Beantwoord

overstappen of niet?

  • 4 December 2019
  • 9 reacties
  • 184 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb achter mijn huis in mijn werkruimte zeer zwakke en wegvallende WiFi.
Ik heb de wificheck uitgevoerd maar hier valt ook de verbinding weg  En kan ik de check niet uitvoeren. Ik zou hier graag ook WiFi hebben.
Nu waren er mensen van Ziggo hier met een aanbieding en zij garanderen dat met hun service dat  ik hier wel goede WiFi heb.
Hebben jullie een oplossing voor mijn probleem? Anders overweeg ik om over te stappen.
 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 7 December 2019, 19:35

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +19

Dat schiet allemaal niet op zeg. We gaan je helpen. Welk modem heb je en staat deze een beetje centraal in huis of heb je em in de meterkast staan?

Reputatie 7

Ik heb achter mijn huis in mijn werkruimte zeer zwakke en wegvallende WiFi.

Begrijp ik het goed dat jouw werkruimte los staat van jouw woning en dat er dus twee spouwmuren zijn waar de wifi doorheen moet?

Is het mogelijk om een netwerkkabel naar jouw werkruimte te trekken?

Reputatie 1

Ik heb het modem experiabox v10A. En staat idd in de meterkast.

de ruimte waar ik ook internet nodig heb is achter het huis, ong. 10-12 meter van het modem.

Reputatie 1

Nee, dit is voor mijn geen optie.

Badge +19

Dan zal het modem toch naar een centrale plaats moeten. Want zonder bekabelde Wi-Fi versterker gaat het niet goed komen. Bij kpn niet maar bij Ziggo ook niet. 

Badge +19

Heb je de Wi-Fi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Reputatie 4
Badge +6

Nu waren er mensen van Ziggo hier met een aanbieding en zij garanderen dat met hun service dat  ik hier wel goede WiFi heb.
Hebben jullie een oplossing voor mijn probleem? Anders overweeg ik om over te stappen.
 

Geloof mij, ook Ziggo (zelf klant daar geweest) kan net als KPN niet garanderen dat je WiFi goed is. Ze beloven het wel, praktijk leert anders ;)

Zijn vele factoren die meespelen zoals in bovenstaande al aangegeven wordt, uiteraard met enige financiële investeringen kom je bij beide partijen verder mbt WiFi bereik.

Laat je niet “gek” maken door de beloftes van Ziggo. Of je moet een (schriftelijke) afspraak maken dat je pas overstapt zodra het ten opzichte van nu (KPN) aanmerkelijk veranderd is zonder eigen investeringen te hoeven doen.

S6 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Als je maar betaald, kan er van alles geregeld worden hoor: https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm

Bij Ziggo werkt dat niet veel anders: https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Marielle, logisch dat je in je werkruimte ook goede WiFi nodig hebt. De voorgaande tips zijn wat ik ook zou adviseren. De WiFi tuner die @Joep1965 noemde is ook een goed startpunt, daarmee zet je de WiFi instellingen in elk geval zo goed mogelijk. Als het geen optie is om een netwerkkabel naar je werkruimte te trekken dan raad ik je aan om het modem (of een WiFi versterker) in elk geval zo dicht mogelijk bij je werkruimte in de buurt te plaatsen vanuit je eigen woning. Dan nog zitten er aardig wat muren en afstand tussen jou en het modem, dus de kans is groot dat het dan nog niet optimaal zal werken.

We hebben ook draadloze WiFi versterkers waardoor het trekken van een internetkabel niet nodig is. Deze kun je ook proberen. Wanneer je geen verbetering merkt kun je ze binnen 14 dagen altijd gratis retourneren. :relaxed:

Reageer