Beantwoord

Monteurskosten verplaatsen ISRA te hoog

  • 20 November 2019
  • 7 reacties
  • 397 keer bekeken

Deze brief heb ik gestuurd naar kpn, na een aanpassing ivm. Verbouwing 

Schandalig dat er nog niet eens gereageerd word.

Dhr/ Mevr

Het moet me van het hart dat ik de factuur kenmerk. 29001742 van €363.00

veels te hoog vind.

Hierbij schets ik de werkzaamheden, incl. foto's hoe het afgeleverd is.

De afspraak voor aanpassing lees verlengen van een kabel is geregeld door jullie.

Op het moment dat de monteur kwam was ik uiteraard aanwezig, uitgelegd wat er moest gebeuren en de monteur kwam met een oude grondkabel waar hij de binnen kabel uittrok.

De kabel zou gelegd worden in een lus zodat ik mijn muur kon plaatsen waar de kabel inmoest, circa 2.50 meter

Hij heeft hem gemonteerd op 2.20 meter dus ik moest man en macht bewegen en mijn muur aanpassen.

De aansuiting van mijn kabel heeft hij bloot gelaten, dus stel ik dat ik voor internet of televisie kies van kpn moet er weer een monteur komen.

De monteur is een half uurtje bezig geweest en heeft het werk achter gelaten alsof mijn klein kind dit heeft gefikst.

Dit schept geen vertrouwen in KPN.

Ik wacht uiteraard op jullie reactie maar als dit voor mij niet naar tevredenheid is zal ik deze corespondentie ook op jullie site en forums zetten.

Ik voel me namelijk gezien het werk opgelicht.

Het werk: monteur kosten zeg €65,00 per uur zou komen op €37,50

Voorijkosten gemiddeld €75,00

Grondkabel, 2.50 meter €20,00 (is al aardig aan de prijs)

 

Uiteraard hebben we de factuur betaald, maar ik zou het wel netjes vinden dat er adequate op gereageerd word.

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Nadia 25 November 2019, 21:40

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hallo @Vincent 1963, welkom op het KPN forum. Wat goed dat je hier verhaal komt halen. Ai, dat is niet zo mooi. Er wordt van de monteur verwacht dat de aansluiting goed wordt afgeleverd. Ik kijk graag met je mee om te kijken hoe het opgelost kan worden. 

Je geeft aan dat je vanwege de verbouwing aan je woning de (binnenkomende) kabel moest worden verlengd. Je bent nog geen klant van KPN, maar hebt wel een monteur aan huis gehad. De opdracht voor de monteur was het ISRA-punt (hoofdaansluiting) verleggen, neem ik aan? Via welke weg heb je een afspraak gemaakt met de monteur? Ik neem aan dat het via Mijnaansluiting.nl is geregeld. Dat is het nationale portaal voor alle aanvragen van aansluitingen van; elektriciteit, gas, warmte, water, riool en media/telecommunicatie. Klopt dat?

Idd. Is de afspraak gemaakt via mijn aansluiting. Nl

Tot heden helaas nog niets gehoord van ze.

Ze lijken oppermachtig in deze

Reputatie 7

Duidelijk, @Vincent 1963. Ik neem aan dat van de ‘aannemer’ nog correspondentie hebt? Factuur o.i.d. Is dat KPN NetwerkNL?  

Reputatie 4
Badge +3

dat is hun vaste prijs vanaf 350 euro. als er een kabel naar binnen gebracht moet worden.. dus bij deze is dat best goedkoop.

heeft u ook een foto ervan? dat de monteur het slordig heeft achtergelaten?

 

belangrijk is dat de grondkabel nu in  je huis is. nu gaat er een kpn monteur langs moeten komen om een aansluitpunt te maken, en dan kan je je diensten aannemen van kpn of van andere providers die het netwerk van kpn gebruiken

Reputatie 7

Hey @Vincent 1963, heb je mijn reactie nog gelezen? Mocht je niet tevreden zijn over de afwerking van de geleverde dienstverlening dan is het zeer verstandig om het te melden bij de aannemer. Dat kan VolkerWessels, KPN NetwerkNL of een andere partij zijn. Je kunt de contactgegevens op de site vinden, of via de correspondentie die je hebt ontvangen bij het aanvaarden van de offerte. 

Bedankt voor de toevoeging @Darkie117!  

Darkie117 Zoals wellicht deed vermoeden dat ik geen aansluiting in huis zou hebben is dit niet correct. Het betrof een bestaande aansluiting die binnen in huis verlengd moest worden ivm verplaatsen van een muurtje in huis

De anderen bedankt voor de link

Reputatie 7

Ik denk dat jullie hetzelfde bedoelen, @Vincent 1963. Mijnaansluiting.nl verwerkt zowel nieuwe aanvragen als wijzigingen / verplaatsen van de ISRA ;) Daarvoor wordt allicht met een standaard bedrag gewerkt. 

Ik hoop dat je met de aannemer snel een akkoord bereikt over de afwerking van de werkzaamheden. Succes! 

Mocht je nog eens een vraag hebben, stel ze hier gerust. We denken graag met je mee op het KPN forum.

Reageer