Beantwoord

Oplichters of niet?

  • 26 March 2021
  • 3 reacties
  • 323 keer bekeken

Hoi, ik werd vanmiddag gebeld door KPN. Althans. Daar twijfel ik aan. Een zenuwachtig jochie dat me een hussel-abonnement aanraadde. Ik stelde voor dat hij mij een aanbod zou mailen. En toen kreeg ik een mail en smsje van service-team ipv KPN. En ik moest perse met hem door het aanbod lopen en op linkjes klikken. Dat deed ik niet want mijn broer stond hard te seinen dat dit niet echt KPN was. 

Later lees ik op het internet dat service-team (service-team.nl) oplichters zijn. Nu is mijn vraag: Heb ik oplichters aan de telefoon gehad of de KPN?

 

Groeten,
Nynke

icon

Beste antwoord door Noordzee 26 March 2021, 15:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @nynketenhoeve ,

Goed dat je hiermee voorzichtig bent. 

Een e-mail die afkomstig is van KPN kun je herkennen aan het mailadres wat eindigt op kpn.com.

Service-team.nl is geen KPN. 

 

 

@nynketenhoeve  telefoonnummers die je niet direct vertrouwd kun je ff checken op www.wieheeftgebeld.nl daar zie je direct aan de klachtenregen of het zuivere koffie is of niet.

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @nynketenhoeve ,

Goed dat je hiermee voorzichtig bent. 

Een e-mail die afkomstig is van KPN kun je herkennen aan het mailadres wat eindigt op kpn.com.

Service-team.nl is geen KPN. 

 

 

Nadeel is dat ook dit redelijk makkelijk te faken is tegenwoordig.

 

Wat telefonisch contact betreft: als er privé gebeld wordt (zonder nummerweergave) kun je er al vanuit gaan dat het niet KPN is.