Beantwoord

Prepaid buiten gebruik

  • 23 January 2020
  • 7 reacties
  • 201 keer bekeken

Hallo, mijn man heeft nog een oud mobile telefoontje die hij altijd meeneemt als hij een klus gaat doen.

Nu wilde hij mij gisteren bellen maar kreeg “U aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld” ??????

Wat is er aan de hand hij heeft nog genoeg bel tegoed en hoe lossen wij dit probleem op we snappen er niets van.

groetjes Freke

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

icon

Beste antwoord door Freke04 27 January 2020, 11:55

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Freke @Freke04 ,

Dan heeft hij al 9 maanden lang de telefoon niet gebruikt om te bellen, op te waarderen of te SMS-en. 

Het is na negen maanden niet gebruik maken van de telefoon niet mogelijk om je beltegoed en je prepaidnummer terug te krijgen, ook niet wanneer je een abonnement neemt. Dit is geen onwil, maar het is systeemtechnisch niet mogelijk. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt, want bijna iedereen is immers gehecht aan zijn of haar 06-nummer. Het enige dat ik je kan aanraden is om een nieuwe prepaidpakketje aan te schaffen. Hierbij ontvang je dan een nieuwe 06-nummer. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op gehoopt had, maar helaas heb ik geen ander bericht. 

Hallo Noordzee.

Hartelijk dank voor je antwoord. 

Het is niet anders dus dan maar een nieuwe kaart en beter opletten. 

Gr Freke. 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Freke04 Welkom hier en ik vermoed dat Noordzee het inderdaad bij het juiste eind heeft. Er bestaat een kleine kans dat het nummer nog weer actief gemaakt kan worden, afhankelijk van hoe lang er geen gebruik van is gemaakt. Ik wil dat voor je controleren. Wil je het mobiele nummer en het nummer van de simkaart in je Forum Profiel zetten? Dan kijk ik het na. 

Reputatie 6
Badge +6

Ho wacht even, het kan ook zijn dat ie zijn nummer 6 maanden niet heeft gebruikt, dan kan je ook niet uitgaande gesprekken doen, na die 6 maanden heb je 3 maanden, waarin als je opwaardeert gewoon weer kan bellen,smsen en internetten.

Dus nummer hoeft nog zeker niet afgesloten te zijn.

Kan je bv nog de opwaardeerlijn 1244 bellen? Zo ja dan kan je dus weer je nummer volledig actief maken door een opwaardeering te doen.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Freke04 Ik heb geen reactie meer van je gekregen, lees ik. Ik kijk graag voor je na of je nummer nog te redden valt. Ik hoor het graag! 

Hallo mensen, wat geweldig al die antwoorden, ik heb gebeld met de kpn en het nummer is uitgeschreven en dus niet meer te gebruiken, wij hebben intussen een nieuw kaartje gekocht en alles werkt weer.

Alleen opletten dat we een keer in het half jaar even smsen.

Iedereen bedankt voor de informatie.

groetjes Freke

Reputatie 7
Badge +28

@Freke04 

Graag gedaan:thumbsup_tone3: , fijn dat de telefoon weer werkt! 

 

Reageer