Vraag

Samsung afstandsbediening koppelen aan TV ontvanger

  • 23 January 2021
  • 29 reacties
  • 22230 keer bekeken

Badge

Goedemiddag, ik heb een vraag over onze afstandsbediening van de KPN box. Ik heb sinds gisteren een nieuwe Samsung Frame 65 inch 2020 en een KPN 4k ontvanger Arres VIP 5202 KPN ik wil met de Samsung afstandsbediening mijn KPN  box kunnen bedienen, ik krijg het niet voor elkaar, alleen volume werkt, de overige functies niet, zoals van kanaal wijzigen. Help aub


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Voetske ,

Hier staat de instructie :

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Badge

Ik bedoel andersom, dus zenders kunnen verzetten met mijn Samsung afstandsbediening! Nu kan ik enkel volume verzetten

Admin: titel aangepast

Reputatie 7
Badge +28

OK, 

Nee, dat gaat niet. Met de Samsung afstandsbediening kun je verder niet alle functies van jouw ontvanger bedienen.  

Badge

Oké, dat kon ik namelijk met mijn vorige tv en afstandsbediening wel, maar het zal wel 😷🤣

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Voetske, welkom! We krijgen hier van tijd tot tijd eens een vraag over inderdaad! Ik begrijp dat het soms wel werkt, maar dan kan je, voor zover ik weet, ook niet alle opties gebruiken die je met de KPN afstandsbediening kunt gebruiken. Lang verhaal kort: ik kan je er niet bij helpen :-(. Misschien is er een andere Samsung gebruiker die een tip voor je heeft. Anders kan je wellicht terecht op het forum van Samsung

Reputatie 7
Badge +20

Wat eventueel een optie kan zijn, is een universele afstandsbediening kopen en programmeren.

Dan heb je voor alles 1 AB.

Zelf heb ik een Logitech Harmony Ulitmate one, maar volgens mij is die niet meer te koop. 

Ik dacht ook dat ik had ook gezien dat je een software programma kan kopen en dan met de telefoon alles bedienen. 

Ik heb een one connect box en zodra mijn ab gekoppeld is kan je zappen, menu openen, volume etc. enige wat ik niet kan is het uit en aanzetten van je KPN kastje. Wat wel een oplossing is is een klikaanklikuit of een andere powerplug achter je ontvanger te zetten, kijk je geen tv, zet je m volledig uit, zodra hij aangaat zal hij altijd weer opstarten en nooit naar standby schieten, enige nadeel is de langere opstarttijd. 

Ik heb een nieuwe the frame van Samsung, en heb de afstandsbediening van Samsung kunnen instellen zodat deze ook op de kpn box werkt (arris vip2952). Er is ook een optie om de box aan te zetten (niet een fysieke knop, maar een commando). Echter moest ik mijn tv resetten om iets anders op te lossen en nu krijg ik hem niet meer gekoppeld, ookal staat het modelnummer in het menu :cry:

Ik had vanavond hetzelfde probleem. De Samsung ab heeft lange tijd perfect gewerkt op de Arris/KPN box. Waarom dit ineens een conflict geeft is mij ook geheel onduidelijk. Ik heb eerst een andere HDMI port geprobeerd. Dat werkte tijdelijk. Vrij kort daarna niet. Ik heb zo’n vermoeden dat KPN updates uitbrengt die toch een conflict geven met bepaalde software van derden. 
 

Ik had vanavond hetzelfde probleem. De Samsung ab heeft lange tijd perfect gewerkt op de Arris/KPN box. Waarom dit ineens een conflict geeft is mij ook geheel onduidelijk. Ik heb eerst een andere HDMI port geprobeerd. Dat werkte tijdelijk. Vrij kort daarna niet. Ik heb zo’n vermoeden dat KPN updates uitbrengt die toch een conflict geven met bepaalde software van derden. 
 


even de stroom van de tv af en opnieuw instellen was bij mijn Sony tv de oplossing

of het bij Samsung werkt weet ik niet het probleem kwam aan het licht na een update van de tv

werkt nu inmiddels probleemloos al een paar weken

voor mensen die een vip5202 willen koppelen pak de arris vip2952 op het tv toestel

de vip5202 moet wel in het zicht staan de tv afstandsbediening werkt via het infrarood signaal

werkt bij mijn Sony tv nog prima en hoef de witte kpn afstandsbediening niet te gebruiken

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Internetsurfer, heb je iets aan de tips van Peter-keetfm? Ik hoor het graag als dit niet zo is, we denken graag met je mee!

Hoi, 

 

Ook ik heb hetzelfde probleem, ook ik heb de box Arris VIP2952, net een nieuwe modem aangesloten. (Frame TV) Alles werkt behalve wanneer ik van zenders wil wisselen. Tv uitgezet, resetten werkt niet.. help! Iemand enig idee? 
 

