Beantwoord

Opwaarderen saldo prepaid telefoon lukt niet

  • 21 November 2019
  • 23 reacties
  • 1466 keer bekeken

Ik probeer de hele dag al het tegoed van mijn prepaid telefoon op te waarderen. Resultaten:

 

  1. De dienst is niet beschikbaar (opwaarderen per sms)
  2. Uw bankrekeningnummer moet worden gecontroleerd. Duur: vijf werkdagen
  3. Via internet: scherm om opwaarderen niet zichtbaar. Wel bij Chrome volgens KPN. Ik gebruik Chrome maar het scherm in onzichtbaar.

Hoe nu verder? Mijn telefoon is nu onbruikbaar!

Jarenlang ging het goed en nu dit.

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 November 2019, 09:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Badge +19

Ik heb begrepen dat er problemen zijn met online opwaarderen. Ga naar de kpn winkel of supermarkt en koop een opwaardeerbon. Dat werkt wel heb ik begrepen.

Wanneer worden die problemen opgelost? Ik kan nu niet even naar de KPN winkel of de supermarkt.

Badge +19

Ik neem aan dat je inmiddels een opwaardeerbon hebt gekocht.

Reputatie 7
Badge +28

Het kopen van een opwaardeerbon is voor nu toch echt de beste oplossing. 
 
Wat betreft online opwaarderen. Dit is de huidige status 

Maak je gebruik van de Internet Explorer 11 of Edge browser? Dan kan het voorkomen dat het opwaardeerscherm niet zichtbaar is. Wanneer je gebruik maakt van Chrome, Safari of Firefox ervaar je dit probleem niet.

 

Heb je de mogelijkheid om het via Firefox of Safari te proberen? 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@brandaris54 Goed dat je deze vraag hier neerlegt. Nog niet alle problemen met het opwaarderen van prepaid zijn verholpen, maar het zou wel weer mogelijk moeten zijn om online op te waarderen. Is dit ondertussen al gelukt? Verder klopt het wat @Noordzee zegt, mocht het niet lukken is een opwaardeerbon op dit moment de beste optie. Excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7
Badge +28

Het kopen van een opwaardeerbon is voor nu toch echt de beste oplossing. 
 
Wat betreft online opwaarderen. Dit is de huidige status 

Maak je gebruik van de Internet Explorer 11 of Edge browser? Dan kan het voorkomen dat het opwaardeerscherm niet zichtbaar is. Wanneer je gebruik maakt van Chrome, Safari of Firefox ervaar je dit probleem niet.

 

Heb je de mogelijkheid om het via Firefox of Safari te proberen? 

 

 

@brandaris54 Is het opwaarderen inmiddels gelukt? B.V. via een opwaardeerbon…...

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@brandaris54 We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Beste Rutger er is in wezen niets opgelost. Ik heb mijn saldo kunnen opwaarderen via www.opwaarderen.nl, wat me dus geld kost.

Bel ik mobiel opwaarderen van KPN dan krijg ik nog steeds te horen dat mijn bankrekeningnummer gecontroleerd moet worden en dat dat minimaal vijf werkdagen gaat duren. Dat hoor ik dus nu al weken.

Mobiel opwaarderen via sms: de dienst is niet beschikbaar, probeer het later nog eens. Ook dit lees ik al weken.

KPN gebeld: koopt u maar een opwaardeerbon, want er is iets misgegaan bij een update een maand geleden, maar er wordt aan gewerkt, omdat dit op te lossen.

 Opwaarderen via internet: werkt niet, via geen enkele browser.

Wanneer wordt dit nu eindelijk eens opgelost? 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Jij bent niet de enige met dit soort problemen. Zoals telefonisch ook aan jou gemeld is, wordt er door KPN aan gewerkt. 
 

Voor nu is het elders kopen van een opwaardeercode de beste oplossing.

Een opwaardeercode krijg je als je bij de kassa van de supermarkt of b.v, een tankstation  een opwaardeerbon koopt. Met die code kun je dan door een sms te sturen opwaarderen. 

Reputatie 7
Badge +15

@brandaris54 We werken inderdaad nog hard aan een oplossing op dit moment, er zijn veel prepaid klanten met deze problemen. Je zou inderdaad zonder aanvullende kosten een opwaardeerbon moeten kunnen kopen. Maar ik kan mij voorstellen dat dit niet de gewenste situatie is. We proberen het zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak! 

Mobiel opwaarderen via 1244 of 1299 lukt niet meer, sinds ik heb gemerkt enkele weken geleden. 

KPN zou dit na 5 dagen opgelost hebben, maar nee, hoor. De contacten met de klantenservice verlopen moeizaam, de medewerkers zijn niet goed geïnformeerd en geven als oplossing: koop maar een opwaardeerkaartje. Op een kaartje van 15 euro betaal je echter 10 % kosten! Is dit de service en kwaliteit waar KPN zo graag mee adverteert? Ik zou graag willen weten wanneer dit probleem eindelijk is opgelost.

