Beantwoord

Relaying niet toegestaan

  • 16 September 2019
  • 11 reacties
  • 637 keer bekeken

Ik ga maar weer eens een poging een hardnekkig probleem opgelost te krijgen. Mijn vrouw en ik hebben beide een iPhone en krijgen met grote regelmaat (in het buitenland) de melding relaying niet toegestaan. Laatst had ik hier ook last van in Nederland. De workaround is dat ik dan geen kpn gebruik maar gebruik maak van mijn Apple account. Van de knotse natuurlijk. Ik heb alle stappen volgens toestelhulp gevolg. Het is lastig omdat dit fenomeen zich meestal in het buitenland voor doet en ik er hier geen last van heb. Het is ook iets wat met zeer grote regelmaat terug komt maar nergens lees ik van een KPN expert waar nu het probleem zit.

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door RBxx 16 September 2019, 16:37

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Als je thuis bent of op een ander adres met een KPN netwerk dan lukt het zeker wel een mails te versturen? En via het mobiele netwerk van KPN lukt het vast ook wel?
Maar op netwerken van derden gaat het zeker mis?
Dan is dat een probleem met de smtp instellingen.

Kan jij hier eens screenshots plaatsen van de instellingen voor het verzenden van mail via het KPN account op jouw iPhone?
Komen die instellingen overeen met...


Heb je de toestelhulp voor het instellen van jouw mail al een keer doorlopen?
Hallo @wjb , moet de server niet SMTP.kpnmail.nl zijn om te verzenden?
volgens mij gebeurt het ook als ik mobiele data gebruik (in het buitenland)

Hallo @Majorjack , heb je 'identiteitscontrole' of in andere woorden authenticatie wèl aan staan?
Reputatie 7
Badge +21
Gebruikersnaam en Wachtwoord zijn niet optioneel. Die moeten worden ingevoerd!!
ga ik checken dacht dat ze aanstonden zie nu weer "optioneel" staan
dat stond dus niet ingevuld, twintig keer overheen gekeken. hopen dat dit de oplossing is alleen kom ik daar straks in Engeland pas achter.
dat stond dus niet ingevuld, twintig keer overheen gekeken. hopen dat dit de oplossing is alleen kom ik daar straks in Engeland pas achter.
Laat ons s.v.p. de afloop weten.
doe ik zeker, gaat even duren want ik ga over drie weken maar laat zeker wat van me horen.

Alvast bedankt
Reputatie 7
Hallo @wjb , moet de server niet SMTP.kpnmail.nl zijn om te verzenden?
mail.kpnmail.nl en smtp.kpnmail.nl mogen allebei.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Majorjack . Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat de KPN community jou al goed heeft geholpen met informatie en adviezen. Ik ga er vanuit dat dit de oplossing is. Als het niet werkt, dan horen we dat graag van je!

Reageer