Vraag

internet

  • 6 June 2020
  • 20 reacties
  • 174 keer bekeken

wil met een chrome cast videoland kijken me tv hang 7 meter van de router af maar krijg al een uur lang te zien u internet is te zwak. reclame op tv overal goed internet nou dus echt niet al 2 keer monteur geweest nieuw kastje geïnstalleerd in meterkast draden rechtstreeks op de router. Was goed maar de chrome cast ontvangt hij niet. heb gelukkig geduld anders tv en heel de zooi door raam van kpn gegooid. winkel is toch gesloten dus verspilde moeite 


20 reacties

Badge +19

Wat voor kastje heeft de monteur in de meterkast gezet?

 

  •  

Dit kastje in de meterkast en is bekabeld aangesloten.de tv is rechtstreeks aan de router aan gesloten

Reputatie 7
Badge +17

Dag @John2106, van harte welkom hier op ons KPN Forum! Allereerst excuses voor onze late reactie. Zo te lezen zijn de Chromecast en het modem nog geen beste vrienden. Hebben andere apparaten ook problemen met de internetverbinding?
Om je beter te kunnen helpen en om te kijken wat de monteurs precies hebben gedaan, duik ik graag even in de systemen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? :blush:

Heb alles zo goed mogelijk in gevuld.  Volgens mijn ligt het aan me router. ze hebben vandaag voor de zoveelste keer een update gedaan. is vaak een paar dagen redelijk goed.maar daarna echt heel slecht internet. Van woonkamer na slaapkamer dat is  hooguit 7 meter heb ik geen internet. Hoop gewoon zo snel mogelijk op een andere router dan is denk ik het probleem opgelost. 

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u nu dan? En deze hangt in de meterkast lijkt me? Aangezien uw isra punt (dat witte kastje waar u foto's van gemaakt hebt) in de meterkast zit. Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten laptop of pc?

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Wat zegt deze site over uw verbinding? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Experiabox V10a  klopt iets punt in meterkast maar de router staat binnen. Kan bij ons niet anders 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @John2106! Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik zie dat je de WifiManager nog niet hebt doorlopen. Ik heb je zojuist een mail gestuurd met daarin de link naar de tool. Zou je deze tool willen doorlopen? 
Ik vermoed dat de WifiManager iets voor je kan betekenen i.v.m. het slechte bereik. Tevens ben ik benieuwd naar de bekabelde internet snelheid zoals Nick vroeg. 
Laat je het weten als je de tuner hebt doorlopen? 

Met de SpeedCast app (Android) kan je controleren welke snelheid je Chromecast kan halen. Een access point weggestopt in de meterkast is meestal niet de beste o oplossing, die wil je het liefst zo centraal en vrij mogelijk in het huis.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @John2106  Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag! 

Nee Lisa internet is nog steeds waardeloos krijg weinig tot geen internet verbinding met me chromecast. die aan sluitpunt is in de meterkast gemaakt omdat ik binnen geen meterkast heb. en.gaan gezien dat hier in Waalwijk de kpn kantoor dicht is en ik al twee monteurs hier ben gehad en allebei zeggen dan ligt het aan je router zou ik zeggen laten ze een andere sturen.vaak last van stilstaand beeld en dan staat der weer schakel over na andere zender. Dus al met al hoop ellende grt John

Reputatie 7
Badge +17

@John2106 Goed dat je het hier aangeeft! Er zijn twee monteurs van ons langs geweest die zeggen dat het modem niet goed is, maar zij hebben het modem niet vervangen of een nieuwe voor je aangevraagd? Dat is natuurlijk wel gek. 
Ik zie dat je op 28 juni een nieuw modem hebt ontvangen, klopt dit? Is het probleem verholpen met het andere modem?
Als dit niet zo is, dan wil ik je nogmaals vriendelijk verzoeken de WifiManager te doorlopen.  

