Beantwoord

Automatische incasso mislukt

  • 27 January 2021
  • 7 reacties
  • 130 keer bekeken

Hallo, 

incasso weer mislukt, en dus handmatig overgemaakt, want ook geen e-mail link of sms link. Is dat gelukt? Voordat ik problemen krijg (door kpn..)

dank

louis

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Lisa 27 January 2021, 22:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Louist , probeer eens bij de bank te achterhalen waarom de automatische incasso niet gelukt is, dat heeft een reden, als je die reden weet kan jij en/of de bank het oplossen.

 

Reputatie 7
Badge +17

Gek dat de incasso is mislukt. Je schrijft dat de incasso 'weer’ is mislukt? Gaat dit al langere tijd mis? Ben je van bank gewisseld of is er in het verleden iets misgegaan bij het afschrijven? 
Ik controleer graag of de overboeking gelukt is. Ik kan dan meteen het mandaat (nodig voor automatische incasso) opnieuw aanvragen. Hier heb ik je gegevens voor nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Hoor graag van je! 

Dat heb ik zowel bij kpn als bij ing nagevraagd. KPN is door ing geblokkeerd (niet door mij). Dat komt door de overgang van Telfort naar KPN, waardoor de incasso door de ing als fout is betiteld. Doordat mijn  E-mailadres wijzigde ( in MijnKPN gewijzigd, maar dus niet in  de kpn incassoafdeling..) kreeg ik dus ook geen bericht met een betaallink. Afgelopen dagen een aantal keren gebeld. En nu zou het (volgens ing en kpn) moeten kloppen.

 Echter de laatste (mislukte) incassomoest met de hand. Ik ben benieuwd of die bij kpn bijgeboekt is. Staat namelijk nog steeds in mijn kpn onder -oeps, u bent iets vergeten te betalen-

Dit hele verhaal is geen aanbeveling voor KPN. Als individu had ik totaal geen schuld hier aan.

Kpn heeft foutjes gemaakt bij die overgang vanuit Telfort.

ben er wel een beetje klaar mee na 4 maanden gedoe.

 

 

Bij deze ingevuld, dank voor deze reaktie

Nee, niets veranderd behalve e-mailadres, maar dat kon ik zelf regelen in de app.

Maar niet bij de financiële afdeling van kpn, dus sturen alles naar oud adres. Hopelijk nu wel in orde.

Reputatie 7
Badge +17

@Louist Nog even gauw gespiekt aan het einde van mijn dienst. Het geld is binnen en wordt snel verwerkt in mijnKPN. Ik ga ervan uit dat dit morgen verwerkt wordt. Mandaat is al opnieuw aangevraagd zie ik! Dit betekent dat, als de bank het accepteert, wij vanaf volgende maand weer kunnen incasseren. 

Dank. Ga nog geen gaten in de lucht springen van blijdschap. Eerst volgende maand kijken of het inderdaad werkt. Dus de evaluatie die ik van KPN kreeg opgestuurd is wat voorbarig.

met vr gr