Beantwoord

TV kijken zonder ontvanger. Internet only abbo.

  • 18 June 2019
  • 6 reacties
  • 2675 keer bekeken

Bestaat er een constructie waarbij ik glas 500/500 of 200/200 glas internet neem.
En TV alleen online? Ik hoef geen ontvangers.
We kijken amper tv. Dus sporadisch via de KPN app streamen naar een Chromecast is ruim voldoende.
icon

Beste antwoord door wjb 18 June 2019, 18:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Nee, zonder TV abonnement is het niet mogelijk om van de iTV app of smart-TV app gebruik te maken tenzij jouw buren zeggen dat je van hun abonnement gebruik mag maken.
Als je ongeacht van welke provider internet hebt dan kun je gebruik maken van OTT diensten.

Deze zijn er (ook beschikbaar op Smart TV's niet ouder dan 2017):
1 NLziet (nld publieke en commerciële zenders)
2 CanalDigitaal-app (meer zenders dan NLziet; ook opnemen en on demand aanbod)
3 KPN ITV app op Samsung TV's van 2017 en jonger (je krijgt ook een tv ontvanger maar die hoef je niet te gebruiken dan). Hierbij is een abo incl. ITV nodig.

1 = € 7,95 p/mnd,
2 = € 9,95 (pakket Vol) danwel € 14,95 (pakket Bomvol) en
3 = € 10 per maand voor het TV-deel.

Neem je internet only bij Ziggo dan heb je er het ongecodeerde TV aanbod gratis bij. Dat is met een tv met DVB-C te krijgen. 4 zenders zijn in HD. Ziggo is via coax, niet via glas. Max. 400/40.
Reputatie 7
Badge +28
Als je amper TV kijkt, kan je ook overwegen om een vrije kijker te worden. Velen (waaronder ikzelf) zijn jou voorgegaan. Je bespaart dan 10 euro per maand op je abonnement bij KPN, omdat je de TV-optie uitzet. Dan heb je inderdaad een internet-only abbo.

Je kan via DVB-T (zeg maar Digitenne) gratis naar NPO 1/2/3 en een paar regionale zenders kijken. Eventueel kun je die zenders ook gratis bekijken via internet. Dat kan via de websites, maar er zijn ook ontvangers op de markt waar je een zenderlijst in kan zetten met duizenden TV-stations via internet, de zogenaamde streams.

Maar zenders als RTL4, SBS6 en Veronica zijn niet gratis terug te vinden op internet. Maar er valt best zonder die zenders verder te leven......
Reputatie 7
Badge +25
Hi @B. Akema. De 3 heren hierboven geven eigenlijk al alle info als ik dat zo lees. Wjb geeft al aan dat het niet mogelijk is zonder abonnement op tv (dus een tv-ontvanger), en de anderen geven wat alternatieven. Als ik nog ergens bij kan helpen dan hoor ik het graag.
Hallo @PeterG
Ziggo is via coax, niet via glas. Max. 400/40.

Is sinds kort 500/40 bij het max-pakket.☺️
Reputatie 7
Badge +16
Als je ongeacht van welke provider internet hebt dan kun je gebruik maken van OTT diensten.

Deze zijn er (ook beschikbaar op Smart TV's niet ouder dan 2017):
1 NLziet (nld publieke en commerciële zenders)
2 CanalDigitaal-app (meer zenders dan NLziet; ook opnemen en on demand aanbod)
3 KPN ITV app op Samsung TV's van 2017 en jonger (je krijgt ook een tv ontvanger maar die hoef je niet te gebruiken dan). Hierbij is een abo incl. ITV nodig.

1 = € 7,95 p/mnd,
2 = € 9,95 (pakket Vol) danwel € 14,95 (pakket Bomvol) en
3 = € 10 per maand voor het TV-deel.

Neem je internet only bij Ziggo dan heb je er het ongecodeerde TV aanbod gratis bij. Dat is met een tv met DVB-C te krijgen. 4 zenders zijn in HD. Ziggo is via coax, niet via glas. Max. 400/40.

Canal Digitaal biedt geen opnemen aan via de app, dit is alleen mogelijk i.c.m. de satelliet ontvanger die CD levert.