Beantwoord

Radio NPO 1 via Onbeperkt Internetbundel Prepaid

  • 16 June 2019
  • 4 reacties
  • 265 keer bekeken

kun je met een KPN Dagbundel Onbeperkt Online ook in het Buitenland ( Belgie) Radio NPO 1 ontvangen?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 17 June 2019, 20:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

De NPO app werkt gewoon over internet. Ik zie geen reden waarom dat in België niet zou werken.
De radiokanalen zijn via internet zelfs wereldwijd te krijgen; daar zit geen regiobeperking op.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi JaapPaul, welkom hier.

Ik heb hier wel mijn twijfels over. Die bundel is namelijk bedoeld voor chatten, zoals Whatsapp. De snelheid is max 128 Kbit/s. Op de achtergrond verbruikt je telefoon ook nog iets, dan blijft er nog weinig over om muziek/radio te streamen. Ik verwacht daarom dat je wat haperingen zult hebben, hoewel je dit even zou moeten testen aangezien ik het niet met zekerheid kan zeggen.

Ben wel benieuwd naar je ervaring. :)

Een snelle zoekopdracht via Google:

"Het streamen van audio kost ongeveer 1 MB per minuut. Dit geldt voor het luisteren naar muziek via bijvoorbeeld een radio website. Neem je genoegen met een lagere kwaliteit (b.v. 64kbps), dan kun je het totaal aantal MB's door 2 delen. Voor een muziekdienst als Spotify is het lastiger uit te rekenen hoeveel data je nodig hebt, dit hangt namelijk erg af van hoe vaak je naar dezelfde nummers luistert. Als je vaak dezelfde playlist beluistert dan zal Spotify deze nummers opslaan in de cache, waardoor je niet zoveel data kwijt zal zijn. Als elk nummer dat je luistert nieuw is kom je snel hoger uit. Stel je luistert muziek op een 128kbp bitrate, dan kost een uur per dag muziek luisteren je bijna 2GB per maand. Misschien toch maar vantevoren een playlist samenstellen en die via Wifi naar je mobiel sturen."
Reputatie 7
Badge +10
Er zijn meerdere manieren om radio 1 online te luisteren (de eigen app, de internetpagina of via de Tune-in app) en in principe kan je gewoon op 64 Kbit/s luisteren. Zou dus moeten kunnen maar pas als je het probeert weet je het...
Reputatie 7
Badge +24
Jaap, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.