Beantwoord

Schade terras vergoeding/compensatie

  • 19 September 2019
  • 25 reacties
  • 3421 keer bekeken

Jullie hebben glasvezel aangelegd, maar ik wacht nog steeds op herstel van het door jullie kapot gemaakte terras. Ik wordt zowel per mail als op twitter gesust dat het allemaal "iets" langer duurt i.v.m. bouwvak en drukte, maar na 3 maanden heb ik het er wel mee gehad. Gebeurt er nog iets of geef mij een adres waar ik de faktuur van mijn eigen hovenier naar toe kan sturen."

icon

Beste antwoord door Ward_ 20 September 2019, 08:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Voor zo ver ik hier ervaring heb met glasvezel aanleg kan ik zegen dat er zeer respectvol wordt omgegaan met de openbare en lokale eigendommen, maar enige sporen zijn onvermijdelijk, mwa, wat is er gebeurt ?
Is het mogelijk om een foto te plaatsen hier ?
Reputatie 7
...maar enige sporen zijn onvermijdelijk...
Maar waarom zijn enige sporen onvermijdelijk?
Bij ons is de glasvezel onder de tuin en fundering door van de straat naar de woning "geschoten".
Bij mijn moeder is ie onder het voordeurpad (toch verg. met terras) geschoten zónder énige schade aan dat voordeurpad.
De schade a.h. terras lijkt me dus slordig. Dient uiteraard vergoed te worden. Hiervoor moet je i.i.g. niet bij KPN de provider zijn, maar bij KPN NetwerkNL. (kan via chat / e-mail; zie onderaan die pagina).


Terras is verzakt en tegel kapot gemaakt. We hebben het 2 jaar geleden voor veel geld door hovenier laten aanleggen. Ik snap dat er af en toe dingen misgaan, maar ben er tot nu toe vanuit gegaan dat dit netjes geregeld zou worden. We hebben het via mail gemeld. Zijn daarna gebeld met de mededeling dat we teruggebeld zouden worden. Dat betekent dus dat je zelf een aantal keren terug moet bellen. Als je dan eindelijk een aannemer te pakken hebt blijkt dat niet de goede aannemer te zijn. Want blijkbaar is degene die het tot aan de gevel brengt een ander dan degene die het tot in de huiskamer brengt. Daarna niets meer gehoord. We hebben wel gezien dat er iemand langs is geweest om de verzakking provisorisch te verhelpen. Niet optimaal en de schade is er ook nog steeds.
In eerste instantie de verzakking al op 7 mei gemeld. Toen mededeling gekregen dat het nog een keer open moest om het binnen te brengen. Verzakking + schade gemeld op 20 juni

Melding bij KPN onder nummer CRM:0253851. Het is geen groot probleem. Een betonnen tegel van 30x30 kost niet veel en de verzakking naar behoren oplossen is volgens mij al met maar half uurtje werk. Maar het frustreert ons al een paar maanden. Dus vandaar de vraag: Gaat KPN dit via welke aannemer dan ook zelf regelen of krijgen we een adres waar ik de factuur van mijn hovenier naar toe kan sturen?

...maar enige sporen zijn onvermijdelijk...Maar waarom zijn enige sporen onvermijdelijk?
Bij ons is de glasvezel onder de tuin en fundering door van de straat naar de woning "geschoten".


Het moet maar net kunnen op die manier, het kan goed gaan, maar er zal altijd en begin en eindpunt zijn, de raket (zo noemt men die mol) zal trillen en mogelijk op die manier een verzakkinkje veroorzaken, oid, enzzz.
Kortom, er zal altijd wat tijdelijke "schade" zijn, hier of daar
Ik neem dit alles op tot zekere hoogte voor lief, maar het moet wel in verhouding blijven, er daar ben ik in dit geval benieuwd naar.

Voor een ieder die mee leest en nog een een (tuin) verbouwing gaat doen, een mantel buis aan leggen kost als de boel toch open ligt navenant niets en scheelt later veel gedoe.
Zo ook voor de gescheiden hemelwaterafvoer, waar we op termijn ook aan zullen moeten.
Reputatie 7
Straathamertje, gratis tegel ergens fixen, beetje zand en klaar,...(mits je handig bent) Of ik denk te simpel 🤓

