Beantwoord

Traag internet

  • 14 January 2021
  • 4 reacties
  • 107 keer bekeken

Graag zou ik informeren naar de snelheid van het internet dat op ons adres geleverd wordt. Het internet is zeer traag met 12mb download en 0,8 mb upload (snelheid getest via de playstation). Kan er op ons adres niet sneller internet geleverd worden? Ook het menu van de tvgids is erg traag en blijft regelmatig hangen. Heeft dit ook te maken met de internetsnelheid? Verder is ook ook wifi op veel plaatsen in huis onvoldoende. Is dit te verhelpen met super wifi waarmee geadverteerd wordt voor nieuwe klanten?

icon

Beste antwoord door Jan van KPN 21 January 2021, 17:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +7

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=✓&address=&commit=Zoek
 

Kijk hier wat de te verwachten snelheid is.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Ferp en welkom hier op het forum :)

 

Bedankt voor je bericht en leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden! Dat zijn geen denderende snelheden al moet ik er bij zeggen dat de speedtest van de PS4 vaak niet accuraat is omdat je ook te maken hebt met de servers van Sony (ik spreek uit ervaring). Om te zien wat er qua snelheid binnenkomt, zou ik je willen adviseren om een pc of laptop direct met kabel aan te sluiten op de Experia Box. Via deze link kun je dan een meting doen en zien hoeveel snelheid er daadwerkelijk binnenkomt.

 

Wat betreft het menu van de tv gids; ik hoop dat je inmiddels een update hebt gehad die er voor heeft gezorgd dat alles weer werkt zoals je dat van ons mag verwachten. Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, zou je de tv ontvanger dan eens uit - en aan willen zetten met de schakelaar achterop? Dit staat verder los van de internetsnelheid maar had te maken met een niet zo succesvolle software update. 

 

Verder geef je nog aan de Wi-Fi op veel plekken in huis onvoldoende is en daar is gelukkig ook een (gratis) oplossing voor. Ik wil je daarom wijzen op de Wi-Fi Manager. Deze tool kan bij jou thuis (op de voor jouw belangrijke plekken) de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengen en op basis daarvan alle instellingen optimaliseren. Mocht de snelheid na 2 x volledig doorlopen van de Wi-Fi Manager onder de 20 Mbit/s liggen dan krijg je een gratis oplossing aangedragen in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering.

 

Mocht je geen kabels kunnen of willen trekken dan zou je de Super Wi-Fi kunnen overwegen. Voordeel van dit systeem is dat alleen het eerste punt bekabeld hoeft te worden aangesloten en de overige punten kunnen in een stopcontact. Als bestaande klant kun je een set aanschaffen met een mooie korting van 25%;  i.p.v. 199 euro betaal je dan 149 euro.

 

Hopelijk heb je iets aan deze informatie. Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Reputatie 7
Badge +12

En via de link van @Macabeus kun je ook checken wat er qua (maximale) snelheid op je adres mogelijk is! Wat er daadwerkelijk binnenkomt hangt vervolgens ook weer af van het type abonnement wat je hebt.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Ferp , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de hier gedeelde informatie!