Beantwoord

Te lage download snelheid

  • 24 August 2019
  • 23 reacties
  • 2241 keer bekeken

Badge
Sinds enige tijd ervaren we een lagere snelheid op internet bekabeld en met Wifi, down / upload variƫrend 30 - 50 Mbps, upload altijd zo rond de 30 Mbps, getest met Ookla app (zie printscreen)


Volgens de gegevens zou ik 108 om 30 Mbps moeten hebben, ik heb altijd rond de 90 Mbps gezeten.........
Vandaag monteur geweest, die heeft gemeten op DSL, die was ok, het meetinstrument gaf aan 111 Mbps om 30 Mbps.
Verder hij niet veel gedaan, een V10 modem achtergelaten om te testen, met dit modem dezelfde snelheden. Wel raar dat zijn ookla speedtest,, net voor zijn vertrek, 80 Mbps aangaf....................
Wifi test met Iphone op 5Ghz nabij modem geeft ongeveer dezelfde snelheid, die is ook rond de 90 Mbps geweest.
Doordat de snelheid lager is ervaren we ook trage wifi, als je iets verwijderd bent van het modem.
Wat is er nou aan de hand??
De monteur wist het niet, ik moest maar afwachten.
KPN wat is het probleem?
icon

Beste antwoord door Geeria 19 September 2019, 15:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Badge +19
Wat is je snelheid als je bekabeld met een pc meet?
Badge
Zie screeshot
Badge
Snelheid is gehalveerd
Badge
Altijd rond de 85 mbps geweest, upload is wel goed
Badge +19
Wat zegt deze site over de te behalen snelheid? https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Badge
Gewoon 110Mbps al sinds 2 jaar, glasvezel (wijkcentrale) 150 mtr verder. Maar nogmaals het is altijd goed geweest nu gehalveerd.
Monteur wist het ook niet....šŸ¤”
Badge +19
Hier gaat een medewerker vast op reageren. Doorgaans binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor de medewerker en jezelf.
Badge
Daar ben ik al mee bezig.... Hopelijk vinden ze wat
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Geeria, welkom op het forum! Dat is inderdaad een aardige terugval, die eigenlijk niet zou moeten voorkomen. Goed dat er al een monteur is geweest. Heb je er verder al meer over gehoord? Als je wilt kan ik hier verder voor je kijken wat er aan de hand is en wat we kunnen doen. Vul dan je gegevens in op je forumprofiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt.
Badge
Vanavond komt wederom monteur, nu ook geen tv..... Wordt vervolgd
Badge
Wederom monteur onverrichtte zaken vertrokken, probleem is moeilijk blijkbaar, nu wordt een specialist op geschakeld,...... Wordt vervolgd
Reputatie 7
Badge +30
Jammer dat de monteur ter plekke niets kon doen. Wel goed dat de vervolgactie duidelijk is. Ik hoop dat het daarmee ook snel opgelost zal zijn 🙂
Badge
Na bezoek van 3e monteur zak de moed in de schoenen.................šŸ˜” Nu blijkt in regio Dordrecht e.o. een probleem te zijn, welke is ontstaan na een (mislukte) update op glasnetwerkniveau maandag 19 aug. j.l.
De monteur melde dit met schaamrood op de kaken, het probleem is nog niet opgelost, er wordt aangewerkt, echter de oplossing is blijkbaar moeilijk.

Kan iemand dit bericht bevestigingen, en zo ja, wat is de status.?
Badge
@Erik_ Forumformulier ingevuld, zoals je vroeg............šŸ˜Ž
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Geeria! Ik heb gekeken en, voor zover ik het kan inzien, is er inderdaad een overkoepelend issue waar naar gekeken wordt. De oorzaak is nog niet gevonden. Ik zie hier geen data staan van verwachte oplossing of verdere update. Dat betekent helaas afwachten. Ik zal woensdag opnieuw kijken en je van update voorzien.
Reputatie 7
Badge +30
Dagje vertraging, maar goed nieuws. Waar het er vorige week nog op leek dat ze geen probleem konden vinden en de melding wilden sluiten zijn ze daarop teruggekomen. Dit omdat er aanvullende klanten zijn gevonden die hier ook last van hebben. Dus het onderzoek gaat onverdroten verder. De netwerkmensen zijn er hard mee bezig. Ik kom er bij je op terug als er weer een update is. In de tussentijd is het helaas nog even afwachten.
Reputatie 7
Badge +30
Meer goed nieuws ! De oorzaak is gevonden, er wordt op dit moment gewerkt aan de oplossing. Datum waarop dit dan klaar is heb ik nog niet voor je, maar er zit in ieder geval duidelijke vooruitgang in 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Geeria, bij ons is dit inmiddels als opgelost afgemeld. Herken jij dit ook?
Badge
Het lijkt idd opgelost, wifi bereik is beter als voorheen, de wifi extender geeft nu aan dat het signaal te sterk is, dus niet meer nodig.....
Snelheid met tv aan via WiFi met iphone nu 90 om 30 mbps.
Het is weer top!
Reputatie 7
Badge +24
Het lijkt idd opgelost, wifi bereik is beter als voorheen, de wifi extender geeft nu aan dat het signaal te sterk is, dus niet meer nodig.....
Snelheid met tv aan via WiFi met iphone nu 90 om 30 mbps.
Het is weer top!


Fijn! 🙂

Ik heb een downloadsnelheid van 10 mbps en upload van nog geen 2 mbps . Er wordt reclame gemaakt met 50 mbps door KPN. Ā Internet stokt. Ā Wat kan ik doen. Ik ben net van Ziggo naar KPN overgestapt.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een downloadsnelheid van 10 mbps en upload van nog geen 2 mbps . Er wordt reclame gemaakt met 50 mbps door KPN. Ā Internet stokt. Ā Wat kan ik doen. Ik ben net van Ziggo naar KPN overgestapt.

Wat zegt deze site over uw adres?Ā 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Ā 

Deze geeft aan 15 mbps koperĀ