Beantwoord

T6 thermostaat netwerkverbinding vanaf app honeywell

  • 26 November 2020
  • 24 reacties
  • 4940 keer bekeken

Mijn app honeywell home ziet keurig de netwerknaam die ook op mijn thermostaat staat maar geeft geen optie “volgende” ook niet als ik de netwerknaam selecteer (selectie houdt hij ook niet vast). Help, app is nu waardeloos en daarmee eigenlijk de hele thermostaat.

icon

Beste antwoord door JampieJampie 27 November 2020, 10:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

De applicatie even verwijderen en opnieuw instaleren?

Reputatie 4
Badge +1

Wel een account aangemaakt?

Juiste wachtwoord voor netwerk?

Hier werkt het gewoon goed.

Reputatie 4
Badge +1

Staan genoeg YouTube filmpjes van hoe of wat

Bert123 fijn dat het bij jullie wel werkt. Ik heb heel internet afgespeurd maar kom mijn probleem niet tegen. Het probleem is dat hij het netwerk van de thermostaat wel ziet (thermostaat heeft dus wifi ingeschakeld staan) maar als ik dit netwerk selecteer (zie youtubefilmpjes) dan gebeurt er niets. Ook krijg ik geen optie “verder”  Ik voeg een afbeelding mee maar weet niet of je die kan zien. 

 

Wel een account aangemaakt?

Juiste wachtwoord voor netwerk?

Hier werkt het gewoon goed.

Jazeker

De applicatie even verwijderen en opnieuw instaleren?

Ook al gedaan, zelfs al een nieuw account aangemaakt.

Ook op ander apparaat geïnstalleerd, zelfde probleem.

Reputatie 4
Badge +1

2.4 Ghz netwerk?

2.4 Ghz netwerk?

Geen idee, weet niet hoe ik dat kan zien.

Als u een V10 heeft als modem, kunt u de 5ghz tijdelijk even uitzetten om de thermostaat te verbinden met de modem. Daarna kunt u de 5hgz aanzetten. Misschien is dit het probleem, maar het zou best kunnen.

Als u een V10 heeft als modem, kunt u de 5ghz tijdelijk even uitzetten om de thermostaat te verbinden met de modem. Daarna kunt u de 5hgz aanzetten. Misschien is dit het probleem, maar het zou best kunnen.

Makkelijk gezegd maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen en wat de consequenties zijn.

 

Ik begrijp het. Is er iemand in u omgeving die u misschien even zou kunnen helpen? Zo niet, dan kan bellen met KPN en het samen doen ook een mogelijkheid zijn. Welk modem heeft u?

Ik begrijp het. Is er iemand in u omgeving die u misschien even zou kunnen helpen? Zo niet, dan kan bellen met KPN en het samen doen ook een mogelijkheid zijn. Welk modem heeft u?

Ik heb een Experia Box V10

 

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

Daarna kunt u op dit tabblad de wifi uitzetten voor de 5ghz.

 

 

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

Daarna kunt u op dit tabblad de wifi uitzetten voor de 5ghz.

 

 

Dank, daar heb ik veel aan. Ik ga er morgen verder mee. Echt bedankt en ik hoop dat het werkt.

Misschien is het niet de oplossing maar het kan soms helpen. Heeft u de thermosstaat ok al een keer een flinke reset gegeven? Fabrieksreset zou mogelijk ook iets kunnen doen.

Misschien is het niet de oplossing maar het kan soms helpen. Heeft u de thermosstaat ok al een keer een flinke reset gegeven? Fabrieksreset zou mogelijk ook iets kunnen doen.

De installateur heeft hem ingesteld. 
de slechte handleidingen en inmiddels de ervaring dat het geen makkelijke thermostaat is doen mij een beetje huiveren. Wat als ik hem met een reset helemaal niet meer aan de praat krijg?

ik hoop iemand in mijn omgeving te vinden die mij hier ter plekke kan helpen want tot op heden heb ik alleen maar spijt voor de T6 te hebben gekozen.

Antwoord ontvangen van Resideo Customer Service:

Op dit moment is er een probleem met installatie van T6 voor de Iphone met ios versie 14.2. Er wordt op dit moment gewerkt aan een oplossing.  De verwachting is dat dit rond half december is opgelost.

Er is een workaround maar deze werkt niet in alle gevallen.

1.      When it gets to the screen to select 'TSTAT XXXX' come out of the app without closing down (Press button on older devices or swipe up very slowly on new ones then press the background screen)  
2. Go to settings > Go to WiFi > select TSTAT from list, wait for it to connect > Go back into app and it will allow you to continue the process. 

