Beantwoord

Installeren van V10 modem op adres waar V9 geregistreerd staat

  • 6 June 2020
  • 6 reacties
  • 151 keer bekeken

Hallo,

 

Ik kamp al enige tijd met problemen van de wifi van mijn V9 modem. Eigenlijk is er met wifi niet mee te werken. Verbinden wordt om haverklap verbroken.

Nu heb ik via via de beschikking gekregen over een V10 modem, maar na installatie, reset en herstel branden zowel het internet als de services lampjes rood. Resetten, herstellen en stroom er af werken niet. Als ik online de test doe zie ik dat KPN mijn V9 modem niet ziet. Dat klopt want ik heb nu een V10 modem aangesloten.

 

Mijn vraag. Is het niet mogelijk om een V10 modem aan te sluiten als je een V9 geleverd hebt gekregen en waarom niet?

 

icon

Beste antwoord door Beslaan 14 June 2020, 08:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Beslaan,

Omdat je het modem niet via KPN hebt gekregen, maar op een manier hebt verkregen wat niet toegestaan is werkt het modem niet. Op zich logisch, want in dit modem zit de data van de andere klant en die herkend jouw gegevens dan niet.  Dit modem gaat overigens ook nooit werken, want ze dienen bij ontvangst door KPN gewist te worden, en dit kan de gebruiker niet zelf doen.
Hopelijk kun je nog contact krijgen met de verkoper van dit modem om dit te retourneren. 

Heb er niets voor betaald. Is blijkbaar nooit terug gehoeven naar KPN heb er ook de glasvezel kast nog bij.

Zal eens contact opnemen met KPN of ik mijn sets niet kan ruilen tegen een V10a 😉

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Beslaan,

Alle apparatuur blijft hoe dan ook eigendom van KPN. Ook als KPN niet actief vraagt het modem terug te sturen, dient de klant dit zelf te regelen. Er is namelijk geen automatisch eigendomsrecht. 
Blijft het feit dat dit modem nooit zal werken, dit dient bij ontvangst door CEVA te worden uitgescand en gedeactiveerd te worden.  KPN ruilt momenteel geen V9 om, mits je modem aantoonbaar defect is, maar hiervoor zal de klantenservice eerst een heel protocol op los laten voordat er een omruil gaat plaatsvinden. :wink:
 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @ChrisWissink , welkom op het forum. 

De vraag is waar die V10 vandaan komt, kan ook een andere provider zijn geweest. Dan klinkt wat Chris hier zegt heel aannemelijk. 

Los hiervan moeten we dit wel werkend zien te krijgen. Heb je al contact met ons opgenomen en is een eventuele omruiling al gelukt? 

Hallo,

 

Heb inmiddels contact gehad en KPN heeft dit netjes opgelost en het modem omgeruild. Topic mag dus gesloten worden.

Reputatie 7
Badge +24

Top, fijn om te lezen.