Beantwoord

trage tv gids en opname & enorm traag wifi

  • 11 January 2021
  • 10 reacties
  • 123 keer bekeken

geachte heer/ mevrouw, 

 

wij zijn nu alweer een aantal jaren klant bij jullie. 

In het begin heel tevreden, na overstap van UPC maar de laatste tijd steeds minder tevreden. 

Onze Wifi heeft nooit naar behoren gewerkt, meerdere keren contact over geweest met jullie, ook is er al eens iets toegestuurd om dit te versterken, maar dit werkt bij ons niet omdat de elektriciteit boven niet goed is aangelegd en hij die kastjes niet herkent. 

Nu zie ik dat nieuwe abonnees twee keer superwifi krijgen en wij krijgen enkel een verhoging van de maandelijkse kosten. 

 

Daarnaast is onze interactieve TV schandalig en irriterend traag geworden. Ik lees op forum berichten over een software update,, maar is dit al opgelost. Want dit is echt niet te doen zo. 

Als trouwe klant wil ik echt een oplossing, we gaan over een jaar verhuizen en wil dan het liefste ook gewoon weer KPN doorzetten, maar dan moet er wel wat veranderen. 

Kort samenvattend:

  • oplossing voor de trage wifi in ons huis en op sommige plekken geen bereik
  • oplossing voor de trage interactieve TV (gids en opnames) 

Met vriendelijke groet, 

 

Wouter Dielissen 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 19 January 2021, 11:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Beste Wouter ik ben het volledig met je eens.

Nieuwe klanten krijgen inderdaad 2x superwifi en als vaste klant wat ik ook al zo'n 16 jaar ben, krijg je helemaal niets. Ja je kan de super wifi kopen.

Diverse keren probleem ook al bij Kpn aangegeven maar reageren niet echt op de  problemen.

Contact gehad met helpdesk november ivm trage internet en ze zouden versterkers opsturen maar moet ze nog ontvangen. Medewerkster helpdesk wist totaal niets, ik snap niet dat ze zulke mensen achter een telefoon zetten als helpmedewerkster.

 

Wat de snelheid internet en het Interactieve TV  vooral het meu tv gids  en irriterend traag is geworden. Ik heb dir ook al meerdere keren op het forum geschreven.

Zelf  zit ik ook al te denken om na 16 jaar trouwe klant van Kpn op te stappen. 

Als ik in me omgeving over Kpn praat hoor ik hetzelfde probleem.

 

Kpn ga wat doen aan de problemen anders ga je veel klanten verliezen.

 

Reputatie 7
Badge +17

Dag beiden, bedankt voor jullie berichten. De problemen met een traag TV menu zijn bekend en worden opgelost. Er wordt op dit moment een nieuwe update uitgerold waarmee deze problemen tot het verleden horen. Je kunt de ontwikkelingen volgen in onderstaand topic:

Daarnaast geven jullie allebei aan problemen te ervaren met jullie wifi verbinding. De actie met de SuperWifi is alleen voor nieuwe klanten, we noemen dit een welkomstactie. Voor onze bestaande klanten hebben wij ter introductie de aanbieding om het starterspakket SuperWifi voor slechts €149,- in plaats van €199,- aan te schaffen. Dat is dus € 50,- korting! Je kunt de SuperWifi aanschaffen via de Wifi Manager of via de webshop. Nieuwe klanten krijgen bij bestelling de keuze tussen korting op hun internet abonnement (zes maanden voor € 35,-) of het gratis starterspakket SuperWifi. Kiezen zij voor de korting, dan betalen ook zij €149,- voor SuperWifi.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat je ook als trouwe klant graag een goede wifi verbinding wilt, heel begrijpelijk. De wifi garantie is daarom ook voor jou van toepassing. Ik raad jullie aan om onze Wifi Manager eens te proberen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer. Haal je na de tweede keer nog steeds onder de 20 mbit/s, dan krijg je van ons gratis Experia Wifi of een gratis wifi monteur aangeboden.

Beste Denise,

Die wifi manager werkt ook voor geen meter

Meerdere keren gedaan, komt steeds met het advies om de experia box te updaten, dat gedaan, loopt het weer vast of geeft geen verbetering. 

 

Ik zie die gratis WiFi monteur graag langskomen. 

 

Badge +19

Die Wi-Fi monteur zal je super wifi's adviseren. Dus veel wijzer wordt je daar niet van.

Reputatie 7
Badge +17

@dieli007 Excuses voor de late reactie. Denise is er een aantal dagen niet, vandaar dat ik even reageer. Wat hebben wij in het verleden toegestuurd (dat niet werkte, omdat de elektriciteit boven niet goed aangelegd is), om de verbinding te versterken?
Welke snelheid meet je? Plaats als dat kan/lukt een print screen van een speedtest of de WifiManger. Ik ben benieuwd welke snelheden je haalt. 

Kun je daarnaast je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we met je meekijken.

 

 

Dank voor je reactie Lisa. 

 

Het is echt een ramp, belangrijke zoom sessies lopen vast, we moeten de tv nagenoeg iedere dag opnieuw startten ivm diverse foutmeldingen (foutmelding 143 o.a.) en zoals je ziet is de WiFi boven echt een ramp. 

 

Ik weet zo niet hoe dat heet wat wij ooit hebben gehad, we moesten het op het stroomnet tussen het kastje plaatsen. Stroomnet , netwerk adapter of zoiets, dat kunnen jullie wellicht terugzien. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb logistiek gevraagd om twee versterkers toe te sturen. Één voor beneden en één voor boven.  Foutcode 143? Zie je die melding iedere dag op beide tv ontvangers of op één van de twee?  


Ik denk trouwens dat je destijds draadloze verbindingssets hebt ontvangen voor de tv. Die communiceren over het stroomnet met elkaar. Als je stroomnet boven niet (goed) in verbinding staat met beneden, dan kunnen de adapters elkaar niet vinden en kan het signaal niet overgedragen worden. Deze adapters versterken het wifisignaal niet. Hooguit bekabeld internet via een adapter:blush:

Hallo Lisa, 

 

We zijn inmiddels 3 maanden verder en ik heb nog niets mogen ontvangen. 

Heeft logistiek de twee versterkers wel al opgestuurd? 

 

Wouter

Reputatie 7
Badge +17

@dieli007 Ik kan niets vinden, dus ik vermoed dat er niets verstuurd is. Ik heb je nu alsnog Experia Wifi toegestuurd. Ik stuur je een privébericht met meer informatie.