Beantwoord

E-mail onterecht als spam aangemerkt

  • 3 April 2020
  • 5 reacties
  • 1253 keer bekeken

Reputatie 1

Ik beheer al meer dan tien jaar mijn mail met outlook. De laatste tijd (maanden) verdwijnt een deel van mijn mail, het komt niet in mijn inbox van outlook. Als ik inlog bij webmail zie ik daar opeens veel meer mail. Ook veel als spam geclassificeerd en tegen gehouden. KPN heeft blijkbaar de controle van mijn mail overgenomen. ONGEVRAAGD!!!!!  Wat moet ik doen om zelf weer de controle over mijn mail te krijgen en weer alle mail binnen te krijgen in outlook. Ik heb geen zin om steeds weer in webmail te kijken wat er wordt achter gehouden

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

icon

Beste antwoord door Bart_ 7 April 2020, 11:28

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @klungel , welk Outlook-programma gebruik je en is deze ingesteld als POP of als IMAP?

Indien POP zou ik Outlook inrichten als IMAP dan heb je een afspiegeling van de webmail zonder de webmail te hoeven openen.

De spamfilters van KPN zijn lerend, als jij aangeeft dat bepaalde mail geen spam is kun je dat aangeven en komt de mail van dezelfde afzender gewoon in de IN-box.

Succes.

 

Reputatie 1

het is een pop account en outlook prof plus  versie 2010

voor zover ik kan zien kan ik het account niet wijzigen in imap

kan ik de bemoeienis van kpn niet uitschakelen? Dat zou veel eenvoudiger zijn.

Anders moet ik maar een provider opzoeken welke zich niet bemoeit met mijn mail

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @klungel Net als elke andere provider doen we ons best om ongewenste e-mail, spam, te voorkomen. Dit soort mails zijn vaak hinderlijk en soms ook gevaarlijk voor je online-veiligheid. Daarom maken we gebruik van Spamfilters om de mail waarvan we zeker weten dat het spam is tegen te houden. Dat heeft dus niets met het ‘overnemen van controle’ te maken maar met veiligheid. Hier lees je iets meer over hoe we dit aanpakken. 

Zoals Jan al heel terecht aangeeft werken we continu aan onze spamfilter. Hij is inderdaad lerend, wat betekent dat je mail die door spamfilter tegen is gehouden kunt markeren als gewenst. Dan zul je de betreffende mail in het vervolg ontvangen. 

Reputatie 1

ok, ik heb omdat het niet was te wijzigen het pop account weg gegooid. daarna een nieuw account gemaakt met imap. het lijkt nu allemaal te werken. bedankt voor de info

Reputatie 7
Badge +20

Goed om te horen, @klungel Dank voor de terugkoppeling. 

Reageer