Beantwoord

Inflatiecorrectie over abonnementskosten en toestelkosten?

  • 12 September 2019
  • 7 reacties
  • 163 keer bekeken

Mijn maandelijkse bedrag van € 25 bestaat uit € 15 voor abonnement en € 10 voor het toestel. Wordt de inflatiecorrectie alleen berekenend over het abonnement van € 15 en niet over het toestel van € 10? Het toestel werd immers reeds gekocht/geleverd en het maandelijkse bedrag van € 10 is een aflossing.

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 16 September 2019, 11:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
De toestelkosten zijn geen onderdeel van jouw totale abonnement. De verhoging wordt in jouw voorbeeld berekend over 15 euro.

KPN verhoogt jaarlijks het totale abonnement met de inflatiecorrectie. KPN vermeldt daar het volgende over:
“Het tarief van uw abonnement of bundel wordt jaarlijks op 1 oktober verhoogd volgens de CBS Consumentenprijsindex over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni. De aanpassing geldt uitsluitend als op die datum meer dan 3 maanden van uw contractstermijn verstreken zijn. Als de CBS Consumentenprijsindex negatief is zullen de prijzen niet worden aangepast.”
Jaarlijks stijgen door inflatie de prijzen van producten en diensten. Onze kosten stijgen dus ook. Daarom passen wij jaarlijks het abonnementstarief van mobiele abonnementen aan. Het Centraal Bureau voor de Statistiek bepaalt jaarlijks de hoogte van de inflatiecorrectie.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Job Spekman, welkom! Hele goede vraag. In het verleden waren de toestelkosten opgenomen in de abonnementsprijs. Je betaalde inflatiekosten over de abonnementskosten. Nu zijn de toestelkosten apart gefactureerd. Betekent dus dat je alleen inflatiekosten krijgt over het gedeelte wat je voor jouw abonnement betaalt. In dit geval dus over de 15 euro. Jouw beredenering is helemaal juist.
Reputatie 7
Badge +28
Aha Marcia, dat wist ik niet. Ik pas mijn antwoord hierboven even aan om verwarring te voorkomen.
Reputatie 7
Badge +30
Helemaal goed! 🙂

Nu lees ik weer over een inflatiecorrectie….bij Telfort was alles toch veel makkelijker en vooral eerlijker.

Bij de overgang verloor ik honderden belminuten en duizenden MB's en nu dit weer. Ik ben ooit een mooi contract aangegaan met Telfort en nu ben ik geslacht door KPN. Mijn  contract kan ik pas volgend jaar opzeggen. Ik ga dat zeker doen. Graaicultuur….lijkt wel eenbank.

Reputatie 7
Badge +24

Bij Telfort was alles veel goedkoper. Misschien is dat ook wel de reden dat het (binnenkort) niet meer bestaat.

Reputatie 7
Badge +30

Nu lees ik weer over een inflatiecorrectie….bij Telfort was alles toch veel makkelijker en vooral eerlijker.

Bij de overgang verloor ik honderden belminuten en duizenden MB's en nu dit weer. Ik ben ooit een mooi contract aangegaan met Telfort en nu ben ik geslacht door KPN. Mijn  contract kan ik pas volgend jaar opzeggen. Ik ga dat zeker doen. Graaicultuur….lijkt wel eenbank.

Bij Telfort deden we ook aan inflatiecorrectie! Jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over KPN, @PedroCosta.