Reputatie 7
Badge +15

@Bringk Het klopt dat er inderdaad storing is met het opwaarderen, we werken hard aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.  Je zou dit verzameltopic bij kunnen houden, hier worden updates geplaatst zodra deze er zijn. Als je overigens je opwaardeerkaart fysiek koopt bij een supermarkt of benzinestation zou je hier normaal gesproken niet extra voor hoeven betalen. 

Goedenavond,

 

Het opwaarderen van het prepaid saldo werkt nog steeds niet. Vandaag contact gehad met de klantenservice, die deden alsof ik iets nieuws vertelde. Nu zie ik tot mijn verbazing dat dit al lang bekend is, waarom laten ze mij dan allerlei internet browsers proberen?

ik vind het belachelijk dat dit zolang moet duren en jullie net doen alsof ik iets nieuws vertel. Hopelijk is dit snel opgelost!

 

groeten Sandra

Reputatie 7
Badge +28

Hoi Sandra, 

Iedereen hoopt dat dit snel opgelost is. KPN werkt er hard aan, maar het is nu eenmaal geen simpele aanpassing want anders was het al opgelost. 

Voor nu is het elders kopen van een opwaardeercode de beste oplossing.

Een opwaardeercode krijg je als je bij de kassa van de supermarkt of b.v. een tankstation  een opwaardeerbon koopt. Met die code kun je dan door een sms te sturen opwaarderen. 

Reputatie 7
Badge +15

@Kortdes Welkom op het forum. De reden dat mijn collega's dit adviseren, is omdat het bij klanten in andere browsers soms wel werkt. Dat zorgt er ook voor dat het probleem zo lastig op te lossen is, omdat er sprake lijkt te zijn van willekeur. We werken inderdaad hard aan een oplossing voor het probleem, maar op dit moment kan ik helaas nog niet zeggen wanneer het opgelost zal zijn. 

Mobiel opwaarderen via 1244 of 1299 lukt niet meer, sinds ik heb gemerkt enkele weken geleden. 

KPN zou dit na 5 dagen opgelost hebben, maar nee, hoor. De contacten met de klantenservice verlopen moeizaam, de medewerkers zijn niet goed geïnformeerd en geven als oplossing: koop maar een opwaardeerkaartje. Op een kaartje van 15 euro betaal je echter 10 % kosten! Is dit de service en kwaliteit waar KPN zo graag mee adverteert? Ik zou graag willen weten wanneer dit probleem eindelijk is opgelost.

Lukt bij mij al 2 maanden niet om mobiel op te waarderen

Inmiddels geeft Mijn KPN de optie om je te registreren voor opwaarderen via sms. Twee stappen moet je dan zetten:

  1. Geef je mobiele nummer op
  2. Voer de verificatiecode in die je op je mobiel per sms ontvangt

Dat gedaan hebbende herhaalt dit proces zich eindeloos zonder dat er een enkele verklaring voor gegeven wordt. Het werkt dus niet.

Weet iemand wat er fout gaat? De stappen zijn goed doorlopen.

Is er iemand die mijn vraag van 2 dagen geleden wil/kan beantwoorden?

Reputatie 7
Badge +15

@brandaris54 Wat lastig dat het niet lukt om je te registreren voor het opwaarderen via sms. Er zijn nog wel wat problemen met het opwaarderen van prepaid, is er toevallig ook al eens een andere browser getest? Bijvoorbeeld Google Chrome of Mozilla Firefox? 

Beste Rutger, ik werk met Google Chrome. Hoe kan dit iets met de browser te maken hebben? De eerste stap - het aanvragen van de code - gaat toch goed. Maar zodra ik de code dan ingeef keert het systeem weer terug naar het scherm waarop de code moet aan vragen. Dit gaat eindeloos zo door. In al die maanden is er niets verbeterd. 

Inmiddels is het gelukt op te waarderen via Mozilla Firefox.  Dat is een verbetering. Toch wil ik opwaarderen via sms of mobiel en dat lukt dus niet omdat ik mijn betalingsgegevens niet kan registreren.

Inmiddels is het ook gelukt om mij te registreren en op te waarderen met sms. U allen wordt bedankt voor uw tips en adviezen!

Reputatie 7
Badge +15

@brandaris54 Goed om te horen dat het met een andere browser wel gelukt is. Het klopt inderdaad dat er nog problemen zijn met opwaarderen via sms of mobiel. Hier zijn we nog mee bezig, maar omdat het bij de 1 wel werkt en bij de ander niet is het lastig om het probleem te duiden en dus op te lossen.