Groet, 

Marike

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Marike103, jammer om te lezen dat het niet lukt! Hoe staat het er nu voor? Heb je het inmiddels aan de praat gekregen? Wij ondersteunen het gebruik van de Samsung afstandsbediening niet: ons advies is om de KPN afstandsbediening te gebruiken. Die kan je dan weer koppelen aan de Samsung tv.

Hoi, 

Het werkt meestal (niet altijd). Ik heb meerdere malen met zowel KPN als Samsung gebeld, maar een echte oplossing is er niet. Volgens het laatste contact met Samsung zou de Arris VIP 2952 niet altijd kunnen connecten met de TV, ze horen hier schijnbaar vaker klachten over. KPN geeft aan dat zij geen ander kastje willen/kunnen leveren.. Kortom, ik kom er niet uit, terwijl beide partijen me vriendelijk te woord staan en echt proberen te helpen, is het wel wat frustrerend vanuit klantperspectief dat het niet helemaal opgelost is en je tussen twee partijen inzit.. 

Reputatie 7
Badge +30

Nee, ik begrijp je helemaal. Wij hebben thuis ook een Samsung tv én KPN, maar ik gebruik dus twee afstandsbedieningen. Zelfs nog eentje extra voor het geluid. Ik vind het wel prima zo, maar ik kan me ook goed voorstellen dat je dat gedoe vind. Alleen helaas dus geen oplossing. Wel zal ik je signaal intern doorgeven!

Ik heb een one connect box en zodra mijn ab gekoppeld is kan je zappen, menu openen, volume etc. enige wat ik niet kan is het uit en aanzetten van je KPN kastje. Wat wel een oplossing is is een klikaanklikuit of een andere powerplug achter je ontvanger te zetten, kijk je geen tv, zet je m volledig uit, zodra hij aangaat zal hij altijd weer opstarten en nooit naar standby schieten, enige nadeel is de langere opstarttijd. 

Hee Barry, ik heb ook een one connect box en bijna alles werkt met de Samsung ab behalve het openen van het Menu van de interactieve tv ontvanger (Arris VIP2952). Weet jij met welke knop op de universele Samsung ab ik dit menu kan openen? 

Reputatie 3
Badge

Heb sinds kort ook een samsung met one connect box.

Ik kan met de samsung afstandsbediening ook de kpnbox bedienen

Via forum van samsung:

Je kunt de Smart Remote koppelen met verschillende ontvangers. Ga naar Instellingen > Bron > Instellen Universele Afstandsbediening

Daar kun je dan voor KPN kiezen

Als alles ingesteld is en je gaat via de afstandsbediening naar KPN dan krijg je alle opties in beeld die je dan met je afstandsbediening kunt aanklikken

Hallo

ik heb een Samsung 65QN95A en kan met de AB alles bedienen 

aan en uitzetten van de box

menu starten

gids starten

zenders zappen

dus alles

dus het is wel mogelijk 

Samsung is bij mijn weten het énige merk dat met de Samsung-remote bediening van de kpn box ondersteund. De kpn ontvanger dient wel in het zicht van het scherm staan, want onderaan die zit de IR-hub. De BT bediening van de 5202 is buitenspel met de Samung ab.

Zelfs het aan en uit zetten van die box (via de home knop op de ab van Samsung, zie foto). Alleen de 'radio’ knop/functie ontbreekt, maar dan toets je gewoon eenvoudig het kanaalnummer van een radiozender in lijkt mij.

 

Hallo

ik heb een Samsung 65QN95A en kan met de AB alles bedienen 

aan en uitzetten van de box

menu starten

gids starten

zenders zappen

dus alles

dus het is wel mogelijk 

Hoi Peter,

Hoe open jij het menu? Want alles werkt bij mij maar die optie kan ik dus nergens vinden.

Zonder dat menu kan ik dus bijv. geen eigen opnames terugkijken.

@Ruud van Leeuwen

Hoe open je het menu?

Hoi, Ruud. 

Met de Samsung ab op het huisje klikken. Dan onderin het scherm de button met start eronder (zie foto) selecteren en op de ok knop van de Samsung ab drukken.

@PeterG Gevonden! Super bedankt!

Op 123 knop drukken en dan op okay en dan boven in het scherm op inschakelen drukken 

@Ralf Pennings 

Volgens mij bedoel je de kleurtjes :heart::green_heart::yellow_heart::blue_heart: knop en niet de 123 knop. Dat is inderdaad een tweede mogelijkheid :smiley: .

Dus de rood,groen,geel,blauw knop. Dan de middenknop. Boven in beeld heb je dan aan/uit, vorig kanaal, opnemen, stop en teletekst.

Bij de Samsung BN59-01357B / BN59-01357D afstandsbediening is de 123 knop en de kleuren knop een en de zelfde.