Beste Lisa ik heb helemaal geen nieuwe modem gekregen. Zou der wel 1 willen maar heb der nog geen 1 gehad. Dus dat verhaal dat ik 28 juni een nieuwe modem heb gehad is klinkklare onzin 

Reputatie 7
Badge +17

@John2106 Excuses, ik haal je door de war met een andere klant zie ik net. Je hebt inderdaad geen ander modem ontvangen. 

 

Welke Experiabox heeft u nu dan? En deze hangt in de meterkast lijkt me? Aangezien uw isra punt (dat witte kastje waar u foto's van gemaakt hebt) in de meterkast zit. Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten laptop of pc?

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Wat zegt deze site over uw verbinding? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Heb je dit al geprobeerd? Kun je ons voorzien van info? 

Als dit niet zo is, dan wil ik je nogmaals vriendelijk verzoeken de WifiManager te doorlopen.  

Nogmaals dit verzoek. We vragen dit van iedereen om een beeld te krijgen van de internetverbinding op de klantlocatie.  

heb Wi-Fi manager gedaan in de kamer waar de modem staat is het goed loop ik na de woonkamer dan zakt de download snelheid en eenmaal bij de voordeur is heel het signaal weg lig echt aan de modem grt John 

Reputatie 7
Badge +17

@John2106 Kan het kloppen dat je de WifiManager niet helemaal goed kon doorlopen? Niet tot het einde zeg maar, want normaliter geeft de tool een uitkomst dat er een monteur moet langskomen of dat je (gratis) wifi versterkers krijgt.
Waarschijnlijk ben je uit het wifi signaal gelopen waardoor de verbinding weg viel. Dit is niet de bedoeling. Het is van belang dat de tool doorlopen wordt binnen het bereik van de wifi. Als het signaal tot halverwege de trap komt, dan is dat de laatste meting. 

Ik kom er nog niet helemaal met je uit. Er moet een reden zijn waarom het internet zo slecht is. Het typemodem zou een prima modem moeten zijn om met de Chromecast te verbinden. Met de kennis die ik nu heb kan ik niet zomaar een ander modem toesturen/omruilen, want de kans zit er dik in dat het modem niet het probleem is, maar de instellingen of aangesloten apparatuur o.i.d.

Kun je mij wat meer vertellen over de verbinding, want het begon met een Chromecast probleem. Nu is het hele signaal zwak of niet toereikend?
Heb je het modem al eens een harde reset gegeven? Wat heeft dit teweeg gebracht?
Hoeveel up/download snelheid heb je gemeten in de WifiManager?
Voorheen gaf je aan dat er twee monteurs zijn langsgeweest, wanneer was dit en waren dit KPN monteurs? 

Als het niet lukt om de tuner te doorlopen of het modem te resetten, dan adviseer ik je even te bellen met mijn collega's (0800-0402). Zij kunnen de tool stap voor stap met je doorlopen en waar nodig de Experiabox resetten om het e.e.a. zelf uit te zoeken. 
Dit zorgt er voor dat het proces sneller verloopt. 


 

 

Der zijn 2 monteurs geweest van de KPN. wat der aan de hand is weet ik niet maar weet wel dat ik der knap sagarijnig van word en op punt sta die hele kpn troep der uit te trekken en dan maar geen internet beter dan je kapot te irriteren waar je voor betaal en niet werkt.en ja de modem heb ik al een keertje hard reset gedaan. En dat het signaal weg valt tijdens dat ik de test doet ja daar heb ik constant last van grt John 

Reputatie 4
Badge +3

Heb je jouw Chromecast ook een keer teruggebracht naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw geïnstalleerd? Dit wilt ook wel eens helpen. 

Reputatie 7
Badge +17

@John2106 Als jij ons niet helpt om jou te helpen, kan ik niets voor je doen. Ik heb meerdere vragen uitgezet en kan niets voor je betekenen zonder de antwoorden op die vragen. Ik adviseer je om even te bellen, dan kan mijn collega samen de Experiabox resetten, uitlezen en stappen ondernemen om het probleem op te lossen. Het wordt via dit kanaal, op deze manier, helaas een lang traject.

Reageer