Beantwoord

Telefoon in 1x afbetaald

  • 16 September 2019
  • 3 reacties
  • 144 keer bekeken

Goedenavond KPN,

We zijn bezig met het kopen van een huis. Nu blijkt als je een telefoonabonnement hebt dat die BKR geregistreerd wordt.
Op advies nu in 1 keer afbetaald maar graag ontvangen wij hiervan een wat uitgebreider bevestiging hiervan.
Onze hypotheekadviseur vraagt om een bevestiging van het gehele bedrag, het benoemen van het bedrag, onze gegevens en het schrappen van de BKR registratie.

Ik had dit graag willen mailen maar vanwege geen mailadres nu via het forum.

Mvg
icon

Beste antwoord door Susan_ 17 September 2019, 18:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @MelvanDijk, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat spannend, een huis kopen! Ik begrijp dat je de zaken dan goed geregeld wil hebben. Het klopt dat je sinds 1 mei 2017 ook een BKR registratie krijgt op het moment dat je een toestel maandelijks afbetaald bij een mobiel abonnement van KPN. Gelukkig is dit ook snel weer om te zetten, door het in één keer af te betalen. Uit je reactie opmakend heb je dit inmiddels al gedaan. Het kan dan tot 5 werkdagen duren voordat dit verwerkt is.
  • Nadat de betaling ontvangen is, ontvang je binnen 5 werkdagen een bevestiging per e-mail dat de BKR-registratie wordt beëindigd.
  • Het restbedrag van het toestel wordt weergegeven op de eerstvolgende factuur
  • Het bedrag dat je via iDeal hebt afgelost, wordt eveneens getoond op de eerstvolgende factuur.

Is het inmiddels al 5 werkdagen later? Ik kan dit namelijk niet versnellen voor je, helaas.. Als je jouw Forum profiel even aanvult met naam, postcode + huisnummer en klantnummer kan ik wel even kijken hoe ver het ermee staat!
Hoi Susan,

Bedankt voor je reactie. Tot einde van de maand wachten duurt voor ons te lang. We hebben morgen al een afspraak met onze adviseur.
Is het misschien mogelijk een extra bevestiging per mail te ontvangen? Waarin iedergeval het bedrag staat die bij BKR stond en dat de betaling is afgelost?
Reputatie 7
Badge +21
@MelvanDijk dit is een geautomatiseerd proces en hier kan ik me niet in mengen helaas. Je kan, als bewijs, je contract laten zien met de aankoop van het toestel erop, de laatste factuur waar de maandelijkse kosten op staan en de iDEal betaling. Dat zou toch op het begin voldoende moeten zijn? Later kan je het officiële bewijs tonen, maar op dit moment heb ik geen workaround ben ik bang.

Reageer