Vraag

Slecht signaal tv boven

  • 22 January 2020
  • 18 reacties
  • 267 keer bekeken

Omdat de ontvangst boven van de interactieve televisie slecht was heb ik een chromecast gekocht. Het probleem wat ik heb is dat het programma regelmatig vastloopt, soms helemaal niet verder gaat. Ik heb via de site het wifi signaal nog verbeterd. Maar het vastlopen van de programma’s blijft. Hoe kan ik dit oplossen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


18 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@marliesvandeven 

 

Jouw ontvanger van interactieve TV boven omruilen voor een Digitenne-ontvanger. Dat is evenduur als tweede ontvanger. Je kunt de omruiling regelen via Mijn KPN. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @marliesvandeven Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je dit hier aangeeft. Je hebt beneden wel goed ontvangst? En de wifi was ook niet optimaal, begrijp ik? Het kan door een aantal dingen komen. Hoe heb je de tv-ontvanger boven aangesloten? Is dat met een kabel of met een Draadloze Verbindingsset? Voor het meest stabiele signaal raden we een kabel aan. Verder hangt het ook af van hoeveel snelheid we kunnen leveren op jouw adres. Als de snelheid niet toereikend is kunnen dit soort problemen optreden. 

Ik kijk graag even mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Hallo

 

Doordat digitenne toen niet meer de mogelijkheid had om op te nemen en interactieve televisie wel heb ik die gekocht.  De verbinding is met een chromecast. En het lukt wel maar het loopt vaak vast.  En ik wil opnemen. 

Naam contractant *

*Nijmegen

Klantnummer *

*Admin: gegevens in profiel gezet i.v.m. privacy.

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @marliesvandeven 

 

Haal je persoonlijke gegevens weg nu het nog kan,en zet ze in jouw KPN Forum profiel

Niet handig om ze openbaar te zetten hier.

Tik op de 3 groene puntjes rechts en kies bewerk

Reputatie 7
Badge +28

Hallo

 

Doordat digitenne toen niet meer de mogelijkheid had om op te nemen en interactieve televisie wel heb ik die gekocht.  

Als Interactieve TV niet goed werkt, zou ik gewoon weer teruggaan naar Digitenne.

Ook met Digitenne kun je opnemen, als je daar wat moeite voor doet. Hoe dan? 
 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/hoe-kan-ik-opnemen-met-de-nieuwe-digitenne-ontvangers-478226

Reputatie 7
Badge +20

Dag @marliesvandeven Dank voor het aanvullen van je gegevens. Ik mis nog je huisnummer en dat heb ik wel nodig. Wil je dit nog in je Forum Profiel zetten (en niet hier openbaar ;-) ) Zou je verder ook nog willen toelichten hoe je nu het één en ander hebt aangesloten? Dat helpt bij het herleiden van het probleem. 

Het huisnummer is ingevuld en staat op het profiel

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @marliesvandeven Dank voor het invullen. Op je adres kunnen we maximaal zo'n 28 Mbit/s leveren. Dat is voldoende om te internetten en via een bekabelde verbinding tv te kijken, maar heel veel meer is er dan niet mogelijk en je zult al snel tegen de grenzen aanlopen. Het verbeteren van een wifi-signaal is altijd de moeite waard, maar het zal nooit zo snel en stabiel zijn als een bekabelde verbinding. Ik kan me dus best voorstellen dat je met onbekabeld tv-kijken en internet via wifi tegen problemen aanloopt. 

Reputatie 7
Badge +28

@marliesvandeven 

Toch maar weer Digitenne dan? 

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het merk van de ontvanger? Als dat een Motorola is, dan die eerst maar eens omruilen. 

Geen motorola, bart misschien kun je het aantal bitt,s verhogen, staat nu op 18.

Reputatie 7
Badge +24

Hoe is het kastje aangesloten? Met een kabel? Zit daar nog iets tussen? Een switch misschien? Of een draadloze verbindingsset?

Reputatie 7
Badge +20

Geen motorola, bart misschien kun je het aantal bitt,s verhogen, staat nu op 18.

 

Dag @marliesvandeven Je hebt het dan over wifi, neem ik aan? Probeer in elk geval onze wifi manager. Deze online tool optimaliseert je verbinding. Let wel: we kunnen maximaal 28 Mbit/s leveren en deze snelheid zul je benaderen als je alles bekabeld hebt aangesloten. Via wifi, hoe goed geoptimaliseerd ook, zal het altijd wat minder snel en stabiel zijn dan de maximale snelheid die je bekabeld kunt halen. 

Digitenne heb ik toen niet genomen, omdat ik toen hoorde dat je er niet mee kon opnemen. Ondertussen is deze weg. Beneden is de router.  Ik heb nu een chromecast. De verbinding voor de kabel zit hier op een onmogelijke plek. probeer de wifi te verhogen en anders meer bitts aan te vragen

Reputatie 7
Badge +24

De verbinding voor de kabel zit hier op een onmogelijke plek.

Wat bedoel je hier mee? Kun je dat wat meer toelichten? Is er wel een kabel, maar komt die boven niet op de juiste plek uit?

probeer de wifi te verhogen en anders meer bitts aan te vragen

Dat is 28 en blijft 28. Hoger is niet mogenlijk op uw adres begrijp ik ...

Waar de kabel in moe is een onmogelijke plek om de tv te plaatsen. Heb de wifi manager geprobeerd en heb momenteel ontvangst. Bedankt voor alle antwoorden

Reputatie 7
Badge +24

Er loopt dus wel een kabel naar boven, maar hij komt boven op een verkeerde plek uit om daar de tv te plaatsen? Misschien kun je op die plek wel een wifi versterker plaatsen. Zodat je betere verbinding hebt voor de chromecast. 

Bestaan er dan wifi versterkers die je in zo'n uitgang kan plaatsen?

Reageer