Beantwoord

KPN doe iets: vaste diensten niet opgezegd na verhuizing

  • 20 June 2019
  • 6 reacties
  • 217 keer bekeken

KPN verbeter je service

Mijn vriendin en ik hebben al jaren KPN thuis (internet en Tv op mijn naam) en beide een telefoonabonnement bij KPN. In Oktober zijn wij verhuist van Den Haag naar Amsterdam. Ik neem telefonisch contact op om het op te zeggen en geef aan dat mijn vriendin al KPN thuis in Amsterdam heeft afgesloten (op haar naam dus). Prima geen probleem alleen even een mailtje sturen naar opzeggen @kpn.com en onze telefoonnummers zouden worden overgezet. Top.
In Oktober waren dus nummers nog niet omgezet dus ik weer bellen. "Vervelend, ik zie dat u eerder gebeld heeft, excuus ik ga het regelen". En het werd geregeld. De telefoonnummers dan, want in januari kom ik er achter dat ze nog steeds abonnementskosten afschrijven voor Den Haag. Ik gelijk bellen. "Vervelend, ik zie dat u eerder gebeld heeft, excuus ik ga het regelen, maar stuur voor de zekerheid weer een mail naar opzeggen @Kpn.com. Ik gedaan en de rekeningen gestorneerd. In februari weer afgeschreven. Ik weer bellen: "Vervelend, ik zie dat u eerder gebeld heeft, excuses we gaan het regelen". Ik krijg uiteindelijk geen rekeningen meer binnen dus dat is fijn.
Totdat ik een brief van het incassobureau ontvang, op mijn oude adres(!!!) Ik gelijk bellen en bezwaar maken bij het incassobureau en KPN bellen. Vervelend, we gaan het uitzoeken en bellen u morgen terug". Na 3 dagen wordt ik teruggebeld: "Ja meneer heeft u bevestiging ontvangen? Nee? Dan is het uw eigen schuld. Moet je zelf achteraan gaan. Dat heb ik gedaan! Nou ik zie niets terug en daarnaast ligt het nu bij het incassobureau en moet u uw klacht daar doen want wij kunnen niks meer doen. Dat is het protocol. Wel vervelend voor je, maar nogmaals het is je eigen verantwoordelijkheid en je moet nu bij het incassobureau zijn. Fijne dag nog".

Dit is toch te waanzinnig voor woorden! KPN is al 1 van de duurdere, dan verwacht in minstens een goede service, maar daarin schieten jullie echt tekort!

Admin: titel van je bericht aangevuld en topic naar juiste board verplaatst
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 22 June 2019, 09:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +6
@Giedo,

KPN werkt net als de belastingdienst. Alle afdelingen werken langs elkaar heen...

Ik, persoonlijk, zou het incassobureau uitnodigen voor een gesprek bij je thuis onder het genot van een bakje koffie. Overleg de verstuurde mails en bewijzen van verhuizen (GBA) en dan zal je zeer waarschijnlijk in het gelijk gesteld worden.

KPN draait dan op voor alle (bijkomende) kosten hiervan en het betreffende incassobureau zal KPN vragen, alle jouw aangaande gegevens, correct in hun systemen te zetten om dit soort procedures te voorkomen in de toekomst.
@TimovanAlen Ik hoop het! Ben er echt wel klaar mee.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Giedo, welkom! Wat een vervelende gang van zaken, zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Dit verdient volgens mij geen schoonheidsprijs van onze kant!

Even de theorie vanuit ons: op het moment dat een aansluiting wordt opgezegd, kan er nog een factuur in rekening gebracht worden. De normale procedure is dat jij als klant deze betaald en wij vervolgens het teveel betaalde bedrag terugboeken op de eindfactuur. Storneren is daarin niet wenselijk, omdat het incassoproces wel doorloopt.

Natuurlijk begrijp ik dat als wij meerdere malen onterecht facturen sturen, je hiervoor kiest. Daarom kijk ik graag wat ik op dit moment voor je kan betekenen. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer (van het oude adres) en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt en ik help je er verder mee.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Kan ik op dit moment nog iets voor je doen of heb je op een andere manier al contact met ons gehad? Je weet ons te vinden als er nog vragen zijn.
Hey Marcia,

Excuus voor de late reactie.
Ik zag zojuist je reactie en ik ga hier mee aan de slag.
Ik heb direct mijn profiel aangevuld.

Mocht er nog iets nodig zijn hoor ik dit graag
Reputatie 7
Badge +30
Geen enkel probleem hoor. Bedankt voor het aanvullen van je profiel. Ik heb je gegevens en een uitleg van de situatie intern voorgelegd. Hopelijk krijg ik daar spoedig een reactie op. Zodra ik meer hoor, laat ik het je weten!

Wellicht is het wel een idee om alvast een regeling met het incassobureau te gaan treffen. Mochten we je niet in het gelijk stellen, zal de vordering alleen maar oplopen op deze manier. Als wij inderdaad aangeven dat je gelijk hebt, zal dat wat jij teveel betaald hebt, teruggestort worden. Ik begrijp dat dit niet ideaal is, maar het zou ook ontzettend zonde zijn als je straks met nog meer incassokosten te maken hebt.