Beantwoord

Overnemen van zakelijk mobiel nummer naar prive

  • 25 May 2019
  • 4 reacties
  • 1381 keer bekeken

Op 14 mei heb ik ruim een half uur gebeld met de KPN en hierbij meerdere werknemers aan de telefoon gehad omdat het mobiele nummer bij een andere soort zakelijk klant onder gebracht was. Vervolgens is de verbinding plotseling verbroken en sindsdien heb ik niks meer gehoord waardoor ik niet weet of de overname correct in gang is gezet.

Het enige wat ik wil is het mobiele nummer, dat nu van mijn vorige werkgever is overnemen en naar een prive abonnement overzetten. Dit is een afspraak die ik met mijn vorige werkgever heb. Nu vind ik het vreemd dat ik vervolgens 4x wordt doorverbonden naar een andere KPN medewerker. Ik vind niet dat je klanten moet vermoeien met waar het mobiele nummer onder staat. Dat is een interne aangelegeheid. Voor een klant zou het voldoende moeten zijn om het mobiele nummer door te geven en de KPN zoekt zelf de rest uit.

Wat ik vervolgens irritant vind is dat ik wel wordt gespamd vanwege 1 of andere enquete omdat ik gebeld heb maar niks hoor over het omzetten van het mobiele nummer.

Mijn vragen zijn:
  1. Wat is de status van mijn aanvraag omtrent het overnemen van het mobiele nummer?
  2. Waarom is het nodig om mij ettelijke keren door te sturen naar een andere medewerker omdat het mobiele nummer blijkbaar op een andere zakelijk contract type staat?
  3. waarom word ik wel gespamd met een enquete maar niet geholpen met het verzoek dat ik heb gedaan?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 28 May 2019, 12:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Goedemorgen @H. Dimmendaal,

Wat onwijs balen dat de contractovername zo lang moet duren!
Uiteraard is het nooit onze bedoeling om het zo'n rompslomp te laten zijn maar we moeten wel zeker zijn dat beide partijen akkoord gaan met de contractovername.

Zou je je gegevens willen achterlaten in het forumprofiel? Dan gaat een van mijn forum collega's (Moderators) het voor je nakijken en tot op de bodem uitzoeken! 😉
Reputatie 7
Badge +30
Beste @H. Dimmendaal, welkom! Ik heb aan het verhaal van Raymond niets toe te voegen! Je forumprofiel vind je hier. Laat je het even weten wanneer je die aangevuld hebt? Dan ga ik voor je aan de slag.
Ik heb mijn profiel aangevuld, in de optie Kla nummer Profiel staat het mobiele nummer dat per 10 juli 2019 niet meer onder contract is van mijn vorige werkgever. Vanaf dat moment wil ik het prive overnemen.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik zie op dit moment dat het nummer zakelijk niet bij KPN zelf ondergebracht is. Daarom heb ik twijfels of dit de juiste manier is. Voor zover ik weet, geldt in dit geval dat je dan een verzoek tot nummerbehoud in moet dienen bij KPN, bij het aanvragen van een nieuw abonnement. Echter, weet ik dit niet zeker, omdat het nummer dus nu niet bij KPN zelf in beheer is. Je zou je vraag nog eens neer kunnen leggen bij de collega's van het zakelijke forum of je kunt toch nog eens contact opnemen met je vorige werkgever. Ik kan op dit moment helaas niets voor je betekenen. Succes!