Beantwoord

Internet buitenland werkt niet

  • 5 September 2018
  • 8 reacties
  • 16804 keer bekeken

Ik heb telkens in het buitenland geen internet. Roaming staat aan. Hij geeft aan dat ie bereik heeft met een R erboven maar van het internet komt niks in beeld H+ ofzo.
Alles heb ik al geprobeerd.
Zou het aan een instelling in mijn abbonement ofzo kunnen liggen??
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 5 September 2018, 20:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi Bart, welkom! Apart dat je in het buitenland geen internet hebt. Hebben we het dan over een EU-land? Nog een paar tips wat je kan controleren:

- Herstart je toestel een keer zodra je in het buitenland bent (heb je vast al een keer geprobeerd).
- Check de APN in de instellingen van je telefoon. Dit zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn.
- Als in het buitenland bent, selecteer dan handmatig een ander netwerk (i.p.v. automatisch).

Zie ook dit topic over internet in het buitenland. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan controleer ik in de systemen of alles goed staat want dat zou inderdaad ook het probleem kunnen zijn.

 

Update: mocht je problemen ondervinden met internet in het buitenland, neem het topic even door voor meer tips om het op te lossen. 

Hi paul,
Bedankt voor uw reactie maar dat heb ik allemaal geprobeerd. Ik ben hier al een jaar met bezig ook via kpn. Bellen mailen enzovoorts niemand snapte het.
MAAAR, daar was gisteravond demi op de chat van kpn. Nogmaals alles uitgelegd voor de 100e keer. Ik zeg het lijkt wel aan mn abbonnement te ligge. Na wat overleg zegt ze ik ga even wat uitzoeke en....... ze heeft het opgelost. In mijn abbonements instellingen stond beperkte roaming aan. Meteen daarna werkte het al. Ik ben er heel blij mee. Jammer dat niemand anders daar achter is gekomen.

Bedankt in ieder geval voor jullie advies en demi voor de oplossing.
Reputatie 7
Badge +25
Toppertje die Demi. 🙂 Excuses dat het dan allemaal zo lang moest duren want dat klinkt niet alsof dat nodig was. Wel fijn dat het nu is opgelost in ieder geval!

Ik heb helaas hetzelfde probleem

 

alles lijkt goed te staan

maar toch telkens als we buitenland in rijden heb ik geen internet en m’n man wel

 

welke instellingen van abonnement moet ik naar vragen?

Mijn zoon zit op dit moment in het buitenland  (Frankrijk) en zijn  internet (data) werkt niet. Zijn mobiele nummer staat op mijn naam. 

De roaming staat aan  hij heeft het toestel ook al gereset ….. Kunnen jullie kunnen kijken wat er aan de hand is? Misschien een keer resetten? het topic heb ik ook al gelezen…  laatst was hij in Belgie en toen bleek het ook niet te werken. 

 gr Marijke

zojuist een medewerker van KPN gesproken, met behulp van bovenstaande informatie bleek er ook een blokkade op te zitten. Deze is nu verwijdert. Bedankt voor de ontvangen hulp!

gr. Marijke

Mijn zoon zit op dit moment in Spanje en zijn  internet (data) werkt niet. Zijn mobiele nummer staat op mijn naam. 

De roaming staat aan  hij heeft het toestel ook al een paar keer gereset. Kunnen jullie kijken wat er aan de hand is? Misschien een keer resetten? 

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb een 4G abbboment en in het buitenland totaal geen internet. 

Kan iemand kijken of mij abboment ook verkeerd staat ingesteld?Â