Vraag

Minecraft server portforwarden op de ZTE H369A experia box v10.

  • 16 July 2019
  • 21 reacties
  • 622 keer bekeken

Ik wil mijn minecraft server portfowarden op de experia box v10 maar ik heb alles geprobeerd maar het lukt me nog steeds niet ik heb in de bijlage een paar foto's erbij gedaan Ik wil de poort 25565 forwarden voor de server maar heb geen idee of ik alles goed doe hopelijk kan iemand mij helpen?.


21 reacties

Reputatie 7
Kies voor UDP i.p.v. TCP en UDP bij de poorten. De rest ziet er goed uit.

Zorg er voor de de firewall op de PC inkomend open staat voor UDP poort 25565.
Zorg er voor dat Minecraft draait op die PC.
Kies voor UDP i.p.v. TCP en UDP bij de poorten. De rest ziet er goed uit.

Zorg er voor de de firewall op de PC inkomend open staat voor UDP poort 25565.
Zorg er voor dat Minecraft draait op die PC.

Oke dankje heb net de poort veranderd naar UDP maar hoe zorg ik ervoor dat mijn firewall inkomend open staat voor de UDP poort 25565?. Minecraft draait de heletijd 🙂.

Mvg zz52
Reputatie 7
Misschien kan je hier wat mee.
https://www.howtogeek.com/school/windows-network-security/lesson5 -> How to Create an Inbound Rule for the Windows Firewall
Ik denk dat ik het goed gedaan heb maar voor de zekerheid een paar foto's in de bijlage gedaan heb het in en uit vervoer op het type protocol UDP gezet en met de specifieke poorten 25565 maar als ik het nu probeer krijg ik dit connection refused: no further information.

Reputatie 7
Waarom heb je het protocolnummer weggepoetst?
Voor welke netwerken staat die rule aan, Public, Domain, Private?
Waarom heb je het protocolnummer weggepoetst?
Voor welke netwerken staat die rule aan, Public, Domain, Private?



Het staat aan voor alle 3 of moet dat niet?.
Reputatie 7
Dat is goed en wat staat er bij protocolnummer?
Reboot jouw V10 voor de zekerheid eens.
Heb je dan nog altijd dezelfde problemen?
Kan je wel connecten met het LAN IP adres van de Minecraft server (192.168.2.60) terwijl je zelf ook op het LAN of WiFI aangesloten bent?
Dat is goed en wat staat er bij protocolnummer?
Reboot jouw V10 voor de zekerheid eens.
Heb je dan nog altijd dezelfde problemen?
Kan je wel connecten met het LAN IP adres van de Minecraft server (192.168.2.60) terwijl je zelf ook op het LAN of WiFI aangesloten bent?

Mijn protocolnummer is 17 en ik ben op kabel aangesloten als ik mijn server aan heb kan ik wel connecten met (localhost en 192.168.2.60) maar vrienden kunnen alleen niet connecten met mijn server. Ga hem ff opnieuwopstarten dan kijk ik wel of er nog problemen en zijn anders heel erg bedankt voor de hulp.
Reputatie 7
Ik neem aan dat jouw vrienden wel het publieke IP adres van jouw Experia Box gebruiken om te connecten.
Dat is goed en wat staat er bij protocolnummer?
Reboot jouw V10 voor de zekerheid eens.
Heb je dan nog altijd dezelfde problemen?
Kan je wel connecten met het LAN IP adres van de Minecraft server (192.168.2.60) terwijl je zelf ook op het LAN of WiFI aangesloten bent?


Heb de experiabox V10 opnieuw opgestart maar heb nog steeds dat ik wel kan joinen maar mijn vrienden niet heb je nog ideeën wat ik kan doen zodat het wel gaat werken? en bedankt voor alle goeie help trouwens.

Mvg zz52
Ik neem aan dat jouw vrienden wel het publieke IP adres van jouw Experia Box gebruiken om te connecten.

ja dat klopt dat is toch mijn prive ip en niet 192.168.2.60?.
Reputatie 7
Ik neem aan dat jouw vrienden wel het publieke IP adres van jouw Experia Box gebruiken om te connecten.ja dat klopt dat is toch mijn prive ip en niet 192.168.2.60?.
Dat is het IP adres dat je ziet staan op http://www.iplookup.net


Ik neem aan dat jouw vrienden wel het publieke IP adres van jouw Experia Box gebruiken om te connecten.ja dat klopt dat is toch mijn prive ip en niet 192.168.2.60?.
Dat is het IP adres dat je ziet staan op http://www.iplookup.net


Ja met dat proberen ze te connecten maar dat lukt niet alleen ik kan connecten met (localhost of 192.168.2.60).
Reputatie 7
Badge +24



Ik neem aan dat jouw vrienden wel het publieke IP adres van jouw Experia Box gebruiken om te connecten.ja dat klopt dat is toch mijn prive ip en niet 192.168.2.60?.
Dat is het IP adres dat je ziet staan op http://www.iplookup.net
Ja met dat proberen ze te connecten maar dat lukt niet alleen ik kan connecten met (localhost of 192.168.2.60).

En kan je vanaf een andere computer of laptop binnen je thuisnetwerk verbinding maken met 192.168.2.60?




Ik neem aan dat jouw vrienden wel het publieke IP adres van jouw Experia Box gebruiken om te connecten.ja dat klopt dat is toch mijn prive ip en niet 192.168.2.60?.
Dat is het IP adres dat je ziet staan op http://www.iplookup.net
Ja met dat proberen ze te connecten maar dat lukt niet alleen ik kan connecten met (localhost of 192.168.2.60).
En kan je vanaf een andere computer of laptop binnen je thuisnetwerk verbinding maken met 192.168.2.60?


Ja dat lukt wel, alleen kunnen ze niet met het ip4 van http://www.iplookup.net met de server verbinden.
Reputatie 7
Kan je op de Experia Box het protocol bij de poort weer eens op TCP en UDP zetten en in de firewall van de minecraft server inkomend ook TCP poort 25565 toestaan.

Heb je jouw LAN IP adres ook in de Minecraft config file opgenomen?
Kan je op de Experia Box het protocol bij de poort weer eens op TCP en UDP zetten en in de firewall van de minecraft server inkomend ook TCP poort 25565 toestaan.

Heb je jouw LAN IP adres ook in de Minecraft config file opgenomen?

Heb het gedaan ik probeer het nu nog eens.



Heb de dingen veranderd weet alleen niet hoe je je LAN IP adres in de Minecraft Config

Reputatie 7
Dus inkomend heb je nu twee regel in de firewall voor Minecraft.
TCP poort 25565 en UDP poort 25565.
Klopt dat?
Dus inkomend heb je nu twee regel in de firewall voor Minecraft.
TCP poort 25565 en UDP poort 25565.
Klopt dat?


Ja dat klopt.
Reputatie 7
Dan zou het eigenlijk gewoon moeten werken.
Dan zou het eigenlijk gewoon moeten werken.

Weetje wat misschien heeft het wat tijd nodig en anders start ik heb gewoon weer opnieuw op en als het dan nog steeds niet werkt kom ik wel weer terug met wat vragen. Alsnog heel erg bedankt voor alle hulp van iedereen die heeft gereageerd dankjewel allemaal.

Reageer