Beantwoord

storingen digitenne

  • 25 January 2021
  • 5 reacties
  • 109 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Ik heb sinds 19 december 2020 een noodpakket met digitenne, omdat ik geen internet en tv-signaal meer ontvang.  Ik ben nog steeds aan het wachten op de oplossing!

 

Ondertussen groeit mijn ergernis in het gebruik van digitenne; vanaf het begin valt het beeld stil bij Kruidvatreclames als er veel knalgeel in beeld komt. En sinds de laatste 3 weken is er heel veel storing (stilvallen beeld en wegvallen beeld) op een aantal zenders in de vroege avond (circa 17.00 tot 20.00 uur), daarna gaat het weer beter met de ontvangst. Ik heb alles al geprobeerd wat in de gebruiksaanwijzing staat, maar niks helpt. Heeft iemand nog tips buiten de op KPN-website aangegeven tips om te doen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 25 January 2021, 19:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @L4A ,

Probeer dit eens: 

1/ Zet de antenne op een mooie hoge plaats.

2/ Doe de ontvanger even minimaal 5 seconden helemaal uit. 

3/ Zet de stroom weer aan op de ontvanger (en de TV ook aanzetten….)

4/ Ga in het menu van Digitenne eens terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Dank voor de tip Noordzee, maar die had ik al geprobeerd. 

Afkloppen trouwens : vanavond lijkt het goed te gaan.

Reputatie 7
Badge +28

Tssjaaa, dan blijft het een beetje uitvogelen wat de beste plek is voor de antenne. 

Zet de ontvanger en de antenne niet direct in de buurt van storingsbronnen zoals een LED-lamp, modem of DAB-radio.  

. . .vanaf het begin valt het beeld stil bij Kruidvatreclames als er veel knalgeel in beeld komt.

Dat zou ik graag eens zien, dat zou ook met de monitor te maken kunnen hebben, maar het kan ook toeval zijn.

Of, als er reclame komt dat staat er iemand op en dan gaan ethersignalen weer net iets anders, geen grapje.

En, inderdaad, de antenne zo veel mogelijk vrij zicht geven.

 

Dank voor je reactie. Het heeft zeker niet met de tv te maken. Daarnaast, ik heb geen idee waarom, maar nu al 2 dagen heel weinig storing, terwijl ik geen veranderingen heb aangebracht.