Lukt dit niet adviseren wij een Iphone/tablet met 14.1 of eerder te gebruiken of een Android
En ja, ik heb op beide apparaten IOS 14.2 en nee, ik was niet van plan om voor de t6 nog een iphone of android aan te gaan schaffen met een oudere IOS.
De workaround werkte niet exact maar gaf me nieuwe opties om van alles uit te proberen en op 1 apparaat is het nu geluktOf dit op mijn iphone nu nog een keer gaat lukken is maar de vraag. Het lag in ieder geval niet aan de mghz in de router en ik blijf spijt houden van mijn aanschaf.
 
dank voor een ieder die mee heeft gedacht.
Reputatie 7

De Lyric T6 is echt wel een geweldig ding, tot voor kort hier ook gehad als hoofdthermostaat,... (hangt ju lekker in de badkamer) De rest van de woning werkt met Honeywell Evohome met Zoneregeling. Je geeft overigens wel af met veel negatieve aannames aan over de Lyric. Waar komt dit vandaan? Alleen door de bug in de software momenteel? Zoals ik het lees is er momenteel alleen maar een probleem met een stukje software. Dit wordt door Honeywell echt wel opgelost en dan gaat jou iPhone ook heus weer werken. Honeywell geeft ook aan dat de workaround niet in alle gevallen werkt. 

De Lyric T6 is echt wel een geweldig ding, tot voor kort hier ook gehad als hoofdthermostaat,... (hangt ju lekker in de badkamer) De rest van de woning werkt met Honeywell Evohome met Zoneregeling. Je geeft overigens wel af met veel negatieve aannames aan over de Lyric. Waar komt dit vandaan? Alleen door de bug in de software momenteel? Zoals ik het lees is er momenteel alleen maar een probleem met een stukje software. Dit wordt door Honeywell echt wel opgelost en dan gaat jou iPhone ook heus weer werken. Honeywell geeft ook aan dat de workaround niet in alle gevallen werkt. 

Wauw…. ik constateer dat ik uren bezig ben geweest, echt uren, om een nieuw apparaat te installeren en dat ik spijt heb van de aanschaf. het was mij compleet niet duidelijk waar ik erachter kon komen wat het probleem veroorzaakte. En dat ik spijt heb kan ik omdat dit een feit is! En ja, ik leef in een vrij land waarbij ik spijt van een aankoop mag hebben als het veel geld heeft gekost en het niet aan mijn verwachting voldoet. Ik mag dit ook gewoon uitspreken. Ik heb het nu op 1 apparaat geinstalleerd maar zie er enorm tegenop om het op mijn iphone te installeren want ik heb geen idee meer hoe het me is gelukt.

jij mag enthousiast zijn over een apparaat en ik mag spijt hebben van datzelfde apparaat. Nooit gedacht dat een forum als deze een afbekcultuur had gelijk aan die van feacebook waar ik om die reden niet op zit. 

 

Reputatie 7

Ik bek helemaal niemand af, als het jouw zelf  niet lukt kun je gewoon hulp krijgen. De T6 is zo simpel als maar kan zijn. Je hebt om hulp gevraagd en is geboden. En uiteindelijk ben je er met hulp van Honeywell zelf achter gekomen. Maar je maakt uit je bewoordingen op dat je zelf niet echt handig bent hiermee. En dat kan, maar geef een apparaat niet de schuld. Dat is gewoon een dood ding die door instellen gaat werken. Je kunt altijd aanvullende hulp krijgen hier of in je eigen omgeving omhet op je iPhone te installeren. 

Hoe kan ik deze discussie sluiten op dit forum? De antwoorden die ik nu krijg voegen niets toe.

Hoe kan ik deze discussie sluiten op dit forum? De antwoorden die ik nu krijg voegen niets toe.

 

Hoi! 

Ik had precies hetzelfde probleem, kon ook de netwerknaam niet selecteren (via app op telefoon). Ik heb het toen via de app op mijn iPad geprobeerd en daar ging het wel! 

Hopelijk lukt jou dit ook! 

groet! 

Even in het kort de Honeywell t6 app resideo zuigt …. Ik heb al tig keer geprobeerd de boel te configureren maar de app pikt het niet meer op ook als is e thermostaat verbonden ….

 

2022 ooit van plug en playbgehoord ..

tips op de site alle beveiliging uitzetten …

nnou dat dacht ik van not 

Goedendag,

Al 2 dagen aan het uitzoeken hoe de Honeywell thermostaat R6 te koppelen op de WiFi. Nu lukt dat in eens heel makkelijk. Maar ik kom via de app niet bij de thermostaat deze ziet hem niet ofzo iets. Als ik de app open dan moet ik steeds op nieuw installeren en na verbinden met WiFi kan ik niets meer. Zie foto’s. Iemand tips??