwisselden, maar dat dit nu verbeterd was.

Toch vraag ik me af of ik via caiway nog iets moet regelen. Poorten ofzo. Probleem is dat ik ze alleen vanuit het dorp hier in de buurt kan bellen en dus geen instructies kan opvolgen tijdens het gesprek.

Ook heb ik gelezen dat wifibellen niet oplost dat ik nu 112 niet kan bereiken. Vanwege het meezenden van gegevens via de oproep schakelt de oproep over naar een mast...en die hebben we hier niet in de buurt. 

Ik heb hierover gemaild met Monet, de overkoepelende provider organisatie. Nadat mijn klacht bij kpn niet gehoord werd. Monet heeft mijn vraag niet beantwoord, maar weer doorgestuurd naar kpn. Een medewerker raadde me wifibellen aan. Wat dus niet werkt en het 112 probleem uiteindelijk niet oplost.

In maart moest ik in quarantaine vanwege vermoedelijk corona. Vanuit mijn huis kon ik geen huisarts bellen. Niet de ggd bellen. Gelukkig geen ambulance nodig gehad. Maar dat wakkerde wel mijn frustratie weer aan over het feit dat geen enkele provider in dit gebied zorgt voor dekking. 

Wifi bellen zou geweldig zijn om vanuit hier weer gewoon te kunnen bellen, ipv naar het dorp rijden.

Maar het probleem waarmee ik en met mij mijn wijkbewoners zitten, wordt niet opgelost.

Nu moeten we via Whatsapp familie of vrienden bellen. In de hoop dat ze opnemen. Die zouden dan 112 moeten bellen...zucht....

 

Hallo @WilmaBr , op de 1e plaats veel beterschap toegewenst.

Als je de telefoon gewoon op mobiel 4G hebt staan en je belt dan iemand op, je partner bijvoorbeeld, als je hem dan aan de telefoon hebt, blijft het 4G-logo dan wèl bovenin het scherm staan? Zo ja, dan heb je 4G-bellen, als tijdens het bellen je terugval hebt naar 3G of nog lager werkt óók 4G-bellen niet, helaas.

 

Reputatie 1
Badge

Niets werkt hier Jan, daarom hoopte ik zo dat wifibellen de oplossing zou zijn. Ik vind het echt schandalig dat providers niet in buitengebieden investeren. Het levert ze niets op, aldus een medewerker van KPN.

Dank je wel voor al je moeite...

Hallo @WilmaBr , graag gedaan uiteraard. Ik ben ook bang dat ik je helaas niet verder kan helpen. KPN is nu aan zet.

Goed weekend en veel sterkte met alle beslommeringen.

 

Reputatie 1
Badge

Dank...

Reputatie 7
Badge +30

Beste @WilmaBr, welkom! Wat balen dit zeg :-(. Is er helemaal geen dekking bij geen enkele provider waar jij woont? Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ik kijk graag met je mee. 

Reputatie 1
Badge

Hoi Marcia,

Fijn dat je reageert. Er staat 1 kpnmast een paar kilometer verderop. Die staat niet gericht op waar ik woon. Ik ben dus niet de enige met dit probleem. Ik woon zo'n vijfig meter van de straat af. Als ik daar naar toe loop heb ik een beetje bereik. Maar niet genoeg om een fatsoenlijk gesprek te voeren. Daarvoor moet ik nog verder lopen. Dat is een gegeven wat kpn ook al beaamd heeft. Niets aan te doen, zeggen ze. Vandaar dat ik zo graag wifi bellen wil toevoegen aan mijn telefoon. Ik zal mijn profiel aanvullen. Alvast dank voor het meekijken.

Reputatie 7
Badge +30

Ja, ik zie het probleem wel inderdaad.. Is er geen enkele provider die jouw kant op straalt, om het zo maar even te zeggen? Als je via KPN geen 112 kunt bellen, zouden andere providers wel in moeten springen namelijk. Voor wat betreft het wifi bellen: ik vind het zo raar dat je vriend het wel kan. Kan hij dat ook op jouw adres? Ik ben nog wel even benieuwd wat er gebeurt als jij jouw simkaart in zijn toestel doet en vice versa. Werkt het dan wel?

Reputatie 1
Badge

Er is maar 1 mast uberhaupt. Ik er Monet over gemaild. Maar die mail is weer doorgestuurd naar jullie…

Ik heb vorige week een nieuwe simkaart opgehaald bij de kpnshop. Toen stond iig de mogelijkheid tot wifibellen bij de instellingen. Het duurt nog even voordat mijn vriend hier weer komt. Maar volgens eigen zeggen doet wifibellen het bij hem ook niet, als hij hier is. Hij heeft exact dezelfde telefoon en een kpnabonnement. Gewisseld van telefoon hebben we niet...dat is dus nog een idee. Maar we zullen dat opnieuw moeten uitproberen over anderhalve week.

Dan zou er dus ook nog iets kunnen zitten bij caiway…hun eigen instellingen of zo...

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben daar wel even benieuwd naar. Daarnaast: wil je in jouw profiel onder ‘persoonlijke opmerkingen’ eens plaatsen welk simkaartnummer jij op dit moment in jouw telefoon hebt zitten? Ik zie nog steeds een oud Telfort simkaartje. Daar gaat dus iets niet goed. Het gaat wel om het 06-nummer eindigend op -3501 toch?

Reputatie 1
Badge

Hoi Marcia,

Dat is het nummer van mijn zoon:))

Maar er lijkt een wonder te zijn geschied. Gisteren contact opgenomen met caiway en hen mijn probleem voorgelegd.

Sinds vanmorgen staat het wifibellen icoontje rechtsbovenin. Al hebben ze me verder niets meer laten weten, er lijkt daar dus iets geregeld te zijn.

Ik ga het zo uitproberen. Het zal toch niet waar zijn! 

Reputatie 1
Badge

En ja!....ik kan wifibellen, met prima verbinding. Na twee jaar kan ik vanuit mijn huis bellen naar instanties, mijn klanten....

Reputatie 7
Badge +30

Kijk! Wat fantastisch! Heel fijn :-). Ik wil je nog wel als tip meegeven om voor je zoon een vervangende simkaart te regelen. Dat kan gemakkelijk via MijnKPN. Hij heeft nog een oude Telfort simkaart, zoals gezegd. Advies is om dit om te ruilen voor een nieuwe KPN simkaart.

Reputatie 1
Badge

Dat gaan we volgende week idd regelen...ook voor mijn zakelijke telefoon.

 

Fijne dag!!!!