Beantwoord

uitblijven snelheidsverhoging/ bonded koper

  • 8 December 2019
  • 9 reacties
  • 404 keer bekeken

Reputatie 1

Beste Lezer,

Via https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ kunnen zien dat het (eindelijk )mogelijk is om bonded koper te krijgen. wat wel interessant is om meer download, en waar het voornamelijk om gaat, upload te hebben.

Als eerste een extra kabel tussen isra 2 en het modem aangesloten. daarna de aanvraag via mijn kpn gedaan. administratief gaat alles zeer snel, binnen enkele minuten kwam er een email dat de wijziging doorgevoerd was, en ik kon genieten van meer snelheid.

Alleen dat is dus niet het geval. Ik zit gewoon op de oorspronkelijke snelheid (105/31) op zich prima mee te leven, maar dat is niet de snelheid waarvoor ik de wijziging heb aangevraagd. Ik verwacht 200/60.

Met klantenservice telefonisch contact gehad, waarbij met eerst een verkooppraatje begon te houden over het aantal mobiele aansluitingen, en of er niet meer aangesloten konden worden?

best wel storend, dat was niet mijn reden om te bellen. mijn vraag was wanneer er van de “nieuwe” snelheid gebruikt kan worden gemaakt. die uitleg was wel heel bijzonder. zal hem hier niet plaatsen.

Praktijk lijkt mij dat het extra ader(paar) wat voor bonded nodig is, niet aangesloten is. De vraag is dus, wanneer heeft kpn een monteur beschikbaar om dit te realiseren?

 

Ik ben benieuwd en hoor het graag,

 

Met vriendelijke groet,

 

Talktome

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Ward_ 8 December 2019, 17:17

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Extra kabel aangesloten? Dat kun je helemaal niet zelf, daar heb je een speciaal Y kabeltje voor nodig. Een monteur heeft die. En welke Experiabox heeft u?

Reputatie 1

Hallo Nick83,

 

Dan maak ik daar een fout. Heb niet de beschikking over een speciaal y kabeltje. weet jij hoe ik hier aan kan komen?

vanaf ISRA2 punt heb ik een tweede kabel naar Experia V10 ( ZTE H369A ) verbonden. ( wat blijkbaar dus niet de manier voor bonded is )

 

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +22

Je kunt zelf geen veranderingen plegen aan jou aansluiting, bonded VDSL dat kan alleen een KPN monteur. Want die monteur moet ook iets in de wijkcentrale aanpassen om jou Pair Bonding te geven op jou adres. En die Y-kabel is niet verkrijgbaar voor consumenten. Deze heeft de KPN monteurs. Puur alleen dat consumenten niet zelf aan die aansluiting gaan liggen prutsen. Doe dit ook niet, want anders kan een KPN monteur kosten in rekening brengen om het te herstellen. 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Nick83,

 

Dan maak ik daar een fout. Heb niet de beschikking over een speciaal y kabeltje. weet jij hoe ik hier aan kan komen?

vanaf ISRA2 punt heb ik een tweede kabel naar Experia V10 ( ZTE H369A ) verbonden. ( wat blijkbaar dus niet de manier voor bonded is )

 

Alvast bedankt

Waar heb je die bij de Experiabox dan überhaupt ingestoken dan? Want volgens mij is er maar 1 DSL poort hoor...

Reputatie 1

Met zaklamp eens goed gekeken waar ik deze kabel dan wel op aangesloten heb, en bij het ontsteken van het licht, voelde ik mij een beetje onwel worden. Met het schaamrood op de kaken, moet ik zeggen dat ik deze op telefoon2 aangesloten heb.

 

Vraag is en blijft, hoe krijg ik de verhoging die op papier doorgevoerd is, nu ook werkelijk in huis? bezoek van een monteur lijkt noodzakelijk. minimaal voor de benodigde y kabel.

voor het gemak heb ik de kabel van isra2 naar tel1 maar losgekoppeld.

Reputatie 7
Badge +10

Je kan pairbonding krijgen door een abonnement af te sluiten waarvoor dat noodzakelijk is. In jouw geval kan je al ruim 100 Mbit krijgen via 1 aderpaar dus een 100/10 abonnement is niet genoeg. Je dient te upgraden naar een 200/20 abonnement. Dan zal na enige weken een monteur komen die jouw tweede aderpaar in de straatkast ook aansluit op de actieve apparatuur en bij jou thuis het ISRA punt aanpast als dat nodig is en de Y-kabel plaatst.

Reputatie 1

Beste Ward_

Verhoging heb ik zaterdag 7-12 aangevraagd, en een sms bevestiging ontvangen dat deze nieuwe diensten (snelheid) vanaf nu (7-12) kan gebruiken:

daarna een email met de bevestiging

De volgende diensten zijn toegevoegd

- Sneller Internet tot 200/20

 

Begrijp ik nu goed dat het abonnement per direct ingegaan is, maar dat de werkelijke levering nog enkele weken op zich laat wachten?

Reputatie 1

iedereen bedankt voor de reacties,

ondertussen ook contact gehad via de chat, en er staan acties uit om het werkend te krijgen.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @talktome Welkom hier op het KPN Forum en goed om te lezen dat je al de nodige informatie van je mede-forumgebruikers hebt ontvangen. Zoals Dennis al heel terecht aangeeft is zo'n wijziging niet iets dat je zelf kunt doen. Er komt iets meer bij kijken dan alleen dat kabeltje plaatsen. Nu begrijp ik dat het één en ander al in werking is gezet? Dan ga ik er graag vanuit dat alles helder is, maar als je nog hulp nodig hebt dan lees ik het graag. 

Reageer