Beantwoord

Niet gebruikte data afgeschreven

  • 19 October 2019
  • 17 reacties
  • 171 keer bekeken

Ik kan 50 Gb verbruiken per maand nu blijkt dat er plm 23Gb teveel als gebruikt is afgeschreven. Nader onderzoek op mijn samsung note 8 bleek dat het om 23 Gb gewiste bestanden te gaan. Bij tele2 verbruikte ik per maand plm 28 Gb. Wie ksn mij hierin helpen ?

icon

Beste antwoord door Nick83 22 October 2019, 20:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat bedoel je met "plm"? Waar gaat het überhaupt om? Mobiel abo?

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Ned R, welkom! Ik begrijp ook nog niet helemaal wat je nu precies bedoelt. Wat bedoel je met 23 GB teveel afgeschreven? Gewiste bestanden worden aangeduid in grootte (23 GB aan verschillende bestanden) en zijn meestal offline. 23 GB mobiel internet zijn online GB's.

 

Je kunt onder ‘instellingen', ‘meer’, ‘datagebruik’, ‘datagebruik van app’ zien waar je je MB's aan besteedt. Wellicht dat je daar iets wijzer uit wordt? 

Marcia net bij de winkel kpn geweest en de reden van 23 gb verwijderde bestanden is dat er illegaal dus niet door mij gebruikte data is verbruikt en daarna gewist. Hoe men dat heeft kunnen doen zonder dat ik het merkte is een mistery     Ik zal de kpn als provider en samsung als leverancier van mijn note aansprakelijk stellen voor deze kostbare miskleun.

Reputatie 7
Badge +24

Ik kon er al niets van volgen... en snap er nu al helemaal niets van.

Data wat je verbruikt van je bundel kan niet gewist worden. Dat is volslagen onzin. Wat er bij u op uw opslag van uw Note 8 gebeurt met uw bestanden heeft niets te maken met uw bundel die u elke maand bij KPN heeft.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb ook geen idee wat er nu precies aan de hand is. Wat heeft de winkelmedewerker tegen je gezegd? Derden kunnen niet illegaal gebruik maken van jouw mobiele internet en wat bedoel je met ‘daarna gewist’? Is de geschiedenis van je browser gewist? Of is er iets anders gewist? Ik weet niet zo goed hoe ik je hier verder bij kan helpen om eerlijk te zijn. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zit me nu te bedenken... Android houd zelf ook bij hoeveel data er via het mobiele netwerk verbruikt word.

 

Het zou kunnen wezen dat dit niet overeen komt met dat van KPN. 

 

Komt bij mij aardig overeen. Maar bij topicstarter misschien niet...

 

Zoals jullie zien is 25 gb verwijderd als zijnde verbruikt. Bij Tele2 gebruikte ik steevast maandelijks 27 - 29 gb.

Dus ?

Reputatie 7
Badge +24

U heeft met 1 of meerdere apps mobiele data gebruikt. En die app of apps nu inmiddels verwijderd. Die data is dus niet verwijderd, maar de app(s).

Dat ziet KPN op mijn KPN als verbruikt nu plm 41 gb. Ben ik uiteraard niet mee eens. Wel gek dat men het in de winkel niet in orde hebben gemaakt. Hoe komen ze eigenlijk aan dat verbruik. Ik wilde je een afbeelding sturen maar ik kan er niet in men heeft het paswoord veranderd schijnbaar. Vreemd?

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Ned R. Het klopt wat Nick zegt. Je hebt met een bepaalde app 25 GB verbruikt en daarna is de app verwijderd. Dat is in de regel niet iets wat op afstand gebeurd. Ik heb dat in ieder geval nog nooit gehoord en/of gezien. Heb jij zelf misschien opgeruimd in je toestel en bepaalde apps verwijderd? 


Hou het in ieder geval volgende maand even in de gaten. Wellicht heb je dan minder verbruik óf je kunt dan nog beter zien waar je GB's aan op zijn gegaan. Ik kan in ieder geval niet achterhalen welke app(s) dit zijn geweest, daar wij niet bij mogen houden wat de klant met zijn/haar toestel doet.

Dag Marcia en anderen die mij serieus nemen

vast BEDANKT!

25 gb? Als je nagaat dat ik bij tele2 plm 28 gb per maand gebruikte dan is 25 gb extra niet waarschijnlijk. Maar jullie hebben gelijk er is niet door mij data van mij gebruikt door anderen. Zoals je weet kan men je mobiel in en uit zonder dat je het merkt. Ik heb aan alle voorwaarden voldaan en geef hierbij de technische afdeling fiat om mijn mobiel te monitoren. Aandachtspunten zijn het verbruik bij providers en banken.  Maar hoe zit het nu met volgende maand? Als opsteker voor de hele KPN ik heb bewondering voor jullie kwaliteitswerk!

Reputatie 7
Badge +30

Als jij denkt dat je gehackt bent o.i.d., dan adviseer ik je om aangifte bij de politie te doen. Mochten er zaken opgevraagd gaan worden, kan dit alleen via hen. Dan nog weet ik niet of wij die gegevens bijhouden en of deze überhaupt op te vragen zijn. Ik vind het jammer dat jij je niet serieus genomen voelt, maar ik kan helaas echt niets voor je betekenen.

Reputatie 7
Badge +30

Nog een toevoeging: heb je misschien de Disney+ app gedownload, wat films en series geprobeerd te kijken en deze daarna weer verwijderd?

Dank Marcia ik bedoelde dat jullie juist wel hier serieus op door gaan en met reden veel gebruikers hebben daar geen weet van. Ik kom er nog wel op terug. 

Reputatie 7
Badge +30

Ah, dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry! Laat het gerust weten als je nog vragen hebt, wij gaan nergens heen :-).