Het eindstuk van deze raket. Handmatig de boel openhalen en wegscheppen betekende iets meer dan "een verzakkinkje".
Ik raad inmiddels iedereen af om glasvezel via KPN te nemen als het er nog niet ligt en ze een terras hebben liggen waar de kabel langs moet
Reputatie 7
Badge +24
Straathamertje, gratis tegel ergens fixen, beetje zand en klaar,...(mits je handig bent) Of ik denk te simpel 🤓
Idd, je kan op elke slak wel zout leggen...
Reputatie 7
Badge +24
Ik raad inmiddels iedereen af om glasvezel via KPN te nemen als het er nog niet ligt en ze een terras hebben liggen waar de kabel langs moet
Nee idd. Het is veel beter om door te modderen op dat prehistorische koperdraadje met maar 5 mb...
Koperdraad met 5mb? Nog nooit gehoord van kabel? We zitten via ziggo al op enkele honderden mb. Dacht hiermee een alternatief te hebben. En inderdaad waarom zou ik niet zelf aanmodderen in m'n terras die ik voor heel veel geld aan heb laten leggen en die door een ander stuk wordt gemaakt. Als ik m'n auto laat repareren en ze breken een spiegel af kan ik dat ook zelf herstellen maar het hoort niet zo.
Reputatie 7
Badge +24
Koperdraad met 5mb? Nog nooit gehoord van kabel? We zitten via ziggo al op enkele honderden mb. Dacht hiermee een alternatief te hebben. En inderdaad waarom zou ik niet zelf aanmodderen in m'n terras die ik voor heel veel geld aan heb laten leggen en die door een ander stuk wordt gemaakt. Als ik m'n auto laat repareren en ze breken een spiegel af kan ik dat ook zelf herstellen maar het hoort niet zo.
Niet overal in Nederland ligt kabel.
Reputatie 7
Badge +10
Er is maar 1 aannemer verantwoordelijk voor het oplossen van de schade en dat is de hoofdaannemer. Ik weet niet waar dit is maar dan heb ik het over Volker Wessels, Allinq, etc.. de grote namen zeg maar.
Dat zij onderaannemers sturen doet niet ter zake voor jou als bewoner.
Hoi @Feanfan Forever . Welkom op het forum.
Zo te lezen sleept dit al een flinke tijd. Ik vind het erg jammer dat het zo lang moet duren. Waar heb je dit kenbaar gemaakt?
Ik begrijp dat je geen klant bij ons bent?
Ik sluit me bij @Ward_ aan. Dit hoort netjes opgelost te worden door de hoofdaannemer. Is daar het contact mee geweest?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat het is opgelost. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!
Wat een gezeur pffff
Wees blij dat ze glasvezel aanleggen
Via marktplaats kun je gratis aanhangers vol van die tegels halen
Reputatie 6
Badge +8

Herkenbaar. Hier dus ook al sinds 2 december bezig met KPN Netwerk:

CRM:0244264

CRM:0296996

Maar het blijft erg stil vanuit KPN NetwerkNL….

Wat is er precies aan de hand, @TFHFony . Is er iets wat ik hier in kan betekenen? 

Reputatie 6
Badge +8

Wat is er precies aan de hand, @TFHFony . Is er iets wat ik hier in kan betekenen? 

Onder bovenstaande 2 referenties een klacht ingediend bij KPN NetwerkNL vanwege een gebroken siertegel. Maar er komt echt niets uit die club. Geen reactie, helemaal niets...

Badge +19

Eén gebroken siertegel????

Ik heb een ingang voor dit soort zaken, @TFHFony . 

Kun jij de inhoud van de daar gedeponeerde klachten via een privébericht naar mij sturen? Ik zal het dan beoordelen en als ik denk dat mijn contactpersonen iets kunnen betekenen zal ik het één op één namens jou doorsturen. Laat maar weten of je hier iets voor voelt. Zo ja, zie ik het privéberichtje tegemoet. 

Eén gebroken siertegel????


Of een biertegel zou zonde zijn

Hier alles op de kop gehaald en heb ik alles voorbereid voor reggefiber

Ik zelf nog gaten graven

ik was blij dat ik glasvezel kon krijgen

 

 

Ik ben ook al 2 jaar bezig contact te krijgen omdat mijn voortuintje verzakt is door de werkzaamheden van de glasvezel. Ik heb daar geen documentatie meer van, maar werd van het kastje naar de muur gestuurd. 

@Erwin_ je schreef dat iemand jou een privé bericht mocht sturen hierover omdat je een ingang had. Hoe en waar vind ik dat ik jou een privé bericht kan sturen?

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Elayne , klik daarvoor op de naam/avatar van Erwin, dan verschijnt de optie “Stuur bericht”
Maar wacht daarmee totdat een moderator hier heeft gereageerd, want volgens de Community huisregels moet je geen ongevraagde privéberichten sturen.

@Elayne : Je reageert in een topic van 2 jaar geleden.  Er is veel veranderd. 

Ik begrijp dat bij de aanleg van glasvezel jouw voortuintje kapot is gemaakt? En dit is aangelegd door Reggefiber/KPNNetwerk?  Dan zit er maar één ding op:

Klacht indienen bij KPNNetwerk