Beantwoord

kpn wifi versterker ineens op oranje, resetten verandert niks

  • 16 January 2021
  • 13 reacties
  • 1746 keer bekeken

Hallo,  wij hebben 2 kpn super wifi versterkers. Eentje staat bij de router en het tv kastje,  de andere staat op de 1e verdieping.  Gisteravond werd die beneden ineens oranje en  die van boven doet het niet meer. Op de experiabox is de het lampje van wireless ook uit Gebeld met kpn klantenservice,  die willen echter meteen twee adapters verkopen.  Dat zou niet nodig moeten zijn,  omdat die wifi punten 3/4 jaar normaal gewerkt hebben. Wie kan ons de oplossing voor dit probleem bieden. 

icon

Beste antwoord door Joep1965 16 January 2021, 18:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @Angelverv , welk merk en type modem heb je?

Bij de meeste modems wordt de wifi automatisch uitgeschakeld als je wifipunten van KPN er op aansluit.

Ik zou beide wifipunten een fabrieks-reset geven en weer installeren alsof ze nieuw uit doos komen volgens de meegeleverde installatiehandleiding.

Succes.

 

Is de superwifi beneden wel bekabeld aangesloten 

Is door monteur kpn aangesloten,  heeft 3/4 jaar heel goed gewerkt,  dus qua aansluiting moet het goed zitten.  Zal straks eens de reset doen van de wifi versterkers. 

Ik weet niet hoe het zit met de garantie van een superwifi maar denk toch als die ene kapot is dat er toch garantie op zit via kpn

Die man van de kpn die wij vanmorgen aan de lijn hadden was heel duidelijk,  de enigste oplossing zou zijn een adapter kopen bij kpn. Ik gaf aan dat ik dat vreemd vond,  omdat het hier allemaal door een monteur van de kpn is aangesloten en het 3/4 jaar goed gewerkt heeft.  Hij bleef star volhouden en zei dat het echt niet anders kon.  Goede service van de kpn, NOT!!

Heb je die superwifi's via kpn gekocht 

Jazeker,  twee originele kpn wifi versterkers die iedereen nu gratis kan krijgen als ze overstappen naar kpn.

Badge +19

Is de afstand niet te groot.  Begin eens met opnieuw installeren als je wil.

Afstand is zeer zeker niet te groot,  staat naast het modem,  de andere staat op de eerste verdieping.  Beide doen ze het niet sinds gister avond. Morgen gaan we alles nogmaals goed nalopen. Het blijft vreemd.  Persoonlijk vindt ik het erg jammer dat kpn zelf niet met een oplossing komt,  maar ons direct een adapter wel laten kopen.  Wordt ook nergens over garantie gesproken. 

Badge +19

Maar wat voor adapters dan??

En dan ineens...... na een dag ellende en veel bellen met de kpn, springen ze allebei weer op groen en doen ze het weer.  Erg vreemd,  maar goed,  voor nu is ons probleem opgelost.  Dank je wel voor het meedenken 👍

Badge +19

Als de 1ste in de meterkast staat en de andere in de achterste slaapkamer dan gaat het al fout.  Dit is natuurlijk een voorbeeld. Een goede opstelling is de 1ste bekabeld in de gang in de buurt van de trap de 2de op de 1ste overloop en eventueel een 3de op de tweede overloop.

Reputatie 7
Badge +17

Hey @Angelverv! Hou het maar even in de gaten. Mocht er iets veranderen, dan horen we het graag en denken we met je mee. :blush: