Beantwoord

Nieuw abbonement goedkoper dan huidig abbonement

  • 5 June 2020
  • 9 reacties
  • 216 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Goedenmiddag,

 

Mijn contract loopt volgende maand ten einde en toch maar eens kijken.
Ik heb nu:

  • 500mbit
  • televisie basis + 2 ontvangers
  • extras: vast telefoonnummer

Ik betaal hiervoor € 71,49

Als ik nu echter weer een nieuw abbo afsluit voor een jaar, zelfde opties, dan betaald ik 64,50 en eenmalig 25 euro (al is er al een aansluiting).

Dan hoeft er geen monteur te komen, geen administratieve rompslomp voor een nieuw abbo, geen nieuwe hardware uitleveren

 

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 5 June 2020, 13:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Overgaan naar een ander abonnement lijkt dus interessant maar eventuele kortingen/voordelen van kpn compleet vervallen. Ook eventueel gratis Spotify vervalt. Overigens kan je in mijnkpn alles regelen.maar wel goed opletten!!

Reputatie 7
Badge +24

En die SuperWifi's is alleen voor nieuwe klanten. Dat bent u niet. Hou dat in gedachten.

U hoort te verlengen vanuit de MijnKPN omgeving. Dan krijgt u ook geen aansluitkosten. 

Reputatie 4
Badge +1

En die SuperWifi's is alleen voor nieuwe klanten. Dat bent u niet. Hou dat in gedachten.

Dat wil ik helemaal niet.

Ik heb een netwerk met unifi LR accespoints en eigen router en switches.
Mijn abbo loopt af volgende maand en ik wil weer een jaarcontract afsluiten maar heb nergens die optie.

 

Badge +19

Dat laatste klopt. Je abonnement loopt namelijk niet af maar is maandelijks opzegbaar. Een nieuw jaarcontract afsluiten kan niet.

Als je wilt profiteren van welkomstacties moet je minimaal 6 maanden geen abonnee geweest zijn. Verlengen op basis van Hussel kan wel via MijnKPN, maar dan zonder de voordelen voor nieuwkomers. 

Reputatie 4
Badge +1

Als je wilt profiteren van welkomstacties moet je minimaal 6 maanden geen abonnee geweest zijn. Verlengen op basis van Hussel kan wel via MijnKPN, maar dan zonder de voordelen voor nieuwkomers. 

Dat snap ik.

 

Ik heb destijds ook die nieuwkomers bonus gehad.

Maar als ik nu naar breedbandwinkel/pricewise/etc ga kan ik mijn huidige abbo voor € 66,- euro krijgen. Elk jaar overstappen om de welkomstbonus te krijgen. 71,49-66= €5,49 euro pm / jaarbasis €65,88

 

voor de provider betekend dit: administratieve rompslomp, opnieuw hardware versturen en een monteur sturen. Dus heel wat extra kosten.

 

Mijn inziens kun je dus beter als provider een “trouwe” klant voor elke verlenging een kleine korting geven of een bonus in de vorm van een tegoedbon of een extra snelheidsverhoging of iets. 

Ik ga trouwens niet overstappen. snelheid en uptime zijn uitmuntend. ping rond de 4 ms, upload en download rond de 530 mbit (500 mbit abbo)

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Elk jaar overstappen betekend ook voor u elk jaar een hoop rompslomp en je zit elke keer al snel een week zonder internet. Als je pech hebt meerdere. Dus dat gaat u toch niet doen. Probeer het maar, je leert het vanzelf wel weer af.

Ja, mij is ieder jaar overstappen ook te veel moeite maar dat is voor iedereen een persoonlijke keuze. Komt bij mij nog bij dat de meeste providers geen pairbonding leveren dus dat scheelt meteen ruim 100 Mb/s. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @fubje. Welkom op het KPN Forum. Wat goed om te lezen dat je tevreden bent met onze diensten. Ik zie dat er inmiddels al een antwoord is gegeven op jouw vraag. Zijn al jouw vragen hiermee beantwoord? Als je